forums

אמנת שירות לטובת בני הגיל השלישי

מנהלי א.ב.א. חתמו על אמנת שירות שבה מתחייבים החברים בא.ב.א לשירות מקצועי, אישי ואיכותי כערך מוסרי עליון לטובת בני הגיל השלישי.
 
אמנת שירות לטובת בני הגיל השלישי

א.בא- איגוד בתי אבות ודיור  מוגן בישראל חגג 30 שנה לקיומו באירוע רב משתתפים  בכפר המכביה ברמת גן.

במעמד שר הרווחה והשירותים החברתיים כבוד השר יצחק הרצוג
דר' אהרן כהן ראש האגף לגריאטריה משרד הבריאות
גב' מרים בר גיורא מנהלת השירות לזקן משרד הרווחה
יקירי א.ב.א, חברי הנהלת א.ב.א
ראשי א.ב.א -  היו"ר רוני עוזרי והמזכיר משה טולדו

מנהלי א.ב.א. חתמו על אמנת שירות שבה מתחייבים החברים בא.ב.א לשירות מקצועי, אישי ואיכותי כערך מוסרי עליון לטובת בני הגיל השלישי.

שר הרווחה והשירותים החברתיים מר יצחק הרצוג, ברך את ראשי א.ב.א. וציין את הפעילות החשובה של האיגוד, לטובת בני הגיל השלישי, וציין את חשיבות  הדגל שהניף האיגוד לשיפור השירות לקשיש, יחד עם הפעילות  האינטנסיבית  המתבצעת כיום  עם  משרדי הממשלה וועדות הכנסת לפיתרון בעיות בהסכמה והבנה. השר ציין כי משרדי הממשלה מפעילים פיקוח הדוק יותר על כל העוסקים בתחום במטרה לשפר את השירות. השר הרצוג ציין כי משרדו מכין הצעת חוק ממשלתית להסדרת הדיור המוגן במטרה להבטיח את זכויות הדיירים ונותני השירות.
השר הרצוג הדגיש כי כל העוסקים בתחום חייבים לחתור ב מלוא המרץ,  למציאת פיתרון ראוי, למחסור בכח האדם הקיים בתחום נותני השירות לבני הגיל השלישי. גל העלייה מרוסיה שעוסק בתחום הולך ומתבגר ולא נראה כי ניתן להבטיח עבודה ישראלית בתחום הסיעוד בטווח הרחוק. השר ציין כי משרדו מתחיל לגבש הצעות להכשרת כח אדם בתחום זה. יש לפתוח  מסלולי הכשרה מיוחדים במטרה ללמד את תחום הסיעוד והגריאטריה  בכל התחומים החיוניים כולל טיפול סיעודי,  תוכן חייו של הקשיש הבודד, טיב המזון ועוד...  השר ברך על השקת האמנה וציין כי אמנת השירות של א.ב.א היא מסר חשוב ומופת כיצד לתת שירות.

רוני עוזרי, יו"ר א.ב.א ציין שבמדינת ישראל מפעילים מערכת בתי אבות ובתי דיור מוגן מהטובים בעולם, שתרמו ותורמים רבות לאיכות חיי העצמאים המבוגרים, ולהעלאת רף ורמת השירות למבוגרים בארץ. ההנהלות ואנשי הצוות בשטח פועלים יום יום בעבודת קודש. עבודה קשה פיזית ונפשית המלווה בתעצומות נפש רבות והרגשת שליחות יום יומית. בזכות מסירות זו המערכת הגיעה למקום בו היא נמצאת כיום. אולם, לא די במה שנעשה, בפנינו עומדות משימות רבות וקשות, חלקן כדי לשמר את הקיים וחלקן כדי להמשיך ולקדם את הענף כולו. נמשיך ונפעל בתחומים רבים.

- נפעל להעברת חוק אבטחת פיקדונות בדיור מוגן, לצורך ביטחונם של הדיירים והענף כולו.
- נפעל להעברת חוק האשפוז הסיעודי - על פיו ועדה ציבורית היא זו שתקבע את גובה התקציב לו זכאי זקן לאשפוז סיעודי, זאת   במידה ומשרדי הבריאות והאוצר לא יתקנו את העיוות החמור שנוצר כתוצאה מהמכרז לאשפוז גריאטרי.
- נפעל לתיקוני עיוותים במיסוי מערכת הדיור המוגן, עיוותים הפוגעים בבתים ואף בדייריהם.
- נמשיך לתמוך בשדרוג המחלקות הסיעודיות באופן הדרגתי.
- נפעל ליצירת מנגנון בקרה לצורך הבטחת זכויות הדיירים בדיור המוגן הנובעות מההסכמים עליהם חתומים הבתים.
- לדעתנו אין צורך בפקוח מיותר על הדייר המוגן, שלא יתרום לדיירים , ישנו חשש שיבלום את התחרות בענף ואף ימנע הקמת בתים     חדשים. ענף הדיור המוגן הוכיח שללא פיקוח מיותר ניתן להגיע להישגים נאים ומכובדים בשירות לגיל הזהב.
- נמשיך לחזק את ההשתלמויות וסיורי מנהלים שתורמים רבות להפריה הדדית, לימוד מהעמיתים ושיפור השירות.
- נמשיך בהידברות עם משרדי הממשלה, לצורך השגת היעדים בתמיכתם.
- לאור המחסור הגדול בכוח אדם של אחיות ומטפלים, אנו פועלים לחידוש הכשרת אחיות מעשיות, להכשרת מטפלות שתוסמכנה   למלא מקום אחיות במשמרות. וכן אנו פועלים להקצאת עובדים זרים לטיפול במחלקות סיעודיות.
- נפעל לצמצום הוצאות הבתים ע"י ועדת הרכש הפועלת להוזלת עלויות מול ספקים ונותני שירות.

שאיפתנו היא בראש ובראשונה, לייצג ולהיות שדולה חברתית לוחמת למען האוכלוסייה המבוגרת ולמען שיפור השירות לאוכלוסיה זו.
בהזדמנות זו ברצוני לברך על האיחוד של א.ב.א עם ארגון הסיעוד. אגוד גדול, חזק ויציב יכול לייצג נאמנה ובכבוד את היושבים פה מול ספקים, משרדי הממשלה, חברי כנסת, שרים וועדות הכנסת.

משה טולדו מזכיר א.ב.א ברך ואמר:
אני גאה להיות כאן  היום, כמזכיר א.ב.א., האיגוד שלנו מציב לעצמו מטרות, יעדים ומשימות ואנו, בראשות היו"ר רוני עוזרי וחברי הנהלת א.ב.א. פועלים לבצען לקידום הנושאים החשובים לבני הגיל השלישי ולנו נותני השירות- המצויים בחזית ענף הסיעוד.

אני שמחים לבשר,  כי לאחר שנים של אטימות,  אנחנו מתחילים לגלות ניצנים של אוזן קשבת בממשלה ובכנסת. כיום ניתן לזהות  סממנים של רצון לעזור ולסייע. אנו חשים זאת במסגרת המאמצים שאנו עושים, במטרה  לשכנע ולשנות עמדות של שרים וחברי כנסת בכל הקשור למטרות שלשמן אנו פועלים.

חשוב להדגיש כי א.ב.א. איגוד בתי אבות ודיור מוגן בישראל מאגד מוסדות איכותיים שעברו בחינות ובדיקות קבלה במספר רב של פרמטרים להבטחת שירות באמות מידה גבוהות לקשישים המטופלים.

בערב זה מגיעה תודה מיוחדת מעומק הלב ליו"ר רוני עוזרי- שפועל לילות כימים לחיזוק מעמדו של האיגוד ומשקיע מזמנו ומרצו והצעיד את האיגוד למקום המכובד שהוא נמצא בו היום.

תודה מיוחדת לחברי הנהלת א.ב.א שמשקיעים מזמנם ומירצם בעבודת קודש בתרומתם לרווחת בני הגיל השלישי.

 

 


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.