forums

הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים

גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
 
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
בתוך הרפורמות שנחתו עלינו בשנתיים האחרונות, כלולות גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון הפנסיוני והטבות המס. כך קובע יורם ברזילי, רפרנט מיסים, חברת החשמל. בין הנפגעים העיקריים מציין ברזילי את הפורשים בפרישה מוקדמת, שחלקם נפגעו במאות ואף אלפי שקלים בנטו.

 הוא מונה את הסיבות הבאות :

1. החל מינואר 2004 שונתה בפקודת מס הכנסה הגדרת גיל הפרישה (באופן מדורג) לגיל 67 לגבר וגיל 64 לאישה. עקב כך, לגמלאים בפרישה מוקדמת, שנהנו מפטור על הקצבה בשיעור של 35% (עד לתיקון ניתן למי שהגיע לגיל 60/55 או עבר מיום תחילת עבודתו 30/25 שנה) בוטל פטור זה עד הגיעם לגיל פרישה.
2. החל מפברואר 2004 הועלו שיעורי הניכוי של דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות באופן משמעותי והוחלו על מלוא הקצבה (לפני כן חויבו בשיעורים נמוכים על מחצית מהקצבה). עקב כך, החל ב-1 ביולי 2004 תוקן גם על ידי הביטוח הלאומי הגיל המזכה בקצבת זקנה ל- 67/64 (לפני התיקון היה הגיל המזכה 65/60).

כל האמור לעיל הוחל על כל הפורשים, שעדיין לא הגיעו לגיל פרישה, חדשים וותיקים כאחד. המשמעות בנטו: החל מינואר 2004, גמלאי שפרש לפנסיה בפרישה מוקדמת (חדשים וותיקים) ולא קיבל כלל פיצויי פיטורין, או קיבל פיצויי פרישה בסכום נמוך מאד, או החליט לשלם מס על הפיצויים הפטורים ותחת זאת לקבל פטור על הקצבה בשיעור של 35% - הפסיד עקב התיקון בתשלום הפנסיה החודשי עד 1,200 שקל נטו!

בנוסף, מדגיש ברזילי, עקב תיקון חוק הביטוח הלאומי בעניין הגדלת תשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות על הקצבה - צומקה הקצבה החודשית בממוצע בעוד כ- 400 שקל נטו. חלק מגמלאים אלה גם גילו כי הופסקה להם תשלום קצבת הזקנה החודשית (1,158 עד 1,738 שקל) ואחרים גילו שהקצבה נדחתה במספר שנים. "מכאן יצא שגמלאים שעונים לקריטריונים שלעיל, עם קצבה גבוהה יחסית, גילו להפתעתם בתשלום הפנסיה של חודש ינואר 2004- פחות כ- 1,600 ש"ח נטו בקצבה,בנוסף על ביטול הקצבה מהביטוח הלאומי", מציין ברזילי.

מהנאמר לעיל מסיק ברזילי שאובדן ההכנסה הכולל יכול להגיע לעד כ- 3,300 שקל בחודש! "בבחינת הרפורמות הבאות עלינו, יש לתת את הדעת גם לגבי מקרים כאלה ולתקן עיוותים שנוצרו עקב החקיקה החפוזה", הוא אומר.
 


 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מהפכת הסיעוד נדחתה
וועדת הסיעוד של המוסד לביטוח לאומי דחתה את בקשתו של שר הרווחה, יצחק הרצוג להוציא לדרך את "מהפכת הסיעוד".
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלאים מליונרים
היקף ההון הפרטי הממוצע של כל אחד מ-800.000 גמלאים בישראל שעבדו כשכירים או כעצמאים 25- 35 שנים מסתכם כיום ב 5-3 מיליון שקל
לקריאה
קרן לעידוד עסקים של גמלאים
עידוד גמלאים לפתוח עסקים קטנים
לקריאה
ביטוח חיים לכולם ובפשטות
עולם הביטוח מחפש מוצרים פשוטים שיאפשרו לאוכלוסיות גדולות להצטרף לביטוח בפשטות, בביטחון, שיהיו מכוסים ובלי בירוקרטיה מיותרת
לקריאה
מדינת ישראל בפשיטת רגל חברתית
המצב החברתי של הקשישים בישראל מתדרדר
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
פינוי קשישים במצב חירום
פיקוד העורף מנסה למצוא פתרון לפינוי קשישים ובעלי צרכים מיוחדים במצבי חירום.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.