forums

75 אחוזים מדיירי אחוזת פולג עוסקים בפעילות גופנית

פעילות גופנית כסגולה לאריכות ימים - 75% מדיירי אחוזת פולג עוסקים בפעילות גופנית במועדון הספורט של האחוזה כ-30% יותר מהממוצע באוכלוסייה בגילאים אלה.
 
75 אחוזים מדיירי אחוזת פולג עוסקים בפעילות גופנית
על פי נתוני משרד הבריאות, 40-46% בלבד בקרב גילאי 65+ עוסקים בפעילות גופנית קבועה. באחוזת פולג, לעומת, המצב שונה לחלוטין: על פי סקר שנערך באחוזה, לא פחות מ- 75% מהדיירים פעילים ספורטיבית – 30% יותר מהממוצע באוכלוסייה בגילאים אלה.

לא פלא שאחוז הדיירים הפעילים ספורטיבית באחוזת פולג מרשת הדיור המוגן של אחוזות רובינשטיין גדול כל כך: הקאטנרי של האחוזה כולל חדר כושר מאובזר במיוחד, מדריכי כושר ומדריכי חוגים מקצועיים, בריכה מפוארת, סטודיו יוקרתי, ומגוון רחב  של פעילויות: טאי צ'י, יוגה, פילאטיס, התעמלות מים, מחשבת גוף, פלדנקרייז, ריקודי שנות ה-60, ריקודי עם, התעמלות על כיסאות, פטאנק, טניס שולחן ועוד. המפגשים החברתיים והרוח הצעירה, הופכים את הפעילות לזמינה ומהנה במיוחד.
 

פעילות גופנית - איכות חיים ואריכות ימים
כידוע, עם העלייה בגיל חלה ירידה בתפקודים פיסיולוגיים שונים: תפוקת הלב, מהירות הולכת הגירוי העצבי, הנפח החיוני של הריאות, מסת השרירים ומסת העצם, ובמקביל – עלייה בלחץ הדם.
 
על פי מחקרים שונים, 50% מהירידה ביכולת הגופנית נובעת מהזדקנות, ואילו 50% הנותרים הם תוצאה של חוסר שימוש. כמו כן, הוכח כי קיים קשר חיובי בין פעילות גופנית לבין אריכות ימים, בריאות ואיכות חיים וכן בין פעילות גופנית לרווחה נפשית, תחושת אושר, ביטחון עצמי ושביעות רצון מהחיים.

פעילות גופנית סדירה בשילוב עם אורח חיים בריא עשויה למתן את תהליך הירידה הטבעית בתפקוד מערכות הגוף. הפעילות עשויה למנוע הסתיידות עורקים, לסייע בשמירה על משקל גוף תקין, גמישות, חוזק שרירי, מניעת נפילות, שיפור יציבה יכולת תנועתית ועוד.
 

פעילויות לכולם
 
לדברי קרן נוי, מנהלת מועדון הספורט באחוזת פולג, עם התבגרות האוכלוסייה באחוזה ב-3 השנים האחרונות נעשתה התאמה הדרגתית של החוגים לדיירי האחוזה, כך שכל דייר ( גם  אם הוא בעל מגבלה) יכול למצוא פעילות המתאימה לו (כמו  למשל - מגוון שיעורי התעמלות בישיבה על כיסאות).
"הפעילויות השונות נותנות מענה למרכיבי הכושר הגופני תוך כדי הנאה ועניין", אומרת נוי. "בנוסף לכך, יש דגש רב גם על פעילויות חברתיות כגון חוגי ריקוד שונים ומשחקי כדור. למעשה, הטענה הרווחת באחוזה היא כי אין מספיק זמן לכל הפעילויות".

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
לימודי שחייה בגיל השלישי
נפילה, היא אחת הבעיות הגדולות שאנשים מבוגרים חווים. נפילה בגיל מבוגר יכולה להשפיע על פגיעות נוספות ומסוכנות. חוקרים סבורים שפעילות גופנית קבועה עשויה לצמצם את הסיכון של מבוגרים ליפול ולהיפגע.
לקריאה
חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן
לצד חוגים רגילים כמו ציור או מלאכת יד, החלו להציע בתי דיור מוגן גם חוגים נוספים שמתאימים לקשישים. אחד החוגים הללו נקרא חוג טאי צ'י. בשורות הבאות נבין מה זה אומר, למי זה מתאים ומהן התועלות.
לקריאה
התעמלות מים לגיל השלישי
הזמן עושה את שלו ועם השנים, הגוף מאבד מגמישותו, השרירים כואבים יותר ותוך פרק זמן קצר יותר. מנגד, יש חשיבות רבה להתעמלות בגיל מבוגר על מנת לשמור על טווח תנועה רחב, כושר ואיזון.
לקריאה
פילאטיס לגיל השלישי
לא מאוחר מדי להטיב עם גופך, ואין מגבלת גיל על פעילות גופנית. כיום, קוראת הרפואה לאוכלוסיית הגיל השלישי לעסוק בפעילות גופנית מתונה ומציגה את שיטת הפילאטיס כאידיאלית עבור המבוגרים.
לקריאה
אימון כושר אישי או קבוצתי בגיל השלישי?
שמירה על כושר חשובה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי בו הגוף מקבל צורה אחרת ועל מנת לשמור עליו לא רק אכילה חשובה אלא גם כושר גופני אך חשוב מאוד בשל הגיל לעשות זאת ללא פגיעה במערכות אחרות בגוף.
לקריאה
איך להפוך את הבריכה לבטיחותית עבור הגיל השלישי?
כאשר מדובר על שחייה בבריכה - יש חשיבות גבוהה מאד לשחייה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי ואנשים מבוגרים רבים אכן ממשיכים בפעולה זו ולא זונחים אותה.
לקריאה
חשיבות שימוש במזרן התעמלות מתאים בגיל השלישי
איכות החיים בגיל השלישי נקבעת במידה רבה לפי סוג הפעילות הגופנית שמבוצעת על ידי גברים ונשים. את הפעילות כדאי לערוך על מזרון מתאים כדי למנוע נזקים, לשמור על סרגל מאמצים ולהבטיח ביצועים גבוהים
לקריאה
ספורטיביים בכל גיל – טיפים לשמירה על איכות חיים בריאה
שמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי היא אתגר בכל גיל, ובגיל הזהב על אחת כמה וכמה. עם זאת, לא רק שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית – מדובר במשימה אפשרית וחשובה.
לקריאה
מאמן כושר אישי לבני גיל הזהב – אף פעם לא מאוחר להתחיל
בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוטים לחשוב, לא זו בלבד שגיל הזהב אינו מהווה תירוץ להזניח את הכושר הגופני, אלא שהכניסה לגיל הזהב מהווה סיבה טובה מספיק להתחיל לעסוק בכושר גופני, גם אם לפני כן המתאמן מעולם לא התנסה בתחום.
לקריאה
פעילויות ספורטיביות מומלצות לקיץ לגיל השלישי
מחפשים פעילויות ספורטיביות לגיל השלישי? רוצים לדעת מה יכול להתאים להם ולפי מה כדאי להחליט? כנסו לכתבה ותוכלו לראות עם מי מומלץ להתייעץ כדי שהבחירה תהיה נכונה
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.