forums

התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג

 
התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג
 
לדברי מומחים במרפאת מאיו, מרפאה לבריאות הנפש בארצות הברית, האובדן של בן או בת זוג מייצר לעיתים קרובות תקופה ארוכה של צער ומתח. תהליך האבל מתחיל בתחושה של הלם, ואולי גם הכחשה עמוקה. ככל שחולף הזמן יכולים רגשות אלה להשתנות לעצב עמוק, כעס ואפילו אשמה. מומחים במרפאת מאיו מציינים שהשנה הראשונה לאחר מותו של בן או בת הזוג יכולה להיות מלאה בזיכרונות שעלולים להחמיר עוד יותר את התחושות הקשות של בדידות ואובדן.

למרבה המזל, אנשים יכולים ללמוד טכניקות לעזרה עצמית, כדי להתמודד עם שינויים אלה, ועם הזמן, יגלו שתהליך האבל וההסתגלות הופך בדרך כלל לקל יותר.

שלב ראשון

לבקש תמיכה רגשית מקבוצת אלמונים כמוכם, או באמצעות טיפול אינדיבידואלי. מומחים במרפאת מאיו מציינים כי הצער יכול להפוך לתהליך רגשי עז שעלול לייצר חרדה ודיכאון. אנשים יכולים לנצל את היתרונות של קבוצת התמיכה באלמנים שמופעלת בקהילה שלהם. תמיכה מעמיתים שחווים את אותו צער ואבדן יכולה לתת לאנשים תחושה של פרספקטיבה וביטחון. כמו כן, ייעוץ עם מטפל מקצועי יכול לעזור לאדם להתמודד עם רגשות מכריעים של עצב ובדידות, שמאפיינים לעיתים קרובות את אבדן בן הזוג.

שלב שני

לתכנן פעילויות או טיולים חברתיים בזמנים קשים. מומחים במרפאת מאיו מציינים שאירועים ספציפיים כמו ימי הולדת או חגים יכולים לעורר תחושות חזקות של בדידות לאחר אובדן בן זוג. אדם שמתאבל על מות בן הזוג צריך לתכנן אירועים שכאלה מראש כך שיוכל להיות עם חברים או בני משפחה שיכולים להציע לו תמיכה וידידות בימי חג או ביום ההולדת.

שלב שלישי

לעסוק בתחביב חדש או בספורט. מומחים לבריאות הנפש בארצות הברית שמו לב כי חשוב שאנשים אשר אבלים על מות בן זוגם יפתחו בהדרגה שינויים באורח החיים שלהם. שינויים אלה עשויים לסייע להם לעבד את האובדן והצער. פעילות מהנה יכולה לספק הסחת דעת אשר דרושה להרחקת העצב, וכך גם קשרים חברתיים חדשים. אלמנים ואלמנות צריכים לשקול לנסות משהו חדש, ותמיד להתנסות או ללמוד משהו חדש כמו לימוד שפה או עיסוק בתחביב חדש.

שלב רביעי

ליצור קשרים עם אחרים ולהשתתף באירועים משפחתיים. אפשר להצטרף לפעילויות קהילתיות, או לאמץ חיית מחמד. מומחים במרפאת מאיו מצביעים על כך שהצער והבדידות שגורם מותו של בן הזוג הוקלו על ידי השתתפות בפעילויות מהנות בחיק המשפחה, או במסגרת פרויקטים של שירות בקהילה. על ידי שמירה על קשרים רגשיים חזקים עם אחרים, צפוי האדם לחוות רגשות חיוביים שיכולים להקל לעיתים קרובות על רגשות קשים כמו בדידות.

כל הצעדים שינקטו כדי להרחיק את הבדידות – חשובים מאוד לבריאותו הנפשית של האדם. ידוע זה מכבר שבדידות בקרב אנשים מבוגרים עלולה לגרום לדיכאון קשה שהיא אחת המחלות המכריעות שמובילות למוות בקרב אוכלוסיית המבוגרים. לכן, כל צעד שאפשר לנקוט בו כדי לא לאפשר לאלמן או לאלמנה ליפול למצב של בדידות ודיכאון, הוא מבורך ומהווה יתרון עצום לאיכות חיים טובה ולתוחלת חיים ארוכה כאחת.




 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  זוגיות היא מקור טוב של אחווה ושמחה
כבר ידוע שגברים רוצים נישואין בסיבוב ב יותר מאשר בסיבוב א. וזה בעיקר כדי למנוע בדידות, ובגיל השלישי אפשר לעשות את זה חכם יותר http://goo.gl/PnJ4Ze
איתן (12.5.14)
אולי יעניין אתכם גם :
ייבוא אישי של תרופות מצילות חיים
תרופות אינן משמשות אותנו רק בעת קירור קל, כאב ראש או צינון. לעיתים התרופות הן הדרך היחידה שלנו להישאר בחיים. אך מה עושים כשהתרופות הדרושות אינן זמינות לרכישה בארץ? כאן שיטת הייבוא האישי נלחצת לעזרתנו ומאפשרת לנו להזמין ארצה תרופות מצילות חיים במחירים שפויים ואף זולים יותר.
לקריאה
חקירות אישות בגיל השלישי
אנשים רבים בני הגיל השלישי מעוניינים להתגרש, או חושדים בהצטרפותה של צלע שלישית למערכת היחסים שלהם. במאמר הבא נפרט כל מה שאתם צריכים לדעת בטרם ביצוע חקירות אישות בגיל השלישי.
לקריאה
כיצד הטכנולוגיה מקלה על החיים בגיל השלישי?
רובנו יודעים כי בהלוך הזמן, החיים עלולים שלא להקל עלינו כלל, בדגש על בהגיעו של האדם לגיל השלישי.
לקריאה
תחושת בדידות מוגברת בקשישים
קשישים שסובלים מירידה בשמיעה, בראייה או מבעיות הליכה ושיווי משקל מדווחים על תחושת בדידות מוגברת
לקריאה
המזרונים הטובים ביותר לבעיות בגב
בעיות גב הינן שכיחות בקרב האוכלוסייה ובכל הגילאים. מי שסובל מבעיות אלו, יודע עד כמה קשה היא השינה בלילות ועוד יותר מכך, הקימה בבוקר שהופכת להיות בלתי נסבלת עם כאבים נוראיים שאף מורגשים לאורך כל היום.
לקריאה
כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה
הרטבת לילה היא סיטואציה רפואית ופסיכולוגית לא נעימה כלל וכלל, אבל ברת טיפול
לקריאה
טיפול באלצהיימר באמצעות בובות
פרויקט חדש שמפעילה לאחרונה עמותת עמדא לחולי אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה
לקריאה
יום השואה הבינלאומי: על פוסט טראומה של ניצולי השואה
יום השואה הבינלאומי חל היום, זהו זמן טוב לנסות ולהבין את ההתמודדות של הניצולים עם החוויה הטראומתית שבשואה
לקריאה
התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג
לקריאה
מלחמת כלות בחמות
במערכת היחסים בין כלות לחמות, טמונים מוקשים רבים. אולם את רובם ניתן לנטרל אם מבינים את המצבים שיוצרים אותם.
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.