forums

אגרת טלויזיה גם לגמלאים

לאחר שנתיים שבהן הייתה האוכלוסייה הוותיקה בישראל פטורה מתשלום אגרה לרשות השידור, תבוטל ההטבה עם תחילת שנת 2009
 
אגרת טלויזיה גם לגמלאים
לאחר שנתיים שבהן הייתה האוכלוסייה הוותיקה בישראל פטורה מתשלום אגרה לרשות השידור, תבוטל ההטבה עם תחילת שנת 2009. ו-420 אלף בתי אב בישראל, ובהם קשישים, ישובו לשלם בינואר אגרת טלוויזיה כך על פי דיווח של אור אברבך באתר NRG של מעריב.

בשנת 2007 נכנס לתוקפו הפטור, בעקבות דרישה של מפלגת "ישראל ביתנו" במהלך ההסכם הקואליציוני שנחתם עימה. הסעיף, שעלותו 62 מיליון שקל, היה תקף לשנתיים, שבמהלכן פרשה הסיעה מהממשלה. במהלך הדיונים המחודשים להרכבת קואליציה חדשה שניהלה יו"ר קדימה, ציפי לבני, עם המפלגות השונות, הגמלאים הם שדרשו את הסעיף. עם כישלון המגעים - נגנז גם הסעיף.

על פי הדיווח של אברבך, ברשות השידור היו מעדיפים שלא לשוב ולגבות כסף מהקשישים. זאת משום שיהיה קושי לחדש את הדרישה מאוכלוסייה שגם כך, על-פי רוב, מתקשה לעמוד בתשלומים. מרשות השידור נמסר ש"יו"ר הרשות משה גביש פנה אל הממונה על התקציבים באוצר, בבקשה לתקצב את עלות המימון לשנת 2009. לאור העובדה שבמשך שנתיים זכו האזרחים הוותיקים למימון האגרה, יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור, וכל שינוי בהסדר יהיה כרוך בפגיעה בהכנסות הרשות, בחיכוך קשה עם האוכלוסייה ועם גורמים רלוונטיים שונים, ויסמן את נסיגת המדינה מסיוע לאזרחיה המבוגרים".

מהאוצר נמסר בתגובה, ש"בשנים 2007-2008 העביר משרד האוצר לרשות השידור תשלום בגין אגרת רשות השידור לגמלאים, כנגד אי-גביית האגרה מהם, בהתאם להסכם קואליציוני שנחתם עם סיעת ישראל ביתנו. בהעדר הסכם ספציפי כזה או אחר, תגבה רשות השידור את הסכומים על-פי הקבוע בחוק, בכלל זה גביית אגרה מגמלאים. יש להדגיש שהאגרה הנגבית מגמלאים קטנה ב-50% מהאגרה שמשלמת כלל האוכלוסייה".
 


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מהפכת הסיעוד נדחתה
וועדת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי דחתה את בקשתו של שר הרווחה, יצחק הרצוג להוציא לדרך את "מהפכת הסיעוד".
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלאים מליונרים
היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000 גמלאים בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל
לקריאה
קרן לעידוד עסקים של גמלאים
עידוד גמלאים לפתוח עסקים קטנים
לקריאה
ביטוח חיים לכולם ובפשטות
עולם הביטוח מחפש מוצרים פשוטים שיאפשרו לאוכלוסיות גדולות להצטרף לביטוח בפשטות, בביטחון, שיהיו מכוסים ובלי בירוקרטיה מיותרת
לקריאה
מדינת ישראל בפשיטת רגל חברתית
המצב החברתי של הקשישים בישראל מתדרדר
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
פינוי קשישים במצב חירום
פיקוד העורף מנסה למצוא פתרון לפינוי קשישים ובעלי צרכים מיוחדים במצבי חירום.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.