forums

היזהרות מנחשים בגיל השלישי

 
היזהרות מנחשים בגיל השלישי
קשישים ובני גיל הזהב המבלים חלק ניכר מהיום בבית או בסביבה הפרטית לא תמיד מודעים לסכנות האורבות להם. מלבד כשלי הבטיחות המסורתיים, גם מזיקים, זוחלים ומכרסמים עשויים ליצור עבורם בעיות. בראש פירמידת המזיקים הללו עומדים ללא ספק הנחשים. 

בגיל השלישי צריך להיזהר יותר מנחשים, ללא קשר למקום המגורים או לסגנון החיים. הסכנה העיקרית העומדת בפני קשישים היא הכשה של נחש. בגיל השלישי קשה יותר להתגבר על ארס, איבוד דם או פגיעות חיצוניות בלבד מאשר בגילאים צעירים יותר. מעבר לכך, הרבה קשישים נמצאים לבדם, ולכן חשופים לסכנות אשר יחמירו את מצבם מבלי שיוכלו לקבל עזרה. קשיש הנתקל בנחש צריך לזכור את הכללים הבאים: 
- אין לתקוף את הנחש עם מטאטא או בכל צורה אחרת 
- יש לזכור כי נחשים מסוגלים לקפוץ 
- יש להימנע מניסיון להריגת הנחש או מחסימת דרכו אל תוך הבית 

סכנות מחוץ לבית 

הסכנות מנחשים אורבות לקשישים גם מחוץ לבית. במידה והקשיש אוהב לטייל לבד או לשבת בגינה השכונתית, הנחשים יכולים להתקיף אותו ללא התרעה מוקדמת. מעבר לכך, חשוב לזכור כי השעות בהן קשישים מעדיפים לבלות מחוץ לבית הן בדיוק השעות המועדפות על הנחשים. הבוקר המוקדם או הערב הנעים הם הזמן בו הנחש יוצא ממחילתו על מנת לחפש מקורות מזון. 

פגישה בין קשישים לנחשים עשויה להיות הרת אסון. על מנת להתמודד איתה יש צורך בביצוע הדברה מקצועית והתייעצות עם לוכד נחשים. באופן כללי, לנחשים אין עניין בבני אדם. הסכנה העיקרית האורבת לקשישים נובעת מתוך הפחד שלהם בעצמם, ומתוך התנהלות לא נכונה מול הנחש. בעוד צעירים יכולים לשמור על קור רוח או להיעזר בשכנים, חברים וקרובים אחרים, קשיש הנמצא לבדו בבית או מחוצה לו לא תמיד יידע כיצד להתנהג. 

התמודדות עם הכשה 

על מנת לפתור מראש את הבעיה של נחשים בסביבת בני גיל הזהב, יש לנסות ולהבין מדוע הוא מלכתחילה הגיע אל העסק. מכרסמים או ציפורים בכלוב יכולים להיות סיבה לכך, כמו כך הימצאות של עכברים ומכרסמים אחרים בשכונה ומחוץ לבית. במקום בו אין עכברים לא יהיו גם נחשים, וזאת משום שמדובר על מקור המזון העיקרי שלהם. 

במידה והקשיש נפגע מהכשה של נחש יש לבצע את הפעולות הבאות: 
- לנסות לזכור ככל האפשר את המראה של הנחש, ובעיקר את הצבעים והצורות 
- להעביר את האדם למקום בטוח ולשמור אותו רגוע 
- להתקשר אל שירותי החירום, ולפנות את הפצוע לבית חולים קרוב 

לסיכום, לכידה עצמאית של נחשים היא לא רק פעולה מסוכנת אלא גם עבירה פלילית. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהנחשים מהווים סכנה חמורה עבור קשישים ובני גיל הזהב. על מנת להתמודד עם הסכנה יש להזמין לוכדי נחשים ולזכור את כללי החירום. 

המאמר בחסות אמאל'ה ג'וק – לכידת נחשים 




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
גם בגיל הזהב - כך תתכוננו להדברת טרמיטים ומזיקים בביתכם
שאלה שעולה הרבה מאוד פעמים בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי היא: איך להתכונן לקראת הדברת טרמיטים בבית? במיוחד בגלל זה רכזנו מספר טיפים שיעזרו לפתור את הבעיה.
לקריאה
מי אחראי על הדברה בדיור המוגן
מעוניינים להגיע אל הדיור המוגן אך חוששים שמא ההדברה במקום איננה מספיק מקצועית או רצינית וזאת אם היא נעשית בכלל? דעו לכם כי ברוב מקומות הדיור המוגן אשר תמצאו ברחבי הארץ יתאפשר לכם ליהנות מסיטואציה בה המקום מקבל הדברה מעת לעת, כזו אשר מבוצעת על ידי חברת הדברה אשר יודעת להתמודד עם הדברה של מקומות רחבי היקף.
לקריאה
מהו השירות הרחקת יונים יעיל ביותר לבתים של מבוגרים
יונים נתפסות, הן במקורות שלנו והן בתרבות הפופולארית שלנו, כבעלי חיים אציליים למדי. אנחנו חושבים על יונה ואנחנו חושבים על עלה הזית, על סמל השלום, על צחור ועל ניקיון – אבל בין התפיסה הרווחת הזאת לבין המציאות יש כברת דרך משמעותית מאוד.
לקריאה
ההשלכות בחשיפה לקרינה רדיואקטיבית
כשאנו מגיעים לגיל מתקדם יותר, חובה עלינו לשים לב יותר לבריאות שלנו, ולשינויים שהגוף שלנו עובר. את מההיבטים החשובים ביותר שכדאי להיות ערניים לגביהם, הוא כל הנושא של חשיפה לקרינה רדיואקטיבית.
לקריאה
הצורך ברכבים חשמליים בגיל השלישי
כאשר אתם מגיעים לגיל מבוגר, עולה הצורך שלכם לקבל פתרונות ניידות טובים יותר ואיכותיים יותר. לא מעט אנשים בעשור השביעי והשמיני והתשיעי לחייהם, בוחרים להתנייד בעזרת רכב חשמלי איכותי וקל.
לקריאה
קלנועיות לגיל הזהב
בקניונים, בקופות החולים, במעבר החציה ואפילו בנתב"ג אנחנו נתקלים באותו כלי רכב ממונע אשר נראה בחציו ככסא גלגלים וחציו כקטנוע. הכירו את הקלנועיות.
לקריאה
היזהרות מנחשים בגיל השלישי
לקריאה
גאולה מן הביבים - תערוכה קבוצתית עם מיטב האמנים העכשוויים בפסח
אירוע אמנותי רחב היקף יתקיים במהלך חוה"מ פסח במפעל השפד"ן בראשון לציון 25/03-10/04/2010. איגודן לתשתיות איכות הסביבה, (המפעיל את השפד"ן, מכון טיהור השפכים של גוש דן), יוזם שיתוף פעולה עם "עולם האמנות", במסגרת תערוכת אמנות עכשווית רחבת היקף, בחול המועד פסח.
לקריאה
גמלאים למען תיירות ואיכות הסביבה
גמלאים דוברי שפות מתנדבים למען התיירות ואיכות הסביבה בעיר העתיקה בירושלים, בסיוע לתיירים והתראה על מפגעים.
לקריאה
הכשרת גינות חסכוניות על ידי גמלאים
במסגרת פרויקט גדול וחשוב, הכשירו גמלאים גינות חסכוניות
לקריאה
 
1 2
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.