forums

גישור: מניעת סכסוך במשפחה

ענייני ירושה, מועד המעבר לבית אבות, שילוב ילדים בעסק המשפחתי - כדאי להתגבר על המחלוקות הצפויות מבעוד מועד
 
גישור: מניעת סכסוך במשפחה

מאת: עו"ד יונתן זלינגר, מגשר

הגיל השלישי מזמן לא פעם, ליחיד ולתא המשפחתי המורחב, שינויים משמעותיים. שינויים אלו יכולים להשפיע מהותית על חייהם של בני המשפחה ולעורר שאלות מורכבות בעלות פוטנציאל להיווצרות מתחים, תסכולים וסכסוכים קשים, בחיי המשפחה בהווה ובעתיד, ולערער את שלמות התא המשפחתי, החיוני לכל אחד מאיתנו.

התמודדות עם שינויים אלו בסיוע של מגשר שהוא צד שלישי מקצועי וניטרלי, שיסייע לבני המשפחה להתמודד עם סיטואציות מורכבות אלו תוך תכנון ומחשבה קדימה, באמצעות דיאלוג רחב ופתוח באשר לרצונות, לצרכים ולאפשרויות של כל אחד מבני המשפחה, יכולה לסייע ולמנוע סכסוכים מיותרים. מניעת הסכסוך מושגת על ידי יצירת מרחב תמרון רחב לגיבוש פתרונות מגוונים הנותנים מקום לצרכים ולרצונות של כלל בני המשפחה והמפחיתים באופן משמעותי את הסכנה להיקלע לסכסוכים משפחתיים בהווה ובעתיד.

הגישור המניעתי, מייצג התפתחות בתפיסת תפקידו של תהליך הגישור ככלי לגיבוש הסדרים מיטיבים שכאלו, באמצעות התאמת שיטות הגישור מכלי ליישוב סכסוכים לכלי לפתרון מצבים בעלי פוטנציאל קונפליקטואלי קיים או עתידי ומניעתם, עוד טרם הגעה למצב של סכסוך.

ככלל, הגישור כיום מתפתח ומתרחב לתחומים רבים של חיינו, חלק מהתפתחות זו הצמיחה את הגישור המניעתי. ייחודו של הגישור המניעתי בכך שהוא מפגיש צדדים לא לצורך פתרון סכסוך קיים, אלא לצורך קיום דיאלוג מקדים על מנת לגבש הבנות וכללים שימנעו מחלוקות עתידיות. פעולה מקדימה שכזו מאפשרת הידברות ממקום של שיתוף והבנה תוך שמירה על זכויותיהן האוטונומיות של המעורבים בהליך ובפרט של בני הגיל השלישי, ללא המטען הרגשי והחשדנות המתלווים למערכות היחסים בעת סכסוך פעיל.

הגיל השלישי: פוטנציאל לקונפליקט

• רצונו של הורה לדאוג במסגרת צוואתו לבן משפחה בעל צרכים מיוחדים היוצרת חלוקה בלתי שיוויונית בין כלל היורשים

• החלטות הקשורות לטיפול רפואי מיידי או עתידי שיינתן להורה בעת הצורך

• חלוקת האחריות בתוך המשפחה לטיפול ודאגה להורה

• ההתנהלות הכספית של המשפחה בקשר עם צרכיו של ההורה

• עתידו של עסק משפחתי בעת חילופי דורות

• עניינים הנוגעים לחלוקת הרכוש המשפחתי לאחר פטירת ההורה

• נושאי אפוטרופסות לרכוש ולגוף – מתי ואת מי ממנים וכיצד ימומשו סמכויות האפוטרופוס לאחר המינוי

• החלטה להעתיק את מקום המגורים של ההורים מביתם לדיור מוגן או לבית אבות

• נושאים הקשורים במימוש רצונו של ההורה לסיים את חייו על פי תפיסת עולמו בעתיד - צוואה בחיים, סידורי קבורה וכדומה

יתרונות הגישור המניעתי


הליך הגישור הוא הליך המוסדר בחוק בתי המשפט ובתקנות. ככלל, גם הגישור המניעתי שם את הצדדים במרכז והמגשר הוא איש מקצוע ניטרלי ובלתי תלוי הנעדר סמכות לכפות פתרון על הצדדים. ההליך תכליתי וממוקד ועוסק בהגדרת פתרונות פרקטיים ישימים המושתתים על הבנה וכבוד הדדי בין בני המשפחה ומוכוונים ליצור מערכת יחסים מתפקדת בחיי היום יום על בסיס הבנות ותיאום ציפיות מוקדם שימזער את הפוטנציאל לקונפליקט עתידי.

ההליך סודי ומאפשר לצדדים ללבן את הנושאים העומדים על הפרק תוך שמירה מרבית על פרטיותם. בנוסף, עצם ההחלטה להיכנס להליך גישור דורשת הסכמה של המעורבים, וגם לאחר שניתנה ההסכמה הצדדים רשאים להפסיק את ההליך ולפרוש ממנו בכל עת ומכל סיבה שהיא על פי שיקול דעתם הבלעדי.

הסכמות אליהן מגיעים הצדדים מועלות על הכתב כהסכם בין הצדדים ובמקרים רלוונטיים אף יכולות לקבל תוקף של פסק דין אם הצדדים מעוניינים בכך.

יש לכם שאלות או אתם מעוניינים להתייעץ? פנו לעו"ד זלינגר במייל zelinger@gmail.com או בטלפון 03-6935310


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.