forums

אלרגיה ללא גיל

האלרגיה יכולה להופיע בכל גיל. מחלה ויראלית, בעיקר בגיל מבוגר, עלולה לשמש טריגר למחלת אלרגיה שלא הופיעה עד כה.
 
אלרגיה ללא גיל
ד"ר אנה בלנט*

כמיליון וחצי אנשים בישראל סובלים מתופעות אלרגניות בתקופת האביב. האלרגיות באות לידי ביטוי בהתעטשויות, נזלת, עיניים אדומות ודומעות, גרד בעיניים ובאף, ובמקרים קשים יותר אף בקשיי נשימה, שיעול והתקף אסתמה.

התגובה האלרגית מוגדרת כרגישות יתר של המערכת החיסונית כנגד גורם זר המכונה אלרגן. האלרגנים (גרגרי אבקת פרחים) נישאים ברוח ועל ידי חרקים, חודרים לריריות העיניים, האף ולדרכי הנשימה ומעוררים אצל אנשים אלרגיים תגובה מהירה, קשה ומטרידה, אשר פוגעת קשות באיכות החיים ובתפקוד היומי. אם אתם סובלים מידי שנה מתופעות חוזרות או שלפתע השנה אתם מתעטשים ועיניכם צורבות ודומעות, ייתכן שפיתחתם אלרגיה אביבית.

אלרגיה ללא גיל 

מחלת האלרגיה אינה תורשתית, אך קיים קשר גנטי. אדם שאחד מהוריו סבל ממחלת אלרגיה, הוא בעל סיכוי של 30% לחלות באלרגיה. אדם ששני הוריו אלרגיים, סיכוייו לחלות עולים ל-50%.

האלרגיה יכולה להופיע בכל גיל. מחלה ויראלית, בעיקר בגיל מבוגר, עלולה לשמש טריגר למחלת אלרגיה שלא הופיעה עד כה.
ניתן לאבחן את מחלת האלרגיה ולטפל בה. בביקור הראשון במרפאת אלרגיה ואימונולוגיה יערכו לפונה סדרת טסטים על העור כדי לאבחן האם הוא אלרגי ולמה. כאשר מגלים את הגורמים לאלרגיה, ניתן לשקול מספר אפשרויות לטיפול, פרט לתרופות הרגילות האנטי-היסטמיניות.

דרכי טיפול 

ניתן לטפל בפונה באמצעות סדרת זריקות של החומר שאליו הוא רגיש בריכוזים נמוכים ובכמויות קטנות. לאורך תקופת הטיפול, מגדילים את המינון ומגדילים את טווח זמן הטיפולים עד לפעם בחודש במשך שלוש שנים. שיטת טיפול זו הוכיחה את יעילותה ב-80-70 אחוזים מהמקרים.

אל תדבר אליי בפרחים

עונת האלרגיה מושפעת מפריחת הצמחים, לכל צמח יש עונת פריחה משלו. עונת האלרגיה האביבית מתחילה בפברואר עם פריחת הברושים. הברושים פורחים כל השנה, אך שיא פריחתם מתרחש בחודש פברואר ומסתיים באפריל. בחודש מארס הדשאים מתחילים ללבלב ותקופת הפריחה נמשכת עד סוף האביב. בנוסף, בתקופה זו פורחים האקציה, הפקאן, האקליפטוס ועשבים כמו סרפד.

בסוף מארס פורחת קוטלית יהודה, צמח נפוץ ביותר באזורנו ושכיח בערים. הצמח גורם לקשיים בנשימה לאלרגיים הסובלים מאסתמה.
בעונות המעבר יש התרבות של קרדית האבק. מזג האוויר החם הוא כר פורה להתרבות הקרדית והיא הגורם השכיח ביותר להתפתחות תופעות האלרגיה.

* ד"ר אנה בלנט היא מנהלת מרפאת אלרגיה ואימונולוגיה במרכז הרפואי זיו

הכתבה במלואה מופיעה באתר דוקטורס

תמונה: אפרת ציון


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.