forums

הסכם המורים יפגע בגמלאים

חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
 
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות. ארגונים אלה מזהירים שבמסגרת ההסכם יוזמים משרדי האוצר והחינוך מהלך שלפיו תוספת השכר שיקבלו המורים, לא תשפיע על תשלומי הגמלאות למורים שכבר פרשו מהמערכת, בניגוד למקובל במשק.

עמותת "ידיד" שלחה בעניין זה מכתבים לרן ארז, יושב ראש ארגון המורים העל יסודיים, לשלומית עמיחי, מנכ"לית משרד החינוך ולממונה על השכר במשרד האוצר, אלי כהן. במכתב מבקשת העמותה למנוע את המהלך המתגבש. 

אומר סמנכ"ל העמותה, רן מלמד: "אם אכן נכון המידע, הרי שמדובר בתקדים מסוכן במערכת יחסי עבודה בישראל ובסולידאריות שהייתה מאבני היסוד של חקיקת המגן בישראל, מאז חקיקת חוק הגמלאות אשר קבע את נורמת היסוד שזכתה למעמד חוקתי ולפיה כל תוספת שכר שבה יזכו העובדים, תינתן גם לגמלאים".

אנשי עמותת "ידיד" מזהירים כי אם אכן נרקם מהלך שכזה בהסכמת הארגון, הרי שמדובר לא רק במהלך לא חוקתי, אלא בפגיעה אנושה בזכויותיהם של העובדים שיצאו לגמלאות. עוד מזכירים בעמותה כי בהסכם האחרון שנחתם עם הסתדרות המורים - נכללו הגמלאים במקבלי ההטבות.
 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  גמלאית מתוסכלת
מרגע שפרשתי לגמלאות לפני 6 שנים. לאחר 33 שנים בהם למדתי בבי"ס תיכון, אינני מקבלת אפילו אגורה תוספת לגמלה. לעומת מורי משרד החינוך מקבלי פנסיה תקציבית, אנחנו מקבלי הפנסיה הצוברת לא מקבלים כל תוספת לגמלה, אלה תוספת יוקר אם מקבל כל המשק. על כן הגמלה שלנו נשחקת כל שנה במספר אחוזים.גמלאי מבטחים=צוברת מפסידים כל שנה מספר אחוזים מהגמלה! רן ארז לא השכיל במשך כל השנים לדאוג לנו לגמלאים. הוא שכח שגם הוא יצא לגמלה באחד הימים! ארגון המורים תתעוררו!!!!
עדן (28.8.11)
2.  הסכם המורים יפגע בגימלאים
מאז חתימת הסכפ אופק חדש ע"י הסתדרות המורים הגימלאים אינם צמודים יותר למורים לכן אין חידוש בכתבה זו יתרה מזו יש חלק מהמורים אשר לא קיבלו את פיצוי של7.5%על העברתם למדד
ליבוביץ יצחק (31.8.11)
3.  למה קולינו לא נשמע????
האם למשהו נדמה שנקבל איזו הטבה אם לא נחשוף שיניים ? אנו המיגזר הגדול ביותר במשק את ה50 ש"ח שמעבירים לאירגון המורים כדאי לשקול להעביר זאת לגוף יציג שאכן יזיז דברים , אני לא סומך על הארגון שבקושי מסייע למורים שיסייע לגימלאים , אם נשתוק "יקלפו " מאיתנו את כל זכויותינו !!!
דוד dzoor10@gmail.com (26.2.12)
4.  פגיעה בפנסיה
פרשתי לפני שנה וחצי.עבדתי שנתיים במסגרת אופק חדש. משלמים לי רק 50 ש"ח.לפי טענתם החשבים לא הגיעו להסדר. עד מתי??
שרה עוז (8.12.13)
אולי יעניין אתכם גם :
עובדות ניקיון מטעם ביטוח לאומי בגיל השלישי
כולנו אוהבים לחיות בסביבה נעימה, נקייה ומטופחת, ואנחנו גם מקפידים לנקות ולסדר את הבית עד כמה שאפשר. עם זאת, בגילאים מבוגרים יותר מדובר באתגר של ממש, לפחות בהיבט הפיזי.
לקריאה
הוצאת תעודת אזרח ותיק
רבים אינם יודעים מה הן הזכויות הניתנות להם בהגיעם לגיל הפרישה. זכויות אלו ניתנות ליישום בקלות באמצעות שימוש בתעודת אזרח ותיק. במאמר הבא נפרט מה היא תעודה זו, מה הן הזכויות אשר היא מקנה והיכן מנפיקים אותה.
לקריאה
החזר מס במספר דקות
הגיע הזמו שכולנו נתחיל לחשוש פחות מרשויות המס, מאחר שלא תמיד הם אלו שגובים את התשלום.
לקריאה
יום מכירות לאזרחים ותיקים ב – 9.6.2015
רשת אופטיקה הלפרין ומועדון ותיקים ונהנים יוזמים יום מכירות לאזרחים ותיקים
לקריאה
כיצד לעשות תכנון פיננסי נכון לגיל השלישי?
תכנון פיננסי טוב יכול לפתור ולמנוע המון כאבי ראש בעתיד. אמנם הדבר נראה מרוחק, אבל ככל שתדאגו לכך מוקדם יותר, תסדרו לעצמכם את העתיד באופן איכותי וטוב יותר – כמובן שעל בסיס חקירה ובחירת התכנית הטובה ביותר עבורכם באופן פרטני.
לקריאה
היכן ניתן לרכוש מכשירי שמיעה בעלי תו תקן?
אחד מכל עשרה ישראלים סובל מלקות שמיעה, מתוכם שני אחוזים מרכיבים מכשירי שמיעה. מדובר במספרים לא נמוכים,
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
 
1 2
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.