forums

מין ומיניות בגיל הזהב

למרות ששיחות בנושא מין ומיניות עדיין נחשבות לנחלתם של צעירים, המיניות אינה נעלמת בזקנה והתפיסות הסטריאוטיפיות בנידון אמנם שכיחות, אך אינן מחויבות מציאות.
 
מין ומיניות בגיל הזהב
שיחות בנושא מין ומיניות עדיין נחשבות לנחלתם של צעירים
אך המיניות אינה נעלמת בזקנה והתפיסות הסטריאוטיפיות בנידון אמנם שכיחות, אך אינן מחויבות מציאות, כך קובע ד"ר רונן רוב, אורולוג מומחה ומנהל המרפאה לבריאות מינית במרכז הרפואי הלל יפה.

עוד מציין ד"ר רוב שאנשים מבוגרים בהחלט מסוגלים להגיע לרמה גבוהה של קשרים אינטימיים והצרכים הרגשיים שלהם אינם שונים מהצרכים של הצעירים. זאת משום שאדם זקוק לקרבה ולאהבה בכל גיל. ד"ר רוב קובל על כך שלמרות שבשנים האחרונות מתרבות הטכנולוגיות שמאפשרות שמירה על רצף פעילות מינית גם במגבלות פיזיות ואנטומיות שונות, עדיין קיימות בקרב קשישים ומבוגרים דעות קדומות שמפריעות להם להגיע להגשמה מינית.

בטעות רבים מתייחסים למיניותם, כמילה נרדפת לסקס או קיום יחסי מין, אך זוהי תפיסה צרה ודלה של מיניות האדם, אומר ד"ר רוב. מיניות היא כוח פנימי שדוחף אותנו במשך כל חיינו למצוא אהבה, מגע ואינטימיות. הקרבה בין שני אנשים תורמת לחוזק הנפשי בכל גיל ואינה חייבת להתבטא אך ורק בשעת קיום יחסי המין.

מהן ההפרעות בתפקוד המיני השכיחות בגיל המבוגר ומהו הטיפול בהן? 
על מנת להאט ולעכב תופעות של הזדקנות או ניוון, ניתן לנקוט במספר פעולות שגם מפחיתות את הסיכויים להופעתן של מחלות ניווניות וגם עשויות להאריך את תוחלת החיים, כגון: הימנעות מעישון ועודף משקל, עיסוק בפעילות גופנית ותזונה עשירה בסוכרים ובשומנים מהחי ועוד.

התופעות והשינויים הפיזיולוגיים העלולים להופיע בגיל המבוגר שונות ודומות בין הגברים לנשים. אצל הגבר עלולה להופיע פגיעה במנגנון הזקפה כתוצאה מהסתיידות העורקים שמספקים דם לפין, או עקב מחלות כגון סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב ועוד. במקרים כאלו חשוב לבצע בירור רפואי שיכלול בדיקה גופנית, בדיקות דם ובדיקות ספציפיות לפי הצורך. גם תרופות מסוימות עלולות לפגוע בזקפה ולכן חשוב לברר גם נקודה זו. "מוריד חשק" נוסף קשור לירידה ברמת הטסטוסטרון בגוף וגם בשינוי דימוי הגוף של הגבר, בעיני עצמו, לאורך השנים.

כתוצאה משינויים הורמונאליים של גיל המעבר אצל האישה, ובעיקר עקב ירידה בהפרשת הורמון האסטרוגן, עלול להופיע יובש בנרתיק שיקשה ואף יגרום לכאב בעת קיום מגע מיני. 

מירי קרייזמן - מטפלת מינית מוסמכת לאורולוגיה וסקסולוגיה במרפאה לבריאות מינית של המרכז הרפואי הלל יפה - אומרת שהתשוקה המינית מעסיקה נשים רבות בגיל המעבר ובגיל המבוגר וכיום ברור שהתשוקה המינית נקבעת על ידי המערך ההורמונאלי, אך זוהי סיבה חלקית בלבד. 

בנוסף עלולות להופיע תופעות כגון פגיעה ביכולת המנטאלית, היחלשות מערכת החיסון והאטה בחילוף החומרים ובאנרגיית הגוף, הידלדלות של העור והופעת קמטים, פגיעה באיכות השינה ועוד. "הזקנה מלווה בשינויים חברתיים רבים ואחד הגורמים המשמעותיים ביותר שיוצרים זעזוע ושינוי אפשרי - הוא אובדן בן הזוג, שמהווה גורם נוסף לפגיעה משמעותית במיניות בגיל המבוגר. שכן חוסר זמינות של בן זוג - מביא לחוסר בפעילות מינית", מסבירה קרייזמן.


אז מה עושים? 
אחד הדברים החשובים, הוא קודם כל לדבר על זה, אומר ד"ר רוב . שבירת קשר השתיקה בנושא תאפשר לאנשים בגיל המבוגר להתגבר על עקבות רגשיות ולקבל ייעוץ מקצועי. חשוב להבין שסיפוק מיני אינו רק סיפוק פיזי וגם אינו חייב להיות תלוי גיל. אנו יכולים להפיק הנאה אינטימית וגם הנאה מינית פיזית - ללא תפקוד מיני מושלם, בהנחה שלגיל אכן השפעות מסוימות על תפקודינו.

קובעים ד"ר רוב ומירי קרייזמן: אהבה, חיבה, אינטימיות ואורגזמה, אינם תלויים כלל ועיקר בזקפתו של הפין או בגמישותו ורטיבותו של הנרתיק, אלא במערכת יחסים רגשית המאפשרת כבוד והבנה בין בני הזוג. דווקא בגיל הזה הדבר הנכון הוא לבצע הערכה מחודשת של זוגיות קיימת, על מנת למצוא תכנים חדשים המתאימים לשני בני הזוג , שיכולים לסייע בחיזוק הקשר המיני והתשוקה המינית.

באתר פועל פורום טיפול מיני בניהולה של מרים ברנר סקסולוגית ומטפלת מינית מוסמכת. ואתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ בסוגיות מין ומיניות, בכל גיל.




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  מצויין לגוף מעולה לנפש מסאזים בהתאמה אישית
0522958156 ‬‬www.vipmassage.co.il משנת 1996 לפתוח את הלב להתאחד עם המגע.לאנשים שאוהבים מסאזים ארוכים. כל יום יכול להיות חגיגה. *פינוקים וחויה בסדנאות מסאז זוגי-לפנק ולהתפנק לתת ולקבל להרגיש ולהתרגש כמתנה,יום נישואים,יום הולדת ולחיזוק ושידוג הקשר הזוגי-לתקשר דרך הידיים ומגע מתוך מודעות,נתינה ואהבה.הסדנאות מפגש חד פעמי של כ 3.5-4 שעות. מסאזים *לארועים. *בטבע. *אישיים. *זוגיים. *חוייתיים. *בשיתוף בן הזוג. *לפתיחות גוף נפש. מטפל עם יחס אישי ואומן במסאז(s.m) ב- 7 טכניקות רפואיות וכלליות(צרפתי,שוודי,סיני,תאילנדי,הוואי,משולב,טנטרי,אבנים חמות,מוקסות סיניות,כוסות רוח,רייקי).לאיזון ושחרור הגוף,לרענון,כיף,הנאה ופינוק. בוגר:מדיסין,מאסטר ושלוס. תלמיד-זן,בודהיזם וטנטרה. *מיקום בראשון לציון עם פרטיות מלאה ובאוירה רומנטית.
גברי  (15.10.10)
2.  נישואין חדשים בגיל 80
סבי אשר עבר לבית אבות לפני כשנתיים והיה בטוח כי זוהי הדרדרות אל עבר הסוף והיה מדוכא עקב כך, הכיר בבית האבות חברה חדשה לחיים ומאז הוא פורח כמו נער בן 16, לאחרונה אף עשה הצעת נישואין ביום הולדתה ה82 של עדנה (בת זוגתו החדשה) מוסר ההשכל לכל קוראי תגובה זאת: אל תאבדו תקווה לעולם, גם שנראה כי הכל עומד להיגמר תגלו כי לחיים יש הפתעות לפעמים.
דורית (8.6.12)
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.