forums

נשים "נשברות" אחרת באמצע החיים

ל"משבר אמצע החיים" אצל נשים - אין קשר לגיל המעבר או להפסקת הפוריות. הגיל האמיתי שבו פוקד אותן משבר אמצע החיים, הוא הגיל שבו הילדים עזבו את הבית
 
נשים
ל"משבר אמצע החיים" אצל נשים - אין קשר לגיל המעבר או להפסקת הפוריות. הגיל האמיתי שבו פוקד אותן משבר אמצע החיים, הוא הגיל שבו הילדים עזבו את הבית. כך כותבת נרי לבנה ב"הארץ". בדרך כלל השם "משבר אמצע החיים" מתייחס לגברים – סבורה לבנה. פתאום, בגיל ארבעים או חמישים מתעורר הגבר ושואל את עצמו "אז זהו זה? זה מה שיש לעולם להציע בשבילי"? בערך באותה תקופה מתחילים הגברים להרהר באינטנסיביות בנושא המוות, וכמה שנים לאחר מכן הם גם נעשים בדרך כלל חולים ואחר כך מתים.

גם הגילויים הקומיים של המשבר הזה ידועים היטב - עגיל באוזן, זנב סוס או כתובת קעקע, התמכרות לכושר גופני ובניית גוף, סתם אופנוע גדול או שיעורי טייס. אחד הגילומים הידועים של המשבר הזה הוא ההחלטה להתגרש כדי לשאת לאישה מישהי צעירה בהרבה ולהקים איתה משפחה חדשה, החלטה שבגינו של השעון הביולוגי הידוע איננה אפשרית לנשים הנמצאות בעיצומו של משבר אמצע החיים.

 במקום לדבר על "משבר אמצע החיים" אצל נשים נהגו רופאים ופסיכולוגים, גברים ברובם, לדבר על "גיל המעבר" (או, נורא בהרבה, "גיל הבלות"). הם התייחסו בנשימה אחת לתקופה שמחלוף שנה אחת לסיום המחזור ועד למוות, כלומר אותה תקופה שיכולה להיות בת עשרות שנים שבה האישה כבר אינה יכולה ללדת.

על פי המחקרים, בין נשים וגברים בגיל של אמצע החיים ישנו הבדל גדול בראיית העולם. נשים יותר אופטימיות לגבי העתיד שלהן. בעוד גברים מתחילים לחשוש מאוד מהמוות, נשים מתחילות להרהר בצורך לשנות את החיים. לרוב מדובר בשינוי רוחני או נפשי שמתאפשר משום שעכשיו יש להן סופסוף זמן פנוי, או משום שדבר מה יוצר אצלן תחושה של דחיפות.

כדי לבצע את המפנה בדרך הכי נכונה, נשים צריכות קודם כל לברר לעצמן מה הן רוצות. "אחד מהתרגילים המומלצים בספרי ההדרכה הוא לערוך רשימה של עשרה דברים שאנחנו אוהבות לעשות ואחר כך פשוט לעשות אותם", מפרטת לבנה. "דרך אחרת היא לנסות לדמיין איך ייראו חיינו בעוד שנה או שנתיים נניח, לאחר שנעשה את השינוי הרצוי. נשמע פשוט מאוד? מוזר לגלות כמה יכולים התרגילים האלה להיות קשים לביצוע ובעיקר השלב השני של התרגיל הראשון. מצד שני, כמו בנוגע לחיים עצמם, האלטרנטיבה מפחידה הרבה יותר.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.