forums

לגוף וגם לנפש

טיפולים הוליסטיים לגיל הזהב
 
 לגוף וגם לנפש
גיל הזהב הוא גיל שיש בו הרבה מאוד יתרונות. הילדים עזבו את הקן, כבר אין מחויבות לעבודה, ואפשר לעשות את כל מה שרצינו לעשות ולא הספקנו. למרות זאת, בגיל זה הגוף מזכיר לנו הרבה פעמים, שהוא כבר לא בן עשרים. כאבי גב וצוואר, כאבי שרירים, כאבים ברגליים ובעיות נוספות יכולות לצוץ, ולגרום לנו למצבי רוח לא נעימים ובמקרים קשים יותר גם רצון להסתגר בבית ואף לדיכאון. הרפואה הקונבנציונלית לא תמיד מצליחה לתת מענה לכאבים ולהרגשות הללו, ואנשים מוצאים את עצמם עוברים מרופא לרופא ו"מבלים" את רוב שעות היום במרפאות שונות ומשונות. במקרים שכאלה, כדאי מאוד לפנות לרפואה המשלימה, שלעתים יכולה לספק את המענה הרצוי למגוון רחב של בעיות. 

רוגע, שלווה ובריאות 

היום כבר ידוע, וגם רופאים קונבנציונליים מכירים בכך, שאיזון בין גוף ונפש הינו חשוב ביותר על מנת לקיים אורח חיים בריא. כשהגוף דואב וכואב, אין עוררין על כך שהוא משפיע על מצב הרוח, אבל זה עובד גם הפוך: כשהנפש שלנו כואבת, כשמשהו בפנים מעיק עלינו ומציק לנו, הדבר יכול להשפיע על הגוף ולגרום לו למכאובים שונים. הדבר יכול לקרות גם, ואולי אפילו בעיקר, כשאנחנו מתכחשים למצב וצוברים הכול בפנים. הכאב הנפשי מתבטא בצורת כאבים פיזיים, והגוף מאותת לנו שעלינו לטפל במקור הבעיה ולא רק בתסמיניה. טיפולים אלטרנטיביים יכולים מאוד לעזור בשני המקרים: גם כשמקור הכאב הוא בגוף עצמו וגם כאשר המקור נמצא בתוכנו פנימה. ברגע שנטפל בכאבים הפיזיים נהיה רגועים ומאושרים יותר, וברגע שנשחרר את המועקות הפנימיות, יכול מאוד להיות שגם הכאבים הפיזיים יהיו כלא היו. 

טיפולים אלטרנטיביים בגיל השלישי 

יש מגוון רחב של טיפולים הוליסטיים לגיל הזהב, כשכל טיפול יכול לעזור ולהקל במצבים מסוימים.

עיסויים – עיסוי הגוף בשמנים יכול להקל מאוד על כאבים בחלקי הגוף השונים. העיסוי מזרים את הדם בגוף, מה שעוזר מאוד להתחדשות התאים ולהבראת פצעים וכיבים במקומות שונים בגוף. כך למשל, בני גיל הזהב הסובלים ממחלת הסוכרת ומתמודדים עם כיבים ופצעים שונים ברגליים (כתוצאה מחוסר איזון של הסוכר), יכולים לשפר את מצבם אם יקפידו על עיסוי המתמקד בהזרמת הדם לאזור הרגליים; אנשים הסובלים מבעיות גב ומכאבי שרירים יוכלו ליהנות משיפור משמעותי אם יקפידו לבצע עיסוי קבוע במקומות הכואבים; מי שסובל מדליות ברגליים יוכל גם הוא ליהנות משיפור משמעותי במצב וכמובן – כל מי שמעוניין להירגע ולשחרר מתחים יוכל למצוא את מבוקשו אם יבחר לקבל עיסוי ממעסה המתמחה בעיסויים לבני גיל הזהב. 

רפלקסולוגיה – אמנם מדובר בסוג של עיסוי, אבל הרפלקסולוגיה היא תורה בפני עצמה. באמצעות עיסוי הרגליים של בני גיל הזהב אפשר לסייע להם להתגבר על כאבים ועל בעיות שונות, לשחרר חסימות אנרגטיות ולתרום מאוד להרגשה כללית טובה יותר. אנשים סוכרתיים יכולים להיעזר בטיפול על מנת לאזן את רמת הסוכר בגוף, אנשים הסובלים מכאבים שונים בגוף יגלו שהם מרגישים הרבה יותר טוב, וכל מי שאוהב שמעסים את כפות רגליו יוכל למצוא בטיפול מקום בו הוא יכול לשכב, לעצום את העיניים ופשוט להירגע (והרי ידוע שלרוגע יש השפעה מאוד גדולה על בריאות הגוף). 

דיקור סיני – הדיקור הסיני יכול לספק מענה למגוון רחב של מצבים ובעיות, כגון סוכרת, בעיות פרקים, בעיות במערכת העיכול, כאבי שרירים, מערכת חיסון חלשה ועוד. באמצעות מחטים דקות שאותן מחדירים בעדינות לנקודות אנרגיה שונות בגוף (בהתאם לבעיה), מזרימים את האנרגיה בגוף, פותחים חסימות אנרגטיות, מזרימים את הדם למקומות הרלוונטיים ומסייעים למטופלים להרגיש הרבה יותר טוב. 

לסיכום – אין ספק שטיפולים הוליסטיים בגיל הזהב יכולים לשפר מאוד את המצב הבריאותי ואת מצב הרוח. לכן, כדאי מאוד לפנות אל מטפלים המומחים בטיפול בבני גיל הזהב, וליהנות מחיים הרבה יותר שלמים, שלווים ובריאים עד מאה ועשרים. רק בריאות! 

המאמר באדיבות: עמותת טוב להיות בבית - שירותי סיעוד ורווחה לגיל הזהב



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  מצויין לגוף מעולה לנפש-במרכז מסגיסט בכיר משנת 1996
100%מסאז הוקם ומתופעל ע"י מטפל פרטי.לתת מגוון אפשרויות ברמה,בתנאים ובמיקצועיות הנידרשת. www.vipmassage.co.il 0522958156 משנת 1996 במגוון טכניקות רפואיות וכלליות.לאיזון ושחרור הגוף,לרענון,הנאה ופינוק.מיקום בראשון לציון.
gavriel (20.10.13)
2.  טיפולי רפלקסולוגיה ועיסוי הוליסטי לגיל השלישי
שלום, ברצוני לתת טיפולים בבתי אבות ובדיור מוגן. יש לי הצלחה עם הקשישות בבית בו אני גרה. לאן לפנות, כדי להגיע לבתים כאלו ולטפל בבי הגיל השלישי? תודה, ציפי tmazar@013.net
ציפי מזר (9.7.17)
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.