forums

שיווק מכוון לצרכנים מבוגרים

אחרי שנים ארוכות שבהן אנשי השיווק התמקדו בפנייה לבני נוער, הם נזכרו לאחרונה שלאותם בני נוער יש גם הורים וסבים, וגם להם צריך למכור מוצרים מתאימים.
 
שיווק מכוון לצרכנים מבוגרים
אחרי שנים ארוכות שבהן אנשי השיווק התמקדו בפנייה לבני נוער, הם נזכרו לאחרונה שלאותם בני נוער יש גם הורים וסבים, וגם להם צריך למכור מוצרים מתאימים, ואף להתאים את החנויות לצרכן המבוגר. דרכי השיווק לאוכלוסייה המבוגרת נדונה בכנס שנתי של ענף המזון. 

"במדינה הקטנה שלנו אין לנו את הפריווילגיה להתעלם מקהל המבוגרים. תוחלת החיים גדלה, והמבוגרים מהווים חלק גדול יותר באוכלוסייה", אמרה בכנס חגית אדלר, סמנכ"לית בתנובה. לדברי אדלר הפתרונות הטריוויאליים לקשר עם לקוחות מבוגרים הם, בין השאר, הגדלת האותיות על מוצרי המזון, יצור ערכות מזון מוכן, ויצירת אריזות קטנות יותר המתאימות לבתים שבהם חיות שתי נפשות בלבד, מוצרים המועשרים ברכיבים המשמשים תוסף שמותאם לאוכלוסיית המבוגרים.

אדלר סיפרה שפתחו רשת סופרים עם ארבעה סניפים המיועדת לבני 50 פלוס שנקראת ADEG. המעברים שם יותר רחבים, יש שם כיסאות למנוחה, זכוכיות מגדלת, השלטים הם עם אותיות גדולות וקריאות יותר, והמדפים לא נמוכים ולא גבוהים מדי. אדלר לא ממליצה לעבור לפרסומות שכל השחקנים המופיעים בהן יהיו בעלי שיער לבן, אך מאמינה שיש להבין את הצרכים של המבוגרים ולטפל בהם באותה אדיקות שבה מטפלים בבני הנוער. 

לדברי אבינועם ברוג, נשיא מכון המחקר MarketWatch, ניתן לחלק את אנשי הדור השלישי, בכל הנוגע להרגלי הצריכה שלהם בתחום מזון, לשלושה טיפוסים: הבריאותניקים שאוכלים הרבה יוגורטים, סיבים ואוכל אורגני; הנהנתנים שאוכלים מזון בריא, אך גם מזון שאינו בריא ופחות אוהבים דיאט; והכופרים שאוכלים כל מה שחשקה נפשם, לא מאמינים במזון בריא ולא משנים את דעתם ביחס לאוכל. 

מסקר של MarketWatch עולה שלבני הגיל השלישי יש מודעות גבוהה לערכים התזונתיים ולתועלות של רכיבים שונים, והם אוהבים לגוון ולנסות מוצרים חדשים שעונים על הצרכים התזונתיים. עם זאת, השינויים הנדרשים מבני הגיל השלישי מעוררים אצלם לעתים התנגדות, אך להמלצות של רופאים או דיאטניות יש השפעה רבה. 

אצל בני הגיל השלישי הצעירים יותר יש לטעם חשיבות גבוהה בהעדפת מוצרים, אך ככל שהגיל עולה, יש ירידה ברגישות לטעם ויותר חשיבות לפן הבריאותי. ככל שהגיל עולה, הרכב התזונה משתנה: מרבים לאכול פירות וירקות טריים, דגים ועוף, ופחות בשר אדום, וכן מוסיפים זרעוני פשתן לאוכל. 

בגילאי 80-70 המצב שונה, מכיוון שיש להם הרבה איסורים רפואיים ורגישויות, ואותם אנשים מחפשים אוכל שנותן אנרגיה ביום ומנוחה בלילה.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מהפכת הסיעוד נדחתה
וועדת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי דחתה את בקשתו של שר הרווחה, יצחק הרצוג להוציא לדרך את "מהפכת הסיעוד".
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלאים מליונרים
היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000 גמלאים בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל
לקריאה
קרן לעידוד עסקים של גמלאים
עידוד גמלאים לפתוח עסקים קטנים
לקריאה
ביטוח חיים לכולם ובפשטות
עולם הביטוח מחפש מוצרים פשוטים שיאפשרו לאוכלוסיות גדולות להצטרף לביטוח בפשטות, בביטחון, שיהיו מכוסים ובלי בירוקרטיה מיותרת
לקריאה
מדינת ישראל בפשיטת רגל חברתית
המצב החברתי של הקשישים בישראל מתדרדר
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
פינוי קשישים במצב חירום
פיקוד העורף מנסה למצוא פתרון לפינוי קשישים ובעלי צרכים מיוחדים במצבי חירום.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.