forums

זכויות הקשיש הסיעודי שוות כסף

במקרים בהם קשיש גר במקום שבו לא ניתן לספק לו שירותי-סיעוד שלהם הוא זכאי על פי חוק, ניתן יהיה להמיר את השירותים בכסף.
 
זכויות הקשיש הסיעודי שוות כסף
במקרים בהם קשיש גר במקום שבו לא ניתן לספק לו שירותי-סיעוד שלהם הוא זכאי על פי חוק, ניתן יהיה להמיר את השירותים בכסף. כך מדגיש אתר www.idir.co.il, במאמר מפורט על זכויות האוכלוסייה הקשישה לסיוע במטלות יומיומית.

מדובר בעזרה סיעודית שניתנת לבני גיל הזהב השוהים בביתם - או במוסד אחר, כגון דיור מוגן או בית אבות שאינו מוגדר בחוק כמוסד סיעודי. במילים אחרות: כאלה שאינם נמצאים במוסד המוכר כמוסד סיעודי כגון בתי אבות סיעודיים, בתי חולים גריאטריים וכדומה. 

במסגרת העזרה הסיעודית לה זוכים הקשישים, מגיע עובד סיעודי לביתו של הקשיש, או למוסד בו נמצא הקשיש, ומסייע לו בפעולות היום- יום. מדובר הן בפעולות עזרה אישית כגון עזרה בהלבשה, עזרה ברחצה, עזרה בניידות והשגחה במידת הצורך, הן בפעולות הקשורות במשק הבית כגון ניקיון, בישול וליווי הקשיש לטיפולים או למרפאה. מטרת העזרה היא להקל על הקשיש ובני משפחתו.

מידת תלותו של הקשיש, או מידת ההשגחה לה הוא זקוק נקבעים על פי מבחן תלות שמבוצע בביתו של הקשיש על ידי איש מקצוע, מבחן הכנסות, ותנאי נוסף הוא כי הקשיש אינו מקבל קצבה לשירותים אחרים. לפי שקלול גורמים אלו נקבעת מידת הגמלה לה יזכה הקשיש. אם נקבע שהקשיש יקבל עזרה בביתו, חברות סיעוד מספקות את שירותי הסיעוד ומעסיקות מטפל/ת הסיעודי בבית הקשיש. ההתקשרות לחברת סיעוד היא לפי בחירתו של הקשיש.

גמלת הסיעוד ניתנת בעין ולא בכסף. כלומר: המוסד לביטוח לאומי משלם לחברות הסיעוד ואלו המעניקות לקשיש את השירותים שנבחרו. אולם במקרים שבהם הקשיש גר במקום שבו לא ניתן לספק לו את השירותים הנדרשים, ניתן להמיר את השירותים בכסף.
 
קישורים מומלצים:
מטב


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
עובדות ניקיון מטעם ביטוח לאומי בגיל השלישי
כולנו אוהבים לחיות בסביבה נעימה, נקייה ומטופחת, ואנחנו גם מקפידים לנקות ולסדר את הבית עד כמה שאפשר. עם זאת, בגילאים מבוגרים יותר מדובר באתגר של ממש, לפחות בהיבט הפיזי.
לקריאה
הוצאת תעודת אזרח ותיק
רבים אינם יודעים מה הן הזכויות הניתנות להם בהגיעם לגיל הפרישה. זכויות אלו ניתנות ליישום בקלות באמצעות שימוש בתעודת אזרח ותיק. במאמר הבא נפרט מה היא תעודה זו, מה הן הזכויות אשר היא מקנה והיכן מנפיקים אותה.
לקריאה
החזר מס במספר דקות
הגיע הזמו שכולנו נתחיל לחשוש פחות מרשויות המס, מאחר שלא תמיד הם אלו שגובים את התשלום.
לקריאה
יום מכירות לאזרחים ותיקים ב – 9.6.2015
רשת אופטיקה הלפרין ומועדון ותיקים ונהנים יוזמים יום מכירות לאזרחים ותיקים
לקריאה
כיצד לעשות תכנון פיננסי נכון לגיל השלישי?
תכנון פיננסי טוב יכול לפתור ולמנוע המון כאבי ראש בעתיד. אמנם הדבר נראה מרוחק, אבל ככל שתדאגו לכך מוקדם יותר, תסדרו לעצמכם את העתיד באופן איכותי וטוב יותר – כמובן שעל בסיס חקירה ובחירת התכנית הטובה ביותר עבורכם באופן פרטני.
לקריאה
היכן ניתן לרכוש מכשירי שמיעה בעלי תו תקן?
אחד מכל עשרה ישראלים סובל מלקות שמיעה, מתוכם שני אחוזים מרכיבים מכשירי שמיעה. מדובר במספרים לא נמוכים,
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
 
1 2
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.