forums

גמלאים מליונרים

היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000 גמלאים בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל
 
גמלאים מליונרים
היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000  הגמלאים  בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל. כך עולה מסדרת סקרים מגוונים שבוצעו לאחרונה על ידי העמותה הישראלית לטיפוח הגמלאות המודרנית.

לפי אותם סקרים, זוגות גמלאים שעבדו תקופה ארוכה כזו, צברו בממוצע הון זוגי של 12-10 מיליון שקל ולפחות מרבע מהם יש הון פרטי שמסתכם ביותר מ-25 מיליון שקל. עוד מתברר כי יותר מ-100.000 גמלאים בישראל ירשו במהלך השנים הון או ירושות ריאליות, ולכן ההון הפרטי הממוצע שלהם מגיע פעמים רבות ל-50-40 מיליון שקל.

יו"ר העמותה הישראלית לטיפוח הגמלאות המודרנית, אהד קריב, שיזם קורס ראשון באוניברסיטת תל אביב בנושא "העצמת הגמלאי המודרני", אומר כי על פי סקרים שערכה העמותה בשנה שחלפה, מתברר שהבעיה הראשית שמטרידה כיום גמלאים בעלי הון, היא ניהולו היעיל של ההון הפרטי הזה.
"גמלאים רבים מנסים ללמוד את רזי שוק ההון המשתנה כל הזמן ולעקוב אחר התמורות הרבות והמהירות שחלות בו", אומר קריב. "חלק מהם מתקשה לממש את ציפיותיו בתחום זה ועיקר רצונם של הגמלאים בעלי ההון הפרטי הנזיל, הוא לשמר את ערכו ולנהל אותו בדרך יעילה".

לכן - מסכם קריב - האתגר הגדול העומד כיום בפני מאות אלפי גמלאים בארץ בשנות הגמלאות הרבות שלהם, איננו שיפור נוסף של מצבם הכלכלי, אלא "חיזוק והעצמת הרוח והנפש ואיתור שדה פעילות יצירתי, שייתן לכל אחד מהם ביטוי בהתאם לרצונו וליכולותיו".


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  גמלאים וקופת גמל
זכויות כל מקבל משכורת להפריש ממשכורתו לקופת גמל ולהנות מפטור וזיכוי במס. גמלאי המקבל פנסיה הגבוהה מ5000 שקל יכול להפריש לגמל כמו כל אזרח צעיר אולם לא יוכל למשוך את הכסף מבלי להחזיר את הזיכוי והניכוי שקבל בעת ההפרשה. יוצא שאזרח וותיק מנוע מהגדלת חסכונותיו. מקווה שהצלחתי להבהיר את מצוקתי
אריה כנפי (31.8.11)
אולי יעניין אתכם גם :
מהפכת הסיעוד נדחתה
וועדת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי דחתה את בקשתו של שר הרווחה, יצחק הרצוג להוציא לדרך את "מהפכת הסיעוד".
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלאים מליונרים
היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000 גמלאים בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל
לקריאה
קרן לעידוד עסקים של גמלאים
עידוד גמלאים לפתוח עסקים קטנים
לקריאה
ביטוח חיים לכולם ובפשטות
עולם הביטוח מחפש מוצרים פשוטים שיאפשרו לאוכלוסיות גדולות להצטרף לביטוח בפשטות, בביטחון, שיהיו מכוסים ובלי בירוקרטיה מיותרת
לקריאה
מדינת ישראל בפשיטת רגל חברתית
המצב החברתי של הקשישים בישראל מתדרדר
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
פינוי קשישים במצב חירום
פיקוד העורף מנסה למצוא פתרון לפינוי קשישים ובעלי צרכים מיוחדים במצבי חירום.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.