forums

עובדים גם אחרי גיל 50

חיפוש עבודה בגיל השלישי
 
עובדים גם אחרי גיל 50
יותר ויותר בני גיל הזהב פורשים מעבודתם עם הגיעם לגיל השלישי, אך הם מגלים שהם זקוקים לעבודה כדי לשמור על רמת הכנסה סבירה ועל מסגרת כלשהי. בדיוק כאן נכנסות חברות ההשמה, שמאפשרות להם לחזור לשוק העבודה, אפילו שפרשו ממנו לאחרונה. מסתבר שאף על פי שרוב האנשים חולמים על רגע הפרישה שלהם, ומתכננים לנפוש, לבלות ולהקדיש זמן לתחביבים שלהם, הרי שיש מי שמתקשה למצוא את מקומו ללא יד מכוונת, או במילים אחרות – מסגרת. 

אובדן עבודה – כטריגר לדיכאון 

אנשים רבים מגיעים לגיל פרישה וחשים שהם אינם מוכנים לפרוש מעבודתם. בתרבות המערבית מקום העבודה תופס מקום מרכזי בחיי האדם והוא מהווה חלק מהותי מהגדרתו. הפסקת העבודה עשויה להעיק על כל אדם באופן משמעותי, ואף לגרום לו לתחושת דיכאון. קשישים רבים חשים כאילו אין להם סיבה משמעותית לקום בבוקר, מבלי שיצטרכו להגיע למקום העבודה שלהם. הם זקוקים למסגרת, כזו שתגדיר להם מתי הם צריכים לקום בבוקר ותספק להם תעסוקה ועניין למשך כמה שעות. 

פרשו מהעבודה ורוצים לחזור אליה 

בני גיל הזהב אשר פרשו ממקום עבודתם, מנסים לחזור ולמצוא תעסוקה. חלקם חשים שעצם הישארותם בבית גורמת לבריאותם להתדרדר. אחרים מרגישים שההכנסה שלהם אינה מספקת, ועל מנת לזכות ברמת החיים שאליה הם היו רגילים, הם חייבים לחזור לשוק התעסוקתי. אבל בדיוק כאן קיים פער בין הרצון לבין המציאות: מקומות עבודה רבים לא מוכנים להעסיק את בני הגיל השלישי, כי הם חוששים שמא בריאותם של העובדים החדשים תידרדר במוקדם או במאוחר, ושוב הם יצטרכו לחפש ולהכשיר עובד חדש. כל זאת בניגוד לחוק האוסר על הפליה בעבודה על רקע גיל.

 לא הכול אבוד 

אחד הטרנדים החדשים בעולם ההשמה הוא חברות אשר מתמחות בהשמת בני גיל הזהב. כך דורשי עבודה מבוגרים יכולים להשתלב מחדש בחברה, ומסוגלים לשפר את תחושת הרווחה שלהם ואף לתרום לכלכלת המשק. חברות השמה שונות מסייעות לגילאי 60+ להשתלב מחדש בשוק העבודה. מדי יום ביומו הן מקבלות פניות רבות מקשישים. העובדים בחברות אלו בוחנות לעומק את קורות החיים שלהם ואף משוחחים עמם. לאחר שהבינו מהן הציפיות של מבקש העבודה, הם מנסים לאתר מעסיקים שאליהם יוכל הקשיש לפנות, תוך התחשבות בניסיון הרלוונטי שלו וכמובן ברצונו. המגוון הוא גדול: ישנו ביקוש רב לעובדים בעבודות בלתי מקצועיות (למשל – השגחה בבחינות בתיכונים ובאוניברסיטאות) לצד ביקוש גדול לעובדים בעבודות מקצועיות (חשמלאים למשל). חברות ההשמה שולחות את בני הגיל השלישי לסדנאות שמעניקות להם טיפים להשתלבות קלה, מהירה ובטוחה בשגרת העבודה. כל זאת, לצד יחס אישי וליווי צמוד לאורך, החל מרגע הפנייה לחברת ההשמה ועד לרגע הקליטה וההשתלבות במקום עבודה כזה או אחר. 

המאמר נכתב באדיבות אדם מילוא – חברת השמה מהגדולות בישראל.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.