forums

העדפות של קשישים

הדברים שאוכלוסיית הקשישים בישראל מעדיפים ואוהבים לעשות. מסתבר שקשישים מעדיפים את הגבעטרון וקשישות מעדיפות את חווה אלברשטיין.
 
העדפות של קשישים
בישראל ישנם היום 977 גברים לכל אלף נשים. עד גיל 35 מספר הגברים גדול יותר ממספר הנשים, אך בגיל 36 היחס מתהפך – ובקרב בני 75 ומעלה ישנם 673 גברים לכל אלף נשים. זאת מתוך כ-60 עובדות סטטיסטיות מעניינות שנאספו על ידי פורטל מוטק'ה, לרגל השקת מפקד 48' - פרויקט לתיעוד סיפורם של מקימי המדינה.

העובדות שנאספו מבוססות על נתוני הלמ"ס, בנק ישראל, הביטוח הלאומי, משרד הרישוי וכן על סקר MarketWatch שנערך עבור פורטל מוטק'ה בקרב מדגם מייצג של 300 איש באוכלוסיה היהודית דוברת עברית, בגילאי 60 ומעלה. 

על פי התחזיות בשנת 2015 צפוי מספרם של בני 65 ומעלה להיות 876 אלף וחלקם באוכלוסיה יהיה אז 11%. בשנת 2025 צפוי מספרם להיות קרוב ל-1.2 מיליון, וחלקם באוכלוסיה – 13%. עוד מתברר שמכלל בני 65 ומעלה, נשים מהוות 57% (401.7 אלף), וגברים – 43% (300.4 אלף). עם העלייה בגיל גדל חלקן של הנשים מתוך סה"כ קבוצת הגיל. כך, בגיל 85 ומעלה נשים מהוות כ-60% וגברים- כ-40%.

בהשוואה בינלאומית, קובע המחקר, גברים בישראל מדורגים במיקום גבוה יחסית, עם תוחלת חיים הנמוכה בשנה אחת מאוסטריה, יפן, שוודיה ושווייץ שנמצאות במקום הראשון. תוחלת החיים של נשים בישראל נמוכה בארבע שנים מזו של המדינה המובילה בעולם בתחום הזה, יפן, ודומה לזו של יוון, אוסטריה, פינלנד, גרמניה, ניו זילנד ובלגיה.

עובדה מעניינת נוספת: שיעור הנישואין בשנית לאחר התאלמנות בקרב גברים - גבוה מאשר בקרב נשים. 83% מהגברים בני 65 ומעלה גרים עם בת זוג בעוד שרק 44% מהנשים בגילים אלו חיות עם בן זוג.

 עוד מתוך הנתונים: ב-27.3% ממשקי הבית של מבוגרים יש מחשב, ו-18% מבני 65 השתמשו בו באופן קבוע. לחמישית ממשקי הבית של מבוגרים מעל גיל הפנסיה (65 לגברים, 60 לנשים), יש חיבור לאינטרנט. מבין בני 65 ומעלה שהשתמשו באינטרנט בחודש שקדם למחקר, 91% עשו זאת כדי לקבל מידע בנושאים שונים, 76% לצורך דואר אלקטרוני, 13% לצורך צ'אט (שיחות) או קבוצות דיון ו- 12% לצורך קניות ברשת.

עורכי הסקר מצאו שכ-40% מהמשתתפים בו מסכימים עם האמירה לפיה החיים מתחילים אחרי הפנסיה. התחושה הזאת אינה שונה באופן מובהק בין נשים וגברים, או בניתוח של קבוצות גיל שונות. הנסקרים סיפרו שבעוד שמפגש עם חברים ויציאה לטיולים היו הבילויים המרכזי של דור ההורים שלהם - 64% מהם סבורים שהחיים שלהם טובים יותר. על פי הסקר, הבילוי הפופולארי ביותר בקבוצת גיל זו הוא בילוי עם המשפחה ואחר כך בילוי עם חברים. 78% נפגשים עם בני משפחה לפחות פעם בשבוע, ו-56% מבלים עם חברים לפחות בתדירות כזאת. יציאה לבתי קפה ומסעדות וכן לאירועי תרבות מתרחשת בתדירות נמוכה הרבה יותר: 22% יוצאים לקפה או מסעדה לפחות פעם בשבוע, ורק 5% מגיעים לאירועי תרבות בתדירות כזאת.

בקשר לפעילויות שנועדו לגמלאים, השיבו שליש מן הנשאלים שהם משתתפים בפעילויות כאלה. עוד התברר שיותר ממחצית מבני הגיל השלישי יצאו בשנה האחרונה לחופשה, כאשר שליש (33%) בילו חופשה בחו"ל.

לבני גיל הזהב יש גם אמנים פופולאריים יותר ופחות. התברר מהמחקר שהזמר הפופולארי ביותר בקרב הגיל השלישי מבין הזמרים הוותיקים הוא יהורם גאון, כפול משלמה ארצי שבמקום השני. ארצי, אגב, זוכה לפופולאריות גבוהה משמעותית אצל נשים מאשר אצל גברים. גברים, לעומת זאת, אוהבים יותר את הגבעטרון (11% מהגברים לעומת 4% מהנשים). חווה אלברשטיין היא הזמרת המועדפת ביותר מקרב האמנים הוותיקים, עם 10% מכלל המדגם. ריטה היא המועדפת מבין הזמרים הצעירים יותר, עם 22% מהגברים ו-27% מהנשים. הזמר הצעיר המועדף על גברים ונשים כאחד בגיל השלישי - הוא רמי קליינשטיין, עם 16% מכלל האוכלוסייה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
האם חדרי בריחה מומלצים לקבוצות בגיל מבוגר?
חדרי בריחה הם טרנד חדש ומצליח בעולם הבילויים, חדרי הבריחה מציעים משימה נגד הזמן, האם תספיקו לצאת מהחדר בפחות מהזמן שניתן לכם. אנשים רבים בוחרים לבלות בחדרי בריחה והם ללא ספק סחפו אחריהם את כל חובבי המשחקים בכל גיל, גם בגיל מבוגר.
לקריאה
מופע בידור טלפתיה לגיל הזהב
יש כאלה שחושבים שאחרי גיל 70 החיים נגמרים אבל מי שבאמת מבין עניין ובאמת אוהב לצחוק וליהנות מבין שזה בדיוק הגיל שבו החיים מתחילים להיות מהנים במיוחד. במאמר זה נציג בפניכם אופציה מעניינת ולא שגרתית לבילוי הבא שלכם.
לקריאה
נופש ואירועים ייחודיים לגיל השלישי
גם בני הגיל השלישי רוצים ליהנות, לנוח, ולנפוש לפעמים, ועל כן יש צורך בהפקת נופשים ואירועים אשר מתאימים בדיוק ליכולותיהם ולצרכיהם של בני הגיל השלישי. מאחר ובני גיל הזהב כבר ראו וחוו הרבה מאוד דברים לאורך חייהם צריך לנסות למצוא דרכים להפתיע ולרגש אותם מחדש.
לקריאה
סטנד אפ לגיל הזהב
בטוחים שכבר מיציתם את כל אפשרויות התעסוקה והפנאי לגיל הזהב? ראיתם כבר מספיק הצגות ואתם מכירים את כל הסרטים? או שאולי אתם עייפים מחוג אנגלית ותפירה? מסתבר שגם בגיל הזהב אפשר ליהנות, ואפילו בגדול. מופעי סטנד אפ מיוחדים לבני גיל הזהב מגלים את כל החלקים המצחיקים שאחרי גיל 80.
לקריאה
ארגון כנסים לבני גיל הזהב
ארגון תערוכות וכנסים הוא תמיד הפקה מורכבת, שצריכה להתבצע ביד מאוד בטוחה ומדויקת. זה נכון כשמדובר בתערוכות בינלאומיות גדולות, וזה נכון גם כשמדובר בתערוכות ובהפקות הרבה יותר קטנות. אז מה עושים ואיך מוודאים שהכנס או התערוכה יצאו לפועל כמתוכנן? את כל התשובות תמצאו כאן.
לקריאה
הטבות בשלייקס לבני הגיל השלישי
שלישי בשלייקס היא יוזמה חדשה ומבורכת במיוחד של השר אורי אורבך ז"ל שעמד בראש המשרד לאזרחים ותיקים. החברה המוציאה לפועל את היוזמה היא לא אחרת מחברת "סטייל – ניהול והפעלת מועדוני לקוחות בע"מ", המפעילה את מועדון "ותיקים ונהנים". במאמר שלפניכם נפרט אודות הטבות שלישי בשלייקס לבני הגיל השלישי המגיעות להם מדי שבוע ושבוע.
לקריאה
בילוי במוזיאונים עם הנכדים
אם אתם מחפשים דרך מיוחדת במינה לבלות עם הנכדים, בילוי במוזיאונים יכול להיות בחירה מצוינת – עבורם ועבורכם. אולי במחשבה ראשונה זה ייראה לכם מוזר, כי איזה ילד היום מתעניין במה שקרה פעם ורוצה לבקר במוזיאון, אבל תתפלאו לשמוע, שהרבה מהם רוצים. אחרי הכול – תלוי באיזה מוזיאון בוחרים ולא פחות חשוב – עם מי הולכים. הנה מספר רעיונות לבילוי קצת אחר.
לקריאה
שירה בציבור לגיל הזהב
אין ספק כי אחת מהפעילויות החברתיות המהנות ביותר בגיל הזהב הינה ערבי שירה בציבור. ערבים אלו מתקיימים בתדירות גבוהה יחסית בבתי גיל הזהב, במתנסים מקומיים ועוד.
לקריאה
בידורית - פתרון הגברה מצויין לדיור מוגן
חושבים לערוך מסיבה בתוך בית האבות? כדאי שתכירו את הבידורית ואת כל היתרונות שלה בדרך למסיבה יוצאת מן הכלל!
לקריאה
יום העצמאות למבוגרים
מסיבת קריוקי לבני הגיל השלישי
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.