forums

גן לאריכות ימים - האמנם?

מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
 
גן לאריכות ימים - האמנם?
החוקרים בדקו שתי קבוצות של גברים שמידע לגבי בריאותם נאסף בין השנים 1991 ל-1993. כל הגברים היו ממוצא יפני ולקחו חלק במחקר על תוחלת חיים שנעשה בהוואי. גילם הממוצע של המשתתפים היה 78. מתוך קבוצה זו עקבו החוקרים אחר אלו שבשנת 2007 היו בני 95 לפחות, שאותם הגדירו כמקרים של "אריכות ימים" והשוו אותם לגברים שמתו לפני שהגיעו לגיל 81, שאותו הגדירו כ"תוחלת חיים ממוצעת". 

החוקרים בדקו את בריאותם הכללית של המשתתפים, מאפיינים ביולוגים, היסטוריה של סרטן, סוכרת, מחלות הקשורות ללב ולכלי הדם וכן נבדקה רמת התפקוד הכללית שלהם. הם חקרו גם את המבנה הגנטי של המשתתפים. גן אחד, שנקרא FOXO3A , 'תפס' את תשומת לבם משום שלמשתתפים שהיו בריאים יותר היה דמיון בגן זה.

המחקר גם הראה כי הגברים בקבוצת "אריכות הימים" היו רזים יותר (יחס מותניים/ירכיים נמוך יותר) והבדיקות שלהם הראו רמות נמוכות יותר של שומנים בדם (טריגליצרידים). משתתפי הקבוצה שחיו את מספר השנים הרב ביותר דיווחו גם על בריאות טובה יותר ועל פחות מקרים של מחלות לב וסרטן. הם גם פסעו טוב יותר, אך יכולת האחיזה שלהם הייתה נמוכה מזו של המשתתפים בקבוצת הביקורת.

גן FOXO3A ממוקם במה שהחוקרים מכנים "מסלול אותות האינסולין" וקשור לדרך שבה התאים מגיבים ללחץ. במחקרים שנעשו בעכברים ובתולעים, גנים הנמצאים במסלול אותות האינסולין נתגלו כמגנים מפני השמנה שעלולה לנבוע מהזדקנות, או מלחץ ברמה התאית וכך גם להשפיע על תוחלת החיים.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ייבוא אישי של תרופות מצילות חיים
תרופות אינן משמשות אותנו רק בעת קירור קל, כאב ראש או צינון. לעיתים התרופות הן הדרך היחידה שלנו להישאר בחיים. אך מה עושים כשהתרופות הדרושות אינן זמינות לרכישה בארץ? כאן שיטת הייבוא האישי נלחצת לעזרתנו ומאפשרת לנו להזמין ארצה תרופות מצילות חיים במחירים שפויים ואף זולים יותר.
לקריאה
חקירות אישות בגיל השלישי
אנשים רבים בני הגיל השלישי מעוניינים להתגרש, או חושדים בהצטרפותה של צלע שלישית למערכת היחסים שלהם. במאמר הבא נפרט כל מה שאתם צריכים לדעת בטרם ביצוע חקירות אישות בגיל השלישי.
לקריאה
כיצד הטכנולוגיה מקלה על החיים בגיל השלישי?
רובנו יודעים כי בהלוך הזמן, החיים עלולים שלא להקל עלינו כלל, בדגש על בהגיעו של האדם לגיל השלישי.
לקריאה
תחושת בדידות מוגברת בקשישים
קשישים שסובלים מירידה בשמיעה, בראייה או מבעיות הליכה ושיווי משקל מדווחים על תחושת בדידות מוגברת
לקריאה
המזרונים הטובים ביותר לבעיות בגב
בעיות גב הינן שכיחות בקרב האוכלוסייה ובכל הגילאים. מי שסובל מבעיות אלו, יודע עד כמה קשה היא השינה בלילות ועוד יותר מכך, הקימה בבוקר שהופכת להיות בלתי נסבלת עם כאבים נוראיים שאף מורגשים לאורך כל היום.
לקריאה
כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה
הרטבת לילה היא סיטואציה רפואית ופסיכולוגית לא נעימה כלל וכלל, אבל ברת טיפול
לקריאה
טיפול באלצהיימר באמצעות בובות
פרויקט חדש שמפעילה לאחרונה עמותת עמדא לחולי אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה
לקריאה
יום השואה הבינלאומי: על פוסט טראומה של ניצולי השואה
יום השואה הבינלאומי חל היום, זהו זמן טוב לנסות ולהבין את ההתמודדות של הניצולים עם החוויה הטראומתית שבשואה
לקריאה
התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג
לקריאה
מלחמת כלות בחמות
במערכת היחסים בין כלות לחמות, טמונים מוקשים רבים. אולם את רובם ניתן לנטרל אם מבינים את המצבים שיוצרים אותם.
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.