forums

התקנת מצלמה מונעת צרה

קשישים רבים סובלים מהתעללות על ידי המטפלים בהם, התקנת מצלמה נסתרת יכולה לפתור את הבעיה
 
התקנת מצלמה מונעת צרה
מצלמות נסתרות לקשישים המטופלים על ידי מטפלים זרים 
במרץ 2012 פורסם מחקר מקיף על ידי חוקרי זקנה (גרונטולוגים) מאוניברסיטת חיפה, שמצביע על ממצאים מדאיגים למדי: כ- 16% מאוכלוסיית הקשישים בישראל סובלים מהתעללות פיזית או נפשית. אחד מכל חמישה קשישים הוא קורבן של התופעה. איך אפשר לדעת מה קורה אצל ההורים שלכם בבית, האם ניתן למנוע זאת וכיצד מטפלים בנושא? על כך במאמר זה. 

הצמדת עובד סיעודי זר להורים המבוגרים, שזקוקים לעזרה בכל פעולה שהיא, יכולה להיות פתרון טוב במקרים רבים. כך אתם יכולים להמשיך לעבוד ולנהל את משק הבית שלכם, מבלי להיות מודאגים או להרגיש אשמים על כך שאתם לא נמצאים ליד הוריכם וזמינים עבורם בכל עת. 

עם זאת, גם אם הצמדתם להוריכם מטפל סיעודי, צריך להישאר עם יד על הדופק ולוודא שהטיפול שהוריכם מקבלים ראוי. אסור לחשוב מחשבות כמו "לנו זה לא יכול לקרות", כי לצערנו, הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה. קיימים סיכויים רבים שההורים שלכם עלולים ליפול קורבן להתעללות פיזית, מינית או נפשית. אבל איך תוכלו לדעת מה קורה אצלכם בבית מבלי לגרום למטפל הזר תחושות לא נעימות? בשביל זה יש מצלמות. 

למה כדאי להתקין מצלמות נסתרות בבתי קשישים? 

התקנת מצלמות בבית יכולה להיות בעייתית. מצד אחד, מצלמות גלויות לעין מאיימות על המטפל הזר ויכול להיות שהן ימנעו לחלוטין ביטויי אלימות מכל סוג שהוא. מצד שני, לא רק שהמטפל ירגיש אי-נוחות, אלא גם ההורים שלכם עלולים לחוש כך ולא ממש יבינו על מה כל המהומה. כמו כן, גם כשהמצלמות גלויות לעין, המטפלים יכולים למצוא מקומות שאליהם עין המצלמה איננה חשופה ולהתעלל בקשיש מבלי שתוכלו להיות מודעים לכך. לכן, הפתרון האידיאלי הוא דווקא התקנת מצלמות נסתרות, שבאמצעותן תוכלו לבדוק את התנהגותו של המטפל. 

האם ניתן למנוע התעללות בקשישים? 

מדובר בשאלה מורכבת, שאין עליה תשובה חד משמעית. אבל החדשות הטובות הן שבהחלט ניתן לצמצם את הסיכויים לכך. ניתן לפקח על הטיפול של המטפל הסיעודי באמצעות מצלמה נסתרת. עם זאת, חשוב שתבקרו בבית הוריכם גם באופן ספונטני מדי פעם. כמו כן, חשוב שתקפידו להעניק למטפל יחס אנושי, כאילו היה חלק מבני המשפחה, ושתדאגו לכבד אותו ואת התנאים המגיעים לו. 

שימו לב למצב הבית ולמצב הנפשי והפיזי של הוריכם במהלך הביקורים שלכם: ודאו שהבית נקי ומסודר, ושאינו מוזנח. שימו לב האם הוריכם סובלים מפציעות כלשהן, אם הם מקולחים, ערניים וצלולים או שהם משדרים סימני חרדה, דיכאון או פחד וכדומה. סימנים אלה יאפשרו לכם לוודא שהוריכם מקבלים את הטיפול ההולם ביותר עבורם, ובמידה ולא – תוכלו לצמצם את תחושות ההשפלה והכאב ולהחליף את המטפל הבעייתי באחר.

 המאמר נכתב באדיבות: חברת אנטנות רצון, המשווקת מגוון רחב של מצלמות נסתרות ופתרונות תקשורת אחרים.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.