forums

כמה מגיע לך באמת

קצבת זקנה – המדריך המלא
 
כמה מגיע לך באמת
קצבת זקנה הינה סכום כספי קבוע המשולם לאנשים שהגיעו לגיל זקנה כפי שקבוע בחוק, ואשר היו מבוטחים במשך פרק הזמן הנדרש בחוק וששולמו בעבורם דמי ביטוח כקבוע בחוק. מטרתה של קצבה זו הינה לאפשר לאנשים שברוב המקרים כבר אינם משתייכים לשוק העבודה להרוויח כסף למחייתם ולהזדקן בכבוד. 

זכאות לקצבת זקנה 


כל תושב ישראל בן 18 ומעלה מבוטח אוטומטית בביטוח זקנה. ביטוח זה הינו תנאי נדרש לצורך קביעת זכאות לקבלת קצבת זקנה בגיל שנקבע על פי החוק (גיל פרישה). אבל לא רק הגיל קובע, אלא גם השאלה אם יש למבוטח הכנסות אם לאו. כך למשל, גבר זכאי לקבלת ביטוח זקנה באופן אוטומטי ללא תלות בהכנסותיו, כשהוא מגיע לגיל 70. אישה זכאית לקבלת הקיצבה ללא תלות בהכנסות כשהיא מגיעה לגיל שבין 64 ל-70, כשהמטרה היא שבשנת 2020 גם גיל הפרישה של הנשים יהיה 70, כמו זה של הגברים. עד אז הזכאות לקבלת קצבה עבור נשים מחושבת על פי תאריך הלידה של האישה.

קצבת זקנה עם תלות בהכנסות 

במקרים מסוימים ניתן לקבל קצבת זקנה כבר מרגע הגיעו לגיל פרישה (67 לגברים ו-62 לנשים). זכאות זאת ניתנת בהתאם לגובה ההכנסות של האדם הפורש, שכמובן חייב להיות תושב ישראל שמלאו לו 18 שנה, אשר מבוטח בביטוח זקנה בביטוח לאומי, השלים את תקופת האכשרה (מידע על תקופה זו ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי) ושילם ביטוח לאומי כחוק. כך למשל, אדם יחיד ללא בן זוג, אשר משתכר בעבודתו פחות מ-4,913 ₪ בחודש, יכול מאוד להיות שיהיה זכאי לקבלת קצבת זקנה בשיעור מלא. לעומתו, אדם שמשתכר יותר מ-4,913 ₪ בחודש אבל פחות מ-7,135 ₪, יוכל, במקרים מסוימים, להיות זכאי לקבלת קצבת זקנה חלקית. מי שמרוויח למעלה מ-7,135 ₪ יוכל להיות זכאי לקצבה חלקית או לא להיות זכאי לקצבה בכלל – על פי החלטת נציגי הביטוח הלאומי. מי שיש לו בן זוג, כמו גם מי שעלה לארץ או מי שיש לו הכנסות שלא מעבודה, יהיה זכאי או לא זכאי לקבלת קצבת זקנה על פי פרמטרים שונים שקבע המוסד לביטוח לאומי. את תנאי הזכאות המפורטים ניתן למצוא באתר הביטוח הלאומי ו/או בסניפים. מי שזכאי לקבל קצבת זקנה חלקית בתקופה שבין גיל הפרישה לבין גיל הזכאות יוכל לוותר על קבלת הקצבה ולקבל תוספת של כ-5% בכל חודש בהגיעו לגיל הזכאות. 

שיעורי הקצבה

 • שיעור קצבת הזקנה הבסיסי לאנשים בני פחות מ-80 שנה, הוא 1,481 ₪ ליחיד. כשמדובר בזוג ורק אחד מהם זכאי לקבלת קצבה, הסכום הוא 2,226 ₪.

 • שיעור קצבת הזקנה הבסיסי לאנשים בני למעלה מ-80 שנה הוא 1,565 ₪ ליחיד. כשמדובר בזוג ורק אחד מהם זכאי לקבלת קצבה, הסכום הוא 2,310 ₪. 

• כשמדובר בשני בני זוג ששניהם זכאים לקבלת קצבה, יקבל כל אחד מהם את הסכום המלא המגיע ליחיד.

 על שיעורים אלה ישנן תוספות שונות המפורטות באתר הביטוח הלאומי. חשוב לציין כי מסכומים אלה ינוכה ביטוח בריאות (189 ₪ לחודש ליחיד ו-274 ₪ לזוג).

 איך מקבלים את הקצבה? 

על מנת לקבל קצבת זקנה יש לגשת אל סניף הביטוח הלאומי הקרוב ולמלא טופס תביעה לקצבת זקנה. יש לעשות זאת בסמוך למועד ההגעה לגיל המזכה בקבלת קצבה, ולא יאוחר מ-12 חודשים לאחר מועד זה. את טופס הבקשה יש להגיש גם אם מקבלים קצבאות אחרות מהביטוח הלאומי. מי שאינו בטוח בזכאותו ו/או מעוניין בליווי מקצועי בהגשת התביעה, על כל המסמכים הנלווים שצריך לצרף לה, יכול להסתייע בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הביטוח הלאומי. בריאות טובה ועד מאה ועשרים!



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  פנסיונר המקבל קיצבת זיקנה
פנסיונר גיל 69, מקבל קיצבת זיקנה מבטוח לאומי. מקום עבודה קודם צריך לשלם סכום ח"פ. האם יש לנכות מתשלום זה בטוח לאומי ומס בריאות. הסכום עולה על 7,135 ₪ תקרה חדשית.
בתי (29.5.13)
2.  ניכוי בהקצבע 900 שח
אני עובדת אחרי גיל הפרישה ומשתכרת ב-6,700 שח אני מקבלת 1200 שח 900 שח ניכוי 60% אחרי סכום של 5394 שח המס לא פרוגרסיבי כנראה רוצים במדינה להנציח את העוני
דניאלה שרף (21.12.16)
אולי יעניין אתכם גם :
היערכות ביטוחית לגיל הזהב
בני הגיל השלישי וגיל הזהב, כך תוכלו להבטיח את עתידכם הבריאותי, הרפואי והסיעודי באופן נבון ומושכל באמצעות הערכות מקדימה ותכנית ביטוחית כוללת המשלבת מספר פוליסות ביטוח – וגם לצעירים יותר, כך תתכנו העתיד הרחוק בצורה אחראית ונכונה.
לקריאה
חשיבות כתיבת ייפוי כוח מתמשך בגיל השלישי
ייפוי כוח יכול להישמע לכם כמו תהליך מסובך מאוד אך הוא פשוט מאוד, בעיקר נוכח החשיבות שלו להמשך חייכם. ייפוי כוח יכול להיות חשוב מאוד בכל מיני תחומים כמו למשל ייצוג במס הכנסה או בייצוג משפטי, אך הוא חשוב עוד יותר לבני הגיל השלישי. זה הזמן להבין עד כמה ייפוי הכוח חשוב.
לקריאה
יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי
מי שרוצה לחתום על הסכם לחיים משותפים יכול לעשות זאת די בקלות, כל מה שהוא צריך זה לפנות לעורך דין משפחה ולדבר איתו על כל הסעיפים. התהליך גם ככה נחשב לפשוט אוד אך הוא עוד יותר פשוט אם מדובר על בני הגיל השלישי. מדוע יש הבדל ביניהם לבין זוגות צעירים ומהם היתרונות?
לקריאה
סוגי צוואות בקרב הגיל השלישי
יכול להיות שאתם בכוונה לא חושבים עלה צוואה כי אתם לא מעוניינים לחשוב על נושא כל כך עצוב, אך אם אתם מתקרבים לגיל 50 כדאי שכבר תתחילו לחשוב על זה. למעשה גם אם אתם צעירים יותר ויש לכם ילדים ורכוש קרב, כדאי שתתחילו לנסח את הצוואה שלכם.
לקריאה
הלוואות לגיל הזהב – איך עושים את זה?
כולנו, לא משנה באיזה גיל, זקוקים להלוואה מפעם לפעם ומתקופה לתקופה, בין אם לקראת הטיול של אחרי הצבא, לצורך מימון לימודי התואר, רכישת רכב או לרגל רכישת דירה חדשה.
לקריאה
התנהלות כלכלית בגיל הזהב
גיל הזהב הוא תקופה המזמינה את האדם ליהנות משפע זמן פנוי שיוכל לבלות אותו בחברת מכרים, חברים ובני משפחה, בעיסוק בתחביבים ישנים ואף בהיכרות עם עיסוקים ועם תחומי עניין חדשים. למצב הפיננסי יש השפעה ישירה על איכות החיים בגיל הזהב, ולכן כדאי להכין את עצמכם מראש לימי הפנסיה.
לקריאה
יתרונות יועץ פנסיוני או סוכן פנסיוני מומלצים בגיל הזהב
יועצים פנסיוניים מומלצים הם לא דבר פשוט למצוא בימינו. יש הרבה אנשי מקצוע שמספקים ייעוץ פנסיוני לא מקצועי, ולכן חשוב לדעת עם מי ליצור קשר ועל מי לסמוך.
לקריאה
ניהול כספים בגיל הזהב
העלייה בתוחלת החיים והיוקר במחייה, הופכים את קצבאות הפנסיה ללא רלוונטיות, מכיוון שלא בטוח שהם יספיקו על מנת שנוכל לחיות בכבוד כאשר נצא לפרישה מהעבודה.
לקריאה
הלוואה לכל מטרה – לגיל הזהב
מבוגרים רבים בגיל הזהב זקוקים לקבלת הלוואה לכל מטרה עבור מספר מטרות כמו למשל תרופות יקרות, דיור מוגן, מטפלים אישיים, בתי אבות ואפילו חופשות ארוכות טווח. הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאיות, מעניקים לגיל הזהב מספר הטבות להלוואות במיוחד עבור אותן מטרות שהוצגו קודם.
לקריאה
הלוואות שמומלץ לקחת עד שנפתחות תוכניות חיסכון
בגיל השלישי, עת היציאה לפנסיה, נפתחת האפשרות המחודשת לעשות דברים שזמן כה רב חלמתם עליהם ולא היה לכם מתי לבצע אותם. נסיעות לחו"ל, טיפוח הבית, חוגים שונים, פעילויות פנאי או מעבר לדיור מוגן הם מעטים מהדברים שיתאפשרו לכם עם ההגעה לגיל הנכסף.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.