forums

חוגגת 100

שפרה בלום חוגגת 100, "לא יכולתי לחשוב על מקום שהייתי רוצה לחיות בו יותר מאשר כאן, ואני מאוד שמחה להיות פה". כך חוזרת ואומרת גב' שפרה בלום לכל המבקרים אותה בבית אבות משל"ב שבעפולה.
 
חוגגת 100
מסיבת יום הולדת חגיגית במיוחד נערכה לפני שבועיים, ברוב הדר, שמחה ואהבה לרגל מלאת 100 שנה לשפרה.
שפרה ילידת אנגליה, עלתה ארצה בשנת 1963 ועבדה כמורה לאנגלית אף שנים רבות לאחר פרישתה לגמלאות. במהלך שנות עבודתה, לימדה תלמידים רבים וביניהם מר שלום עמרני מנכ"ל בית האבות "משל"ב" בו היא שוהה כיום.
בחודש נובמבר 2007 התקבלה שפרה למוסדנו ומיד הרגישה בבית. בזכות אישיותה החברותית והחייכנית, יצרה מיד קשרים חברתיים עם הדיירים והצוות במוסד. שפרה משתתפת אופן פעיל בכל פעילויות התעסוקה, הספורט, בקבוצות ההפעלה השונות ובכל אירועי התרבות המתקיימים בבית.
בשיחה עם שפרה היא משתפת אותנו בזיכרונותיה:"נולדתי בשנת 1910 באנגליה, לא הרחק מהים. בילדותי שיחקתי עם אחותי על חוף הים. אימא כל הזמן אמרה לנו לומר את האמת ולא לשקר, ואם זה קשה, אפשר לא להגיד כלום. בכפר בו גדלתי, כמעט ולא היו יהודים צעירים בגילי וזו הסיבה שאחותי ואני נותרנו רווקות".
"באנגליה לימדתי ילדים מגיל שנתיים עד גיל 12. עליתי ארצה בגיל 50, הישר לעפולה. לימדתי אנגלית בבית ספר תיכון "יהודה". לימדתי גם לאחר שמלאו לי 70 שנה".
כששפרה מדברת על חייה היא מחייכת בהתרגשות ומספרת כי החיים היו מלאי עניין וחוויות, חברים וחברות. שפרה נסעה לטיולים בארצות רבות, הייתה מנויה על קונצרטים, נמנתה עם חוג מטיילים בארץ, התנדבה בביטוח הלאומי בעזרה לקשישים ובוועד למען החייל.
שפרה נהגה לתרום בנדיבות למפעלים חינוכיים רבים. לדבריה:"אני חושבת שאדם צריך לחלק את מה שיש לו עם אחרים. כשאני הרווחתי יותר מאחרים, לקחתי את מה שאני צריכה ואת היתר חילקתי לתרומות לאנשים נזקקים. אף פעם לא סירבתי לתת תרומה. אני תמיד בדעה שאם אני מחלקת את מה שיש לי עם אחר, מה שיש לי הופך ליותר".
 

ברכה מיוחדת ליום ההולדת קיבלה שפרה ממלכת אנגליה לרגל חגיגות ה-100. אנו מאחלים לשפרה אריכות ימים בבריאות טובה, שמחה  ואושר.

כתבה: גילה סלע, עובדת סוציאלית בית אבות משל"ב עפולה

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התעללות בקשישים
במאמר זה, נדבר על אחת התופעות הקשות והמטרידות ביותר אליהן אנחנו עדים בחברה הישראלית בשנים האחרונות – תופעת ההתעללות בקשישים. נסקור מקרים בולטים ונבין כיצד נתגונן מפני המצב הזה בצורה היעילה ביותר – בפני עצמנו או עבור הקרובים שלנו.
לקריאה
כך נהייתי עורך דין תעבורה מצליח
לאור המצב בכבישים בשנים האחרונות בישראל ועלייה ניכרת בתאונות דרכים, הדרישה לעורכי דין המתמחים בדיני תעבורה הולך וגובר. המסלול במסגרתו מוכשרים להיות עורך דין תעבורה הינו קשה וסיזיפי, אך בסופו מובטח מקצוע מספק, ערכי בעל חשיבות חברתית וכמובן, שכר הולם.
לקריאה
כך התמכרתי לאלכוהול ונגמלתי בגיל 70
התמכרות לאלכוהול אף פעם לא הייתה נושא שהטריד אותי. רק כאשר הגעתי לגיל הזהב הבנתי שמדובר על בעיה רצינית, שפוגעת לא רק בבריאותי אלא גם בסביבה הקרובה ובאנשים החשובים לי ביותר.
לקריאה
יש לכם סיפור חיים בקלטת וידאו אבל המכשיר כבר נהרס? המרת קלטות וידיאו זה הפתרון
קלטות הוידאו הישנות מכילות את הזיכרונות היפים ביותר שלכם
לקריאה
תהליך כתיבת אוטוביוגרפיה בגיל השלישי
רבים מאתנו מרגישים, בצדק, שסיפור החיים שלנו הוא סיפור אותו ראוי לספר – וראוי להעלות על הכתב. אנחנו מדברים על כתיבה של אוטוביוגרפיה, וחשוב לדעת איך להתחיל ואיך לבצע תהליך ארוך ומקיף שכזה – כבני ובנות הגיל השלישי, עם חיים ארוכים ומעניינים.
לקריאה
גירושין בגיל השלישי
תהליך גירושין הינו תהליך ארוך וקשה מאוד עבור בני הזוג, במיוחד כאשר מדובר בגירושין בגיל השלישי לאחר שנים רבות וארוכות של זוגיות. תהליך הגירושין מצריך עזרה מאנשי מקצוע רבים כגון: עורכי דין, חוקרים פרטיים, פסיכולוגים, מגשרים, ועוד.
לקריאה
סיבות לבגידה בגיל השלישי
בגידה במסגרת הנישואין היא לצערנו תופעה נפוצה, חוצת גילאים ומגזרים. במאמר הבא נסקור את הסיבות הנפוצות לבגידות בגיל השלישי.
לקריאה
"חייתי שתי מלחמות עולם"
סיפורה של צילה קוריס שנולדה במלחה"ע ה-1, ובשנייה שירתה בחיל הרפואה הבריטי
לקריאה
בני מאה בבית אבות בגבעת המורה
אצלנו בחצר, בצל ענפי הזית מגיעים לגיל המופלג מאה, עם טיפול מסור ומקצועי. שפרה דיירת בת 101 אמרה שכל כך נקי כאן, והיא חיה בגן עדן, וכשנקי בעין נקי גם בפנים.
לקריאה
תמונה משפחתית
תחרות "תמונה משפחתית" כחלק מאירועי חודש הקשיש. עמותת מטב בשיתוף עם אתר walla.
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.