forums

מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים

בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
 
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
פרופסור רן קורנובסקי, מנהל המכון לצנתורי לב במרכז הרפואי רבין, אומר שברוב המחקרים הקרדיולוגיים על מחלות לב, נמצא שהיחס בין גברים לנשים הוא בין שניים עד שלושה לאחת. אולם בגיל המבוגר (65 ויותר) היחס מתאזן, ויותר נשים חולות ואף מתות ממחלות לב מאשר גברים. עם זאת, רק כשליש מחולי הלב שעוברים התערבויות קרדיולוגיות שמשפרות או שמאריכות איכות חיים, כגון צנתורים או ניתוחי מעקפים, הם נשים. היחס אף נמוך יותר כשמדובר בשימוש בטכנולוגיות חדישות, כגון השתלת קוצבים מיוחדים, או התקנים מושתלים לתמיכה בלב הכושל.

הבעיה משמעותית אף יותר כאשר מדובר באבחון ובטיפול בתסמיני מחלות לב בנשים, מדגיש פרופסור קורנובסקי. לדבריו, בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לעיכוב באבחנה של מחלות לב בקרב נשים לעומת גברים. גם כאשר המחלה כבר מאובחנת, הטיפול נוטה להיות שמרני יותר לעומת הטיפול בגברים. אמנם לשמרנות יש היבטים חיוביים בתחומים שונים, אך במובן הקרדיולוגי, גישה שמרנית ופסיבית מידי עשויה להתפרש כנטייה לאיחור באבחון וטיפול. 

"ממחקרים שבוצעו בארץ ובעולם, עולה שנשים שמתקבלות לבית החולים בגלל התקף לב חריף הן בממוצע מבוגרות יותר וחולות יותר, ומשך הזמן שעובר מהופעת הסימפטומים ועד להגעה לבית החולים הוא ארוך יותר", מפרט פרופסור קורנובסקי. לדבריו הדבר אף מיתרגם לשיעורי תמותה הגבוהים פי שניים עד שלושה בקרב נשים שעברו התקף לב לעומת גברים.

פרופסור קורנובסקי מסביר שבקרב נשים קיימת לעתים הסתמנות בלתי טיפוסית של מחלות לב כליליות. הסימפטומים הקלאסיים של מחלת לב, כגון כאבים לוחצים בחזה המקרינים ליד או קוצר נשימה במאמץ, עשויים ללבוש צורה שונה בנשים. תלונות על עייפות או הזעת יתר, או סתם הרגשה כללית רעה ולא ממוקדת, עשויות להיות ביטוי להתפתחות מחלת לב משמעותית אצל נשים, שמחייבת המשך בירור וטיפול. 

"אין להקל ראש בתלונות המחשידות לקיומה של מחלת לב, ויש לעודד נשים לפנות לביצוע בירור קרדיולוגי מלא כשעולה חשד לנוכחות מחלת לב פעילה, גם אם הסממנים שלה אינם טיפוסיים", מבהיר פרופ' קורנובסקי.
 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  נאווה
והתעקשתי לעבור את כל הבדיקות המקיפות. היום אני שומרת על תזונה נכונה, מקפידה על פעילות גופנית, לוקחת תוסף כמוסות שום של סופהרב ומשתדלת כמה שפחות להעמיס על עצמי ביום יום. רק בריאות חברים, שנרגיש טוב תמיד.
מעניין. מזל שאובחנתי מוקדם (10.12.13)
אולי יעניין אתכם גם :
איך לסייע לקשיש לעבור את החורף בשלום
חיסונים בזמן, בית מחומם, בגדים מתאימים, תזונה נכונה, חשיפה לאור יום ועוד ישמרו על הקשישים בחורף
לקריאה
פרישה מוקדמת מאריכה חיים
מחקר מצביע על עובדה מפתיעה: ככל שעובדים פרשו בגיל מאוחר יותר, כך הם חיו פחות שנים
לקריאה
תת תזונה בגיל מבוגר
יש להכין תכניות התערבות תזונתית ברמה קהילתית, לשם העלאת המודעות לחשיבות התזונה בגיל המבוגר
לקריאה
B12 מונע הצטמקות המוח
ויטמין B12 יכול להגן מפני איבוד נפח מוח בקרב קשישים
לקריאה
גן לאריכות ימים - האמנם?
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
לקריאה
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
לקריאה
חיתול למבוגרים
עצות לבחירת חיתול טוב למבוגרים
לקריאה
יוגה על כסא
יוגה על כיסא, המשלבת גוף ונפש, היא גישה זמינה להשגת רווחה מקסימאלית ומומלצת מאוד לאנשים מבוגרים
לקריאה
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
לקריאה
האם משככי כאבים בונים שרירים?
אצל קשישים שהתאמנו ובנוסף צרכו נוגדי דלקת וכאב עלתה מסת השריר במידה ניכרת
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.