forums

משחקי מחשב למבוגרים

פעילות פנאי לכל גיל
 
משחקי מחשב למבוגרים
תחום המחשבים והאינטרנט הוא הצעקה האחרונה בעולם הטכנולוגי של היום. רבים גולשים באינטרנט, מחפשים תשובות לשאלות על גבי המחשב, מבצעים קניות באינטרנט, ורבים אף מתפרנסים בכבוד מעולם זה. בין הפעילויות השונות שניתן לבצע במחשב ישנן פעילויות המשמשות להנאה והן משחקי המחשב. משחקי מחשב אמנם נשמעים כמשחקים המיועדים לילדים בלבד, אך גם נערים ומבוגרים מוצאים הנאה במשחקים אלו. חלקכם ודאי יתפלאו לשמוע כי גם אנשי הגיל השלישי יכולים להפיק הנאה ממשחקי מחשב למבוגרים, ולא רק הנאה, אלא גם שיפור ניכר ביכולות הקוגניטיביות שלהם. 

משחקי מחשב לצורך הנאה

רבים מהמבוגרים ואוכלוסיית הגיל השלישי צמאים לפעילויות אשר יעסיקו אותם בזמנם הפנוי. לאחר היציאה לפנסיה מתפנה זמן רב במהלך היום, ונותר חלל שרובם מתקשים למלא. חלק מן המבוגרים מחליטים לקחת חוגים על מנת לפתח תחביב חדש שאליו הם מתחברים, חלק פונים להתנדבות או ליצירה של קריירה שניה, ואילו חלק מוצאים עצמם מעבירים את זמנם בין היתר במשחקי מחשב למבוגרים. למשחקי מחשב אלו מספר יתרונות:

1. משחקי מחשב יכולים להעביר את הזמן הפנוי בנעימים, הם מעמידים אתגרים, ומעודדים את השחקן להתמודד עימם, משפרים את יכולות הריכוז ויוצרים התלהבות וציפייה.

2. משחקי מחשב הם אופציה מצוינת להכיר חברים ואנשים חדשים דרך הרשת, להתכתב עימם, לשחק עימם ואף להיפגש. אופציה זו יכולה להיות מצוינת בעבור מבוגרים אשר מרגישים בודדים, או אשר איבדו את אהבת חייהם. 

משחקי מחשב למבוגרים לשיפור היכולות הקוגניטיביות

 אמנם משחקי מחשב למבוגרים יכולים להיות פתרון מצוין למלא את הזמן הפנוי ולהכיר אנשים חדשים, אך למשחקי מחשב מסוימים יכולת גם לפתח ולשפר את היכולות הקוגניטיביות של המבוגר, ולשפר את הזיכרון. מחקר שבוצע במחלקה הנוירולוגית באחד מבתי החולים בארץ בדק את ההשפעות השונות של משחקי המחשב על הזיכרון והיכולות הקוגניטיביות של המשחקים. במחקר נבדקו 105 משתתפים אשר סבלו מבעיות בזיכרון, כאשר חצי מן המשתתפים שיחקו במשחקי מחשב רגילים, ואילו החצי השני שיחקו במשחקי מחשב ייעודיים לשיפור הזיכרון. תוצאות המחקר הראו בפירוש, כי אימון במשחקי מחשב מביא לשיפור בזיכרון, אך אימון במשחקי מחשב ייעודיים לכך, הביא לתוצאות טובות הרבה יותר. משחקי מחשב משפרים את היכולות הקוגניטיביות על בסיס תרגול והתמודדות עם בעיות ופתרונם. עוד משחקי המחשב מעמידים את השחקן במצבים בהם עליו לבצע קבלת החלטות מהירה, ותגובה מתאימה. כל אלו סייעו לשיפור הזיכרון והיכולות השכליות של המבוגר אשר שיחק במשחקים, ותרמו גם לשיפור ההנאה. 

לא לפחד מטכנולוגיה

מבוגרים רבים מפחדים לגשת אל המחשב ואל האינטרנט, מאחר והם אינם בקיאים בטכנולוגיה החדשה, ומתקשים ללמוד. חשוב מאוד לעודד אותם כמה שניתן ללמוד את פלאי המחשב והאינטרנט, וכמובן לעודד אותם לשחק במשחקי המחשב השונים, על מנת שיפיקו את היתרונות המתלווים למשחקים אלו, ויעבירו את זמנם בנעימים. 

נכתב באדיבות א.א. מחשבים – חנות מחשבים בנתניה



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.