forums

בית נקי בגיל השלישי

אחד התחומים הקשים לאדם מבוגר להתמודד עמו הינו ניקוי הבית ותחזוקתו השוטפת. כיצד נוכל לסייע בכך ?
 
בית נקי בגיל השלישי
כמעט לכל אחד מאיתנו יש קרוב משפחה יקר הזקוק לעזרה יומיומית בפעולות בסיסיות. אחד מן התחומים הקשים לאדם מבוגר להתמודד עמו הינו ניקוי הבית ותחזוקתו השוטפת. כיצד נוכל לסייע בכך ? המאמר הבא מכיל את הפתרונות והטיפים לסיוע בנושא. 

החלטות קשות 

מה קורה שמגיעים לזמן שבו הורינו או הוריהם שלהם כבר אינם יכולים לטפל בעצמם בצורה הטובה ביותר אך עדיין אינם רוצים או שאינם מסוגלים (מבחינה כלכלית), ללכת לבית אבות או לדיור מוגן. ברוב הפעמים האדם הקשיש מעדיף את הנוחות של ביתו המוכר והנעים, בו יש לו את קצב הזמן שלו וההיגיון הברור של החפצים ומקומם בבית. לפיכך, שכירת מטפל/ת סיעודי לסייע ולעזור לקשיש יכולה לפתור את הבעיה ולגרום ליקירינו את התחושה הברורה שהם יכולים להמשיך ולתפקד בצורה עצמאית, גם אם חלקית, כל עוד הם רוצים בדעה צלולה לבחור את המקום בו הם מתגוררים וחיים. שכירת מטפל/ת היא אופציה ברורה כאשר אדם קשיש אינו מסוגל כבר לתפקד באופן יומיומי בצורה נאותה והוא חייב בסיוע גם בפעולות בסיסיות ובוודאי שבפעילות מתישה כגון ניקוי הבית. מטפלים סיעודיים רבים דואגים לעשות כביסה באופן שוטף, לנקות ולסדר, לדאוג להיגיינה אישית באזורים בבית שבהם צריכים דגש כמו חדרי אמבטיה ושירותים. הבעיה היא שמרבית המטפלים ידאגו לכך בצורה שטחית בלבד ולא יסודית, כי מדובר מבחינתם בנגררת משנית של תפקידם כמטפלים סיעודיים אשר דואגים קודם כל לצרכים אישיים של הנזקק לסיעוד.

האתגר הקשה מכול 

שמירה על בית נקי בכל ימות השנה היא אתגר קשה גם לאנשים צעירים ובריאים מבחינה גופנית לא כל שכן לאדם זקן או מוגבל בעשיית פעילויות מסוימות. רבים מאיתנו שוכרים שירותי ניקיון כדי שינקו לנו את הבתים משום שאנו עייפים מדי או עסוקים מדי או צריכים עזרה במשימות מסוימות בבית כגון פירוק חלונות ותריסים או הברקה יסודית לריצפה. אותו הדבר נכון גם לגבי קשיש שזקוק לעזרה במספר רב של תחומים באופן כללי. אם נפרק את ניקוי הבית לגורמים, נוכל לראות כמה מכשולים קשים הממתינים לנו כגון: להגיע למדפים עליונים (פעילות הדורשת טיפוס על סולם או כסא דבר שגורם לתאונות רבות בבית), או האקרובאטיקה הנחוצה כדי לנקות את כל האבק מעל למקרר. כמו כן, אחת הבעיות של אנשים קשישים היא קוצר הראיה וישנו חשש של שימוש במוצר ניקוי לא נכון כגון נוזל לרצפה שבטעות ישמש לניקוי השטיחים או הרהיטים ויכול לגרום לנזק רב ולעוגמת נפש. 

זקוק לסיוע 

אחת הבעיות בהתמודדות עם המצב של הקשישים בארץ היא העובדה שאין כל כך סיוע ממשלתי או אחר לעזרה בניקיון בבתים של אנשים מבוגרים שזקוקים לעזרה מתמשכת בתחזוקת הבית. אחד הפתרונות הטובים הינו לשכור מישהו/י שמנקה באופן קבוע ומקצועי ובכך לגרום להפרעות מינימאליות באורח חייו של האדם המבוגר, שקשה לו בגילו לנקות את הבית באופן יסודי ורציף והוא זקוק לסיוע מאיתנו, האנשים האחראים לרווחתו, גם אם יתבייש ברוב המקרים להודות בכך. 

המאמר בחסות שומרון – חברת ניקיון



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.