forums

הבהרת כתמי זיקנה

מה הם כתמי זיקנה וכיצד ניתן לטפל בהם
 
הבהרת כתמי זיקנה
כתמי זקנה נקראים בעגה המקצועית "כתמי כבד", והם מופיעים בדרך כלל בצבעים חומים-אפורים. כיום ניתן להבהיר את הכתמים הללו ביעילות, בעיקר באמצעות טיפולים אצל קוסמטיקאית ושימוש במוצרים מסייעים. הכתמים עלולים להופיע ברוב הגוף, אך נהוג למצוא אותם לרוב על הפנים. יחד עם זאת, לא נדיר לראות את הכתמים, ולטפל בהם לאחר הופעתם על הידיים, הזרועות, הכתפיים, הפנים, הגב העליון וכדומה. באופן כללי, הכתמים הם תוצאה של היחשפות ארוכה לשמש והם נפוצים בעיקר אצל בני גיל הזהב.
יש מספר סימפטומים המעידים על כתמי זקנה. ראשית, חשוב לזכור כי הם תוצאה של יתר פיגמנטציה. הם עלולים להיראות קטנים למדי, אך מופיעים בגדלים שונים, וזאת בשל סמיכותם אחד לשני. התסמינים המלווים בדרך כלל הופעה של כתמי זקנה הם קמטים עמוקים, עור יבש ומחוספס, ורידים אדומים דקים על הלחיים, האף והאוזניים ועור דק. 

גורמים, סיבות ושיטות טיפול
קוסמטיקאית מקצועית מטפל בכתמי זקנה ביעילות, ומבלי להסתכן בתופעות לוואי. בשלב הראשון נדרשת הקוסמטיקאית לבדוק את הגורמים לכתמים, ולוודא כי לא הם אינם מעידים על מלנומה – מחלת סרטן ממאירה של העור. יש סימנים המעידים על נחיצות של בדיקה רפואית בעת הופעת כתמי זקנה:
- כתמים כהים במיוחד
- גידול של הכתמים עם הזמן
- כתם בצורה שאינה סימטרית
- כתם עם מספר צבעים
בשלב השני יכולה הקוסמטיקאית להמליץ על תפריט תזונתי חדש, ולהפנות את תשומת ליבם של הלקוחות אל צריכת שמנים מקולקלים. 

אלו הן שיטות הטיפול המקובלות עבור כתמי זקנה והבהרתם:
א. קרמים – יש סוגים רבים של תכשירים המיועדים באופן ספציפי עבור הבהרת כתמי זקנה. חלק מהקרמים נמצאים בסל התרופות ודורשים מרשם, אך בעזרת התייעצות עם קוסמטיקאית ניתן לקבל המלצות גם על קרמים יעילים ללא מרשם. בעת הטיפול אצל קוסמטיקאית, ושימוש בתכשירים כדאי להימנע מחשיפה לשמש.
ב. טיפול בלייזר – זו היא שיטת טיפול מתקדמת יחסית. בשיטה הזו משתמשים בלייזר על מנת להרוס עודפי מלנוציטים, ותאי מלנין אשר גורמים לצבע של הכתם להיות כהה.
ג. טיפול בהקפאה – גם בשיטה הזו המטרה היא להרוס עודפי מלנוציטים. על מנת להשיג את המטרה נעשה יישום של חנקן נוזלי באיזור הכתם, בהתאם למצבו וגילו של הלקוח.
ד. גירוד רקמת עור – הבהרת כתמי זקנה באמצעות רקמת העור מתבצעת עם מברשת אשר מסתובבת במהירות. המברשת מסירה את שכבת העור העליונה ומדמה את פעולת הפילינג.
ה. קילוף כימי – בטיפול כזה משתמשים בחומצה חלשה על מנת להבהיר את הכתמים, לקלף את העור הישן ולהחליפו בחדש.

ממה מורכבים המוצרים המסייעים לטיפול?
המוצרים המסייעים לטיפול הבהרת כתמי זקנה אצל קוסמטיקאית משלבים צמחי מרפא כגון ג'ינסנג, גוטו קולה, גדלן מצוי, מיץ סלק, שוש, קיסוסית ואפילו תה ירוק. לכל אחד מהתכשירים הללו יש יתרונות אחרים, ולכן כדאי לבחור אותם רק לאחר התייעצות עם איש מקצוע.
לסיכום, כתמי זקנה הם אמנם חלק מתהליך ההתבגרות אך לא חייבים להמשיך ולחיות איתם. מי שרוצה להבהיר את הכתמים בצורה יעילה יכול לפנות אל קוסמטיקאית, ולשמוע על שיטות טיפול ותכשירים מיוחדים.




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
השפעות הקורונה על הבדידות בבתי-אבות
הדרך להתמודד עם השפעות הבדידות בבתי אבות היא לייצר פעילויות עבור קשישים בגילאים שונים ובעיקר להיות קשובים לצרכים שלהם. גם כיום שהתחלנו לחזור לשגרה, עדיין יש לשמור על כללי הבטיחות.
לקריאה
איך מקבלים טיפול פליאטיבי בבית?
בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבות מתן טיפול פליאטיבי שמטרתו להקל על ההתמודדות של המטופל והקרובים לו עם מחלה מסכנת חיים תוך דגש על הפחתת התסמינים שקשורים למחלה ולטיפולים שניתנים לחולים אלה. הטיפול הינו הוליסטי ומשלב טיפול סיעודי, רפואי ורגשי כדי לסייע למטופל ולבני משפחתו בהתמודדות עם המחלה.
לקריאה
מהם הסימנים לירידה בשמיעה אצל מבוגרים?
ירידה בשמיעה היא תופעה שכיחה בקרב בני ובנות הגיל השלישי, ופוגעת ב-30% מן המבוגרים לאחר גיל 65. הסיבות לירידה בשמיעה הן רבות ומגוונות, החל מסיבות גנטיות, סביבתיות דוגמת חשיפה ממושכת לרעשים חזקים, בריאותיות- עקב מחלה או פגיעה, כתוצאה מטיפול תרופתי מתמשך וסיבות נוספות.
לקריאה
איך להתמגן מווירוס הקורונה בגיל מבוגר?
וירוס הקורונה תקף את כולנו בחודשים האחרונים, אם בבידוד, בהשבתת העסק ועוד – אך כיצד לשמור על סבא וסבתא או כיצד להתמגן מפניו בגיל מבוגר רבים מאיתנו עוד שואלים.
לקריאה
בית אבות סיעודי
בתי אבות סיעודיים יכולים לשנות את איכות חייו של אהוב לבכם. אם אתם כבר לא מצליחים לעזור לו ויש גורמים רפואיים שממליצים לו להיות בבית אבות סיעודי כדאי לשקול זאת היטב. זה בדיוק הזמן להבין מהו, כיצד אפשר לבחור אותו נכון ולמה הוא כל כך חשוב לאיכות חיי המבוגר.
לקריאה
התנדבות בסיעוד לגיל השלישי
אם אתם נמצאים במצב שבו אתם מחפשים כיצד אפשר לתרום ולתת מעצמכם אז התנדבות לשירותי סיעוד לגיל השלישי יתאימו לכם, התנדבות כזו לגיל השלישי יאפשרו למטופלים לנהל את החיים בצורה הרבה יותר טובה, אז יהיה כדאי לכם לחשוב היטב על הבחירה שלכם ולשים לב שאתם עושים כל מה שאתם יכולים.
לקריאה
סימנים לסרטן המעי הגס
סרטן המעי הגס הוא שם גולל לגידולים במעי הגס, ברקטום או בתוספתן. זהו סוג הסרטן השלישי בשכיחותו בעולם והשני בשכיחותו בישראל כשבכל שנה מתגלים בארץ כ-3500 חולים חדשים. במאמר הבא ננסה להבין את גורמי הסיכון והסימנים לזיהוי מוקדם שלו.
לקריאה
תכנית הסיעוד החדשה
חוק הסיעוד האחרון, אשר נחקק ב-2018 הביא עמו בשורה של ממש עבור האוכלוסייה הקשישה המדינה. הרפורמה כוללת שורה של תקנות שנועדו להיטיב עם אוכלוסייה זו הן מבחינת גובה הקצבאות והן מבחינת הגדלת מספר שעות הטיפולים הסיעודיים.
לקריאה
העסקת עובד סיעודי ישראלי או זר
כאשר אתם או בני משפחתכם זקוקים לטיפול סיעודי, ואתם זכאים לסיוע לפי חוק הסיעוד, אתם צריכים לבחור בין מטפל ישראלי למטפל זר. ההבדלים ביניהם גדולים מאוד, הן במחיר והן במאפיינים של המטפל, ובמאמר זה ננסה להציג כמה שיותר מידע שיעזור לכם לבחור בין העסקתם.
לקריאה
אפוטרופוס – על הכשרות המשפטית והליך המינוי
אנשים בקרב האוכלוסייה המבוגרת שבינינו, מבוגרים, קשישים, סיעודיים ואחרים עם מוגבלויות פיזיות ו/או נפשיות שונות נדרשים במרבית המקרים לקבל עזרה ותמיכה צמודה שתסייע להם בהתנהלות יומיומית השוטפת.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.