forums

זה לא הגיל – זה התרגיל!

בעיות אורתופדיות נפוצות בגיל הזהב
 
זה לא הגיל – זה התרגיל!
בגיל הזהב הרבה אנשים מתחילים להתלונן על בעיות אורתופדיות שונות. אלה יכולות להיות בעיות ש"נסחבו" כל השנים ומתפרצות ביתר שאת כשהגוף נחלש מבחינה פיזית, ואלה יכולות להיות בעיות חדשות שצצו בגלל היחלשות מערכות השלד והשרירים – תופעה מוכרת וידועה בגיל הזהב. במאמר זה נסקור את הבעיות האורתופדיות האופייניות לגיל זה, ונציע דרכי התמודדות איתן. והעיקר, כמו תמיד, הבריאות! 

בעיות אורתופדיות נפוצות בגיל הזהב 

הרבה מבני גיל הזהב מתלוננים על בעיות אורתופדיות שונות, שהנפוצות ביניהן הינן: 

כאבי גב תחתון – כאבים הנגרמים כתוצאה מעומס יתר על עמוד השדרה. 
כאבים בגב העליון ובשרירי כתפיים – כאבים שמקורם בדרך כלל ביציבה לא נכונה או במתחים נפשיים. 
כאבי כתפיים – מקורם של כאבים אלה הוא בדרך כלל בסחיבת משאות ובהיחלשות העצמות. 
כאבי ברכיים – כאבים שמקורם בהיחלשות העצמות ובהסתיידות המפרקים. כאבים אלה מביאים, מן הסתם, לביקורים תכופים אצל רופאים וגורמים לירידה באיכות החיים של בני גיל הזהב. 

יש מה לעשות! 

על מנת לשפר את המצב הקיים ואף להביא להיעלמות הכאבים, אפשר לנקוט באחת או יותר מהפעולות הבאות: 

כושר, קדימה כושר – ישנם תרגילי כושר שניתן לבצע על מנת להרגיע את הכאבים ולחזק את האזורים השונים. תרגילים אלה, המבוצעים בזהירות ובמינונים קצובים, יכולים בהחלט לשפר הן את מצבם הבריאותי של בני גיל הזהב והן את מצבם הנפשי.

 יש לציין כי מחקרים שנעשו בתחום הוכיחו, שמצבם הפיזי והנפשי של מבוגרים שמתאמנים הינו טוב בהרבה מזה של אלה שלא מתאמנים. זאת משום שכשמתאמנים ונכנסים לכושר, זרימת הדם משתפרת ויחד איתה גם סיבולת הלב והריאה, והדבר משפיע בצורה ישירה על ההרגשה הכללית ומשפר אותה בצורה משמעותית. כמובן שחשוב לבצע את התרגילים לאחר התייעצות עם רופא, משום שיש מצבים מסוימים בהם לא מומלץ לבצע תרגילי ספורט. אולם, אם הרופא מאשר, מומלץ מאוד ואף רצוי לבצע את התרגילים, וכך לחזק את השרירים, לשפר את שיווי המשקל והגמישות וכמובן – להפחית את הכאבים. את התרגילים כדאי לקבל ממאמן כושר המומחה בכושר לגיל הזהב, ואם סובלים מבעיות מסוימות כגון מחלות לב או מחלות מורכבות אחרות, יש לבצע אותם רק באישור ורק תחת פיקוח. 

פיזיותרפיה – תרגילי פיזיותרפיה יכולים גם הם להועיל מאוד למגוון של בעיות אורתופדיות בגיל הזהב. חשוב לגשת אל פיזיותרפיסט המומחה בטיפול באנשים בגילאים אלה, על מנת שיציע טיפול ותרגילים שמתאימים גם למצב הפיזי וגם לגיל. 

הסתייעות בעזרים אורתופדיים – ישנם לא מעט עזרים אורתופדיים שיכולים לסייע במקרים של כאבי גב, כתפיים ורגליים. כך למשל, חגורות גב יכולות לספק תמיכה מצוינת לגב ולהקל על הכאבים, תומכי קרסול יכולים לסייע מאוד לכאבי רגליים וברכיים, ומדרסים הם פתרון מצוין להקלה על העומס הרב שרובץ על הגב. חשוב לפנות אל מכון אורתופדי מוסמך ומוכר, על מנת להתאים במדויק את העזרים למצב הגופני וכדי ללכת על בטוח, תרתי משמע.

 לסיכום – בעיות אורתופדיות בגיל הזהב הן מצב נפוץ שעלול לפגוע באיכות החיים, אולם בהחלט יש מה לעשות כדי להקל עליהן ואף לפתור אותן. מומלץ להתייעץ עם אורתופד המתמחה בטיפול בגיל השלישי, ולפעול על פי ההנחיות שייתן, על מנת לשפר את איכות החיים ולהרגיש הרבה יותר טוב.

 רק בריאות! 

המאמר באדיבות מכון אילן אורטופדיה - המספק מדרסים בהתאמה אישית ומוצרים אורטופדיים נוספים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.