forums

לימודי שיאצו לגיל הזהב

 
לימודי שיאצו לגיל הזהב
שיאצו היא שיטת טיפול במגע בתחום הרפואה המשלימה, שמקורה ביפן, אשר מסייעת בבעיות אורטופדיות בעמוד השדרה, בעיות פנימיות בתחומי נוירולוגיה, בעיות עיכול, גינקולוגיה, בעיות רגשיות כמו מתח ודיכאון ועוד. "שי" משמעו אצבע, ו"אצו" משמעותו לחץ. קיימות שתי אסכולות בלימודי שיאצו: אחת המבוססת על אנטומיה ופיזיולוגיה מערבית, והשנייה מבוססת על רפואה סינית מסורתית .

לימודי שיאצו מתבססים על עקרונות הרפואה הסינית, כשההנחה המרכזית של השיטה היא שבגוף האדם קיימים ערוצי אנרגיה בלתי נראים המכונים מרידיאנים, אשר משפיעים ומושפעים מהאיברים הפנימיים. על פי השיטה, כל מחלה היא מצב הנובע מחוסר איזון כלשהו, היוצר "חסימה אנרגטית" בערוץ האנרגיה, מרידיאן או באיבר, והוא גורם להופעת תסמינים כמו כאב, לחץ או רפיון.

הגישה הטיפולית, כפי שהיא נלמדת בלימודי שיאצו הינה הוליסטית והיא מביאה לחיבור בין גוף ונפש, ומטרתה לטפל בגוף כולו ולא רק בהעלמת התסמינים. התהליך הטיפולי הוא הדרגתי ורגוע, ואמור להביא להרגעת המטופל. טיפול השיאצו משלב מגוון רחב של טכניקות אשר יוצרות גירויים שונים בגוף. לפי הרפואה הסינית בגוף זורמים 12 מרידיאנים, כל מרידיאן הוא תחת השפעת איבר מסוים ואחראי על תפקודים שונים באדם. המטפל מאבחן אלו מרידיאנים נמצאים בחוסר איזון. ישנם מרידיאנים שנמצאים בעודף הצטברות אנרגיה, וישנם כאלו הנמצאים בחסר.

לימודי שיאצו מעניקים ידע למטפל לתת אבחנה הנעשית באמצעות תשאול, התבוננות ומגע מעמיק שדרכו לומדים רבות על סימפטומים שונים המאפיינים את המטופל על מנת לראות את התמונה השלמה. באמצעות האבחנה המטפל מגלה אלו מרידיאנים נמצאים במצב של עודף, הצטברות אנרגיה, חסימה, אזורים אלו בד"כ יהיו קשים, מתוחים ולרוב יהיה קשה ללחוץ עליהם, לחץ חזק יכאיב, ואילו מרידיאנים שנמצאים במצב של חסר, יהיו רכים, חלשים, רפויים ויהיה ניתן בקלות להיכנס לתוכם, המגע יהיה נעים ו"ידרוש" עוד ועוד מגע. הטיפול יהיה שונה בשני המצבים, באיזור "עודף" הטיפול המתאים יהיה "פיזור" האנרגיה העודפת ע"י תנועה רבה, לחיצות מהירות ולא עמוקות מידי בטכניקות רבות ומגוונות (טלטולים, מתיחות, רוטציות של מפרקים ועוד). באזור "חסר" הטיפול יהיה "מילוי אנרגיה" כלומר טיפול איטי, עמוק, השארות זמן רב בנקודה וחימום. בשיאצו מאמינים כי מקור הבעיה טמון במקום החלש, החסר ורק כשנצליח למלא אותו נפתור באמת את הבעיה מהשורש. כשזה יקרה- גם אזורי ה"עודף" יתרוקנו מהעודף כיון שהאנרגיה תזרום מאזורי העודף לחסר, וכך יושג איזון כללי בגוף.

בלימודי שיאצו נחשף המטפל לדרך שימוש נכונה באיברים רבים מלבד האצבעות, שכן ישנו שימוש רב בכפות הידיים (palming), במרפקים, בברכיים ולעיתים אף בכפות הרגליים. ישנם שלבים בטיפול של מגע מלא בו זמנית עם מספר איברים "מגע עוטף" והלחיצות בקצב קבוע גורמות להתעוררות מערכת העצבים הפרה-סימפתטית הפועלת במצבי רגיעה וגורמת להפרשת חומרים שונים הגורמים לתחושת אופוריה ורגיעה. זהו ההפך המוחלט ממערכת העצבים הסימפתטית- אשר פועלת במצבי Stress / מתח- ומפרישה חומרים הגורמים להרגשת מתח/חרדה- דפיקות לב מואצות, נשימות מהירות וכו' . לימודי שיאצו אינם רק לימודים גרידא אלא לימוד דרך חיים של בריאות, ולימוד רפואה מונעת, כי כאשר הגוף והנפש נמצאים באיזון קל להם הרבה יותר להתמודד עם כל גורם מחלה או בעיה שתתעורר והריפוי יהיה גם מהיר יותר, מכיוון שכל התהליכים בגוף יהיו יעילים הרבה יותר ובעקבות כך האדם נעשה רגוע יותר, מרוכז, בעל תחושת אנרגיה, רעננות וחיוניות.

למרות שכיום פונים אנשים צעירים רבים ללימודי שיאצו, עד לפני כמה שנים המגמה היתה הפוכה: דווקא המבוגרים שנחשפו לדרך השיאצו - דרך של קבלה, הבנה, רכות וגמישות - מצאו אותה קוסמת ועונה על צרכיהם. ואכן, את החוכמה הנצברת במרוצת השנים, ואת החמלה שהיא פועל יוצא של אותה חוכמת חיים, יכול האדם הבוגר להחדיר בלימודיו ובהתפתחותו כמטפל ולהפוך לאדם מיטיב וממלא השראה עבור הסובבים אותו.
לימודי השיאצו, הכוללים גם מדיטציה וגם תרגול עצמי של יוגה יפנית, תורמים רבות למצבם של הגוף והנפש, משחררים נוקשות ומשיבים רכות וזרימה ובמובן זה כמוהם כמתנה נפלאה אותה מעניק הלומד לעצמו.


 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.