forums

פרישה מאוחרת עדיפה

עבודה במשך שנים רבות יותר ופרישה בגיל מאוחר, יכולים ליצור יתרון משמעותי לבייבי בומרס מזדקנים ולדור העובדים הבא.
 
פרישה מאוחרת עדיפה
עבודה במשך שנים רבות יותר ופרישה בגיל מאוחר, יכולים ליצור יתרון משמעותי לבייבי בומרס מזדקנים ולדור העובדים הבא. כך טוענים אלישיה מונל וסטיבן סאס, מחברי הספר Working Longer: The Solution to the Retirement Income Challenge. 

הספר החדש, שעוסק בסוגיית ההישרדות ב"גיל הזהב", מנסה להגדיר באופן תמציתי את הבעיות שניצבות בפני דור הבייבי בומרס, ולצורך העניין, בפני כל האמריקאים ששואפים לפרוש כעת או בעתיד הקרוב. המחברים מציינים כי מערכת הפרישה לגמלאות בארה"ב הולכת ומאבדת את יכולתה להחליף את הפרנסה האבודה של העובדים, למרות העלייה בתוחלת החיים.

על פי תחקירים שערכו המחברים, כ-19% מהגברים וכ-33% מהנשים באמריקה, שמגיעים לגיל 65 יגיעו לגיל 90 או יותר, ויצטרכו לפרנס את עצמם במשך כמעט 30 שנה. בהתבסס על מחקרים אקטואליים רבים, מעריכים מונל וסאס כי אנשים שפורשים בגיל 65 כיום, יכולים לצפות מהביטוח הלאומי לספק להם רק כ-39% מהכנסתם הקודמת לאחר ניכוי דמי ביטוח רפואי בסיסי. אלו שמתכננים לפרוש ב-2030 יכולים לצפות לקצבה של 30% בלבד מהכנסתם הקודמת. 

אחת המסקנות / הצעות של מחברי הספר היא: לדחות את גיל הפרישה מ-63, הגיל הממוצע כיום, ל-66. המחברים הסיקו כי ארבע שנים נוספות של עבודה ישנו את יחס שנות הגמלאות לשנות העבודה מ-1 ל-2, כלומר 20 שנות גמלאות ו-40 שנות עבודה, לכמעט 1 ל-3, או 16 שנות גמלאות לעומת 44 שנות עבודה. לדעתם, עבודה במשך שנים רבות יותר ופרישה בגיל מאוחר יותר יכולים ליצור יתרון משמעותי לבייבי בומרס מזדקנים ולדור העובדים הבא. 

הנימוקים: ראשית, הדבר ידחה את הצורך של אנשים בקצבאות ובכך יגדיל את סך הנכסים של הקרנות ואת ההכנסה העתידית שהן יכולות להפיק. שנית, הדבר יסייע למקסם את קצבאות הביטוח הלאומי, שגבוהות כעת בכ-33% לבני 66 בהשוואה לבני 62. המחברים סבורים כי שכנוע אנשים לפרוש בגיל מאוחר יותר, מהווה אתגר חברתי-תרבותי, כלכלי ופוליטי. 

סוגיה אחרת שמעלים המחברים לדיון היא, האם אנשים מבוגרים יהיו בריאים מספיק לעבוד שנים רבות יותר?" תשובתם היא כן, וזאת לאור השיפור בטיפול הרפואי בעשרות השנים האחרונות והעלייה בשיעור המקצועות שאינם כרוכים בעבודה פיזית קשה, שנוצרו עם עלייתה של הכלכלה המבוססת על שירותים. 

אבל האם מעסיקים רוצים להעסיק עובדים מבוגרים יותר?" תשובת המחברים: כנראה שלא. לדבריהם, למרות שעובדים מבוגרים יותר יכולים לספק בגרות, חוכמה ושיפוט נכון יותר, ויכולים לוודא את המשכיות "המורשת העסקית" בעסקים קטנים כמו גם בתאגידים גדולים – מעסיקים מעולם לא היו להוטים להחזיק או לגייס עובדים מבוגרים יותר, ואין הרבה עדויות לכך שגישה זו השתנתה באופן מהותי.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מהפכת הסיעוד נדחתה
וועדת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי דחתה את בקשתו של שר הרווחה, יצחק הרצוג להוציא לדרך את "מהפכת הסיעוד".
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלאים מליונרים
היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000 גמלאים בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל
לקריאה
קרן לעידוד עסקים של גמלאים
עידוד גמלאים לפתוח עסקים קטנים
לקריאה
ביטוח חיים לכולם ובפשטות
עולם הביטוח מחפש מוצרים פשוטים שיאפשרו לאוכלוסיות גדולות להצטרף לביטוח בפשטות, בביטחון, שיהיו מכוסים ובלי בירוקרטיה מיותרת
לקריאה
מדינת ישראל בפשיטת רגל חברתית
המצב החברתי של הקשישים בישראל מתדרדר
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
פינוי קשישים במצב חירום
פיקוד העורף מנסה למצוא פתרון לפינוי קשישים ובעלי צרכים מיוחדים במצבי חירום.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.