forums

זוגיות שניה בגיל הזהב

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה אחת מתחתנים בישראל למעלה מ-300 בני 65 ומעלה וקרוב ל-400 בני גיל זה מתגרשים.
 
זוגיות שניה בגיל הזהב
ככל שמערכת היחסים בנישואים עם בן או בת הזוג שהלכו לעולמם הייתה טובה יותר, כך גוברת שאיפת האלמן או האלמנה לשוב להתאהב ולחיות עם אדם אחר. זהו אחד הנתונים שעלו במחקר שנערך ביוזמת הבעלים של דיור מוגן "שבעת הכוכבים" בהרצליה.

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה אחת מתחתנים בישראל למעלה מ-300 בני 65 ומעלה וקרוב ל-400 בני גיל זה מתגרשים. כ-250 מהנישאים הקשישים אשתקד היו גברים, מחציתם אלמנים. מהמחקר של "שבעת הכוכבים" מתברר שההתמודדות עם ההתאלמנות והמעבר לחיים של "לבד" היא קשה ומורכבת, אולם בצד האנשים שבוחרים להמשיך את שארית חייהם בגפם, ישנם גם כאלו התרים אחר אהבה חדשה.

משיחות עם נשאלים עולה שמציאת בן זוג לפרק ב' בגיל מבוגר היא משימה קשה, שמצריכה כוחות נפשיים, בצד הרבה אופטימיות ופתיחות. אולם חרף הקשיים הרבים, בתי הדיור המוגן רואים בשנים האחרונות פריחה של ממש בהיכרויות רומנטיות חדשות בקרב אנשים שמחפשים קשר של חברות וזוגיות עם בן המין השני.

הנטייה בקרב אלמנים ואלמנות שחיו בהרמוניה עם בן זג שנפטר, להינשא בשנית, נובעת מרצון לשוב ולשחזר את מודל הזוגיות הטובה שממנה נהנו עשרות שנים. מרבית האלמנים שמבקשים לבנות זוגיות חדשה, הם אנשים בעלי הערכה עצמית גבוהה, עם משאבים פנימיים גדולים, אמונה עצמית ואופטימיות.

במחקר התברר גם שגברים נוטים לרצות להינשא מחדש במהרה - יותר מאשר נשים. באשר לפערי הגילאים בין בני הזוג החדשים, הגלגל מתהפך: 58% מהנשים הפנויות - גרושות ואלמנות - בגילאי 65+, בוחרות כבני זוג גברים שצעירים מהן בכמה שנים. אצל 5% מהזוגות שבהן האישה מבוגרת יותר, הפער עולה אפילו על 9 שנים. הסיבה לתופעה: מכיוון שתוחלת החיים של האישה גבוהה יותר מזו של הגבר, הרי שיש יותר נשים פנויות ובריאות בגילאים אלו, מאשר גברים.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ייבוא אישי של תרופות מצילות חיים
תרופות אינן משמשות אותנו רק בעת קירור קל, כאב ראש או צינון. לעיתים התרופות הן הדרך היחידה שלנו להישאר בחיים. אך מה עושים כשהתרופות הדרושות אינן זמינות לרכישה בארץ? כאן שיטת הייבוא האישי נלחצת לעזרתנו ומאפשרת לנו להזמין ארצה תרופות מצילות חיים במחירים שפויים ואף זולים יותר.
לקריאה
חקירות אישות בגיל השלישי
אנשים רבים בני הגיל השלישי מעוניינים להתגרש, או חושדים בהצטרפותה של צלע שלישית למערכת היחסים שלהם. במאמר הבא נפרט כל מה שאתם צריכים לדעת בטרם ביצוע חקירות אישות בגיל השלישי.
לקריאה
כיצד הטכנולוגיה מקלה על החיים בגיל השלישי?
רובנו יודעים כי בהלוך הזמן, החיים עלולים שלא להקל עלינו כלל, בדגש על בהגיעו של האדם לגיל השלישי.
לקריאה
תחושת בדידות מוגברת בקשישים
קשישים שסובלים מירידה בשמיעה, בראייה או מבעיות הליכה ושיווי משקל מדווחים על תחושת בדידות מוגברת
לקריאה
המזרונים הטובים ביותר לבעיות בגב
בעיות גב הינן שכיחות בקרב האוכלוסייה ובכל הגילאים. מי שסובל מבעיות אלו, יודע עד כמה קשה היא השינה בלילות ועוד יותר מכך, הקימה בבוקר שהופכת להיות בלתי נסבלת עם כאבים נוראיים שאף מורגשים לאורך כל היום.
לקריאה
כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה
הרטבת לילה היא סיטואציה רפואית ופסיכולוגית לא נעימה כלל וכלל, אבל ברת טיפול
לקריאה
טיפול באלצהיימר באמצעות בובות
פרויקט חדש שמפעילה לאחרונה עמותת עמדא לחולי אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה
לקריאה
יום השואה הבינלאומי: על פוסט טראומה של ניצולי השואה
יום השואה הבינלאומי חל היום, זהו זמן טוב לנסות ולהבין את ההתמודדות של הניצולים עם החוויה הטראומתית שבשואה
לקריאה
התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג
לקריאה
מלחמת כלות בחמות
במערכת היחסים בין כלות לחמות, טמונים מוקשים רבים. אולם את רובם ניתן לנטרל אם מבינים את המצבים שיוצרים אותם.
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.