forums

נגישות לנכים – מתקדמים לסביבה נגישה יותר

פתיחה של עסק חדש כרוכה בבירוקרטיה רבה, על מנת לקבל את האישורים הנחוצים. חלק חשוב בקבלת רישיון עסק הוא התקנה של מתקני נגישות לנכים, לצורך הפיכת העסק לנגיש.
 
נגישות לנכים – מתקדמים לסביבה נגישה יותר
לצורך הפיכת העסק לנגיש. חשוב לתכנן את המבנה כולו בצורה שתאפשר נגישות זו, ולשם כך יש להיעזר במומחה אשר ילווה את כל שלבי הבניה. סיוע של נציג מטעם המתו"ס (מבנים, תשתיות וסביבה) מאפשר לבעלי העסקים השונים לשלב את מתקני ההנגשה כבר בשלבי התכנון והבניה, ומונע את הצורך לבצע שינויים במבנה בהמשך, אשר עשויים לעלות כסף רב. נגישות לנכים הפכה בשנים האחרונות לנדרשת, כך שכל בעל עסק מעוניין לנסות ולהתאים את השימוש בעסק שלו גם לאוכלוסייה זו. 

פרמטרים שונים ההופכים מבנה לנגיש

נגישות לנכים באה לידי ביטוי במקומות שונים ובצורות שונות:
• כל חברת הסעות אשר לרשותה עומדים יותר מ- 20 כלי רכב, צריכה שיהיה בבעלותה לפחות רכב אחד שיותאם להסעת נכים, כלומר שהרכב יצויד במתקן הרמה, מרווחים בין הכיסאות, וחגורות בטיחות מתאימות.
• על פי הנהלים של משרד החינוך, בכל בית ספר בו לומד ילד בעל מוגבלות פיזית כזו או אחרת אשר דורשת הנגשה של המקום עבורו, על מערכת החינוך לממן את ההנגשה.
• כל המבנים הציבוריים החדשים אשר נבנים חייבים להיבנות כך שיתאימו לאנשים עם כיסאות גלגלים. 

ישנם מספר עקרונות אשר הופכים בניין לנגיש יותר:
• אם מדובר בבניין בעל יותר מקומה אחת חובה שתהיה מותקנת מעלית.
• חייבת להיות רמפה אשר מאפשרת הסעה של כיסאות גלגלית בנוחות.
• על הדלתות במבנה להיות רחבות מספיק לצורך מעבר של כיסא גלגלים.
• על הבניין לספק שירותי נכים תקינים.
• על הבניין להתקין שילוט בגובה המתאים, וליצור מפלסים ומעברים מרווחים.
• במקומות בהם יש מדרגות חשוב שתהיה אופציה להתקין מעלית הרמה לכיסא גלגלים.
• על המקום לספק כיסאות, שולחנות, מדפים ותאי הלבשה מותאמים בגובהם ובגודלם לנכים על כיסאות גלגלים. ועוד... 

חוק שוויון זכויות ונגישות
בשנת 1998 חוקקה הכנסת את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, אשר בא להגן על זכויותיהם של נכים. מטרת חוק זה היא למעשה להגן על כבודו ועל חירותו של אדם עם מוגבלויות, ולעגן את זכותו להשתתף בצורה שוויונית, ופעילה בחברה בכלל תחומים החיים. נוסף על כך, החוק נחקק על מנת להעניק מענה הולם לצרכים המיוחדים של אוכלוסיות אלו אשר יאפשרו לו לנהל את חייו בצורה עצמאית בכבוד ובפרטיות.

החוק ונגישות לנכים
השילוב אשר נוצר בין חקיקת חוק שוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות, לבין הרצון של עסקים רבים להנגיש את שירותי העסק שלהם גם לנכים, הוביל לגידול משמעותי במספר המקומות אשר מאפשרים לנכים לבלות, ולהשתמש בשירותים השונים באופן עצמאי. שינויים אלו יוצרים אופטימיות זהירה בקרב הנכים, שכן מספר המקומות אשר מאפשרים להם להתנהל באופן עצמאי, ללא סיוע הולך וגדל, למרות שעדיין נותרו עסקים אשר אינם מפותחים דיים בנושאים אלו.




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.