forums

כל מה שרציתם לדעת על יום המשפחה

 
כל מה שרציתם לדעת על יום המשפחה
 
האם אתם יודעים מהו יום החג החגיגי ביותר בשנה, למרות שהוא לא יום שבתון? אם עניתם יום המשפחה, הרי שזו תשובה נכונה ומדויקת. את יום המשפחה אנו חוגגים בתאריך ל' בשבט. מדובר על יום שנחגג במדינות רבות ברחבי העולם, ומקובל מאד במערב. עם זאת, התאריך שלו משתנה בין המדינות, וקשור בעיקר למסורות מקומיות. המשותף לימי המשפחה בארץ ובעולם, הוא שבכולם נהגו להביא ברכות לכל בני המשפחה, ואף לקנות להם מתנות מדהימות. אז מניין הגיע אלינו החג, ומה אפשר להביא ליקירינו?

 

כך חוגגים ומציינים את החג

       מקור החג - מקורו שליום המשפחה הוא בכלל ביוון העתיקה. הוא החל כיום האם, וביום זה ציינו את היום של האלה ריאה, שהיא האם של כל האלים לפי המיתולוגיה. מכאן, עבר יום המשפחה גלגולים שונים ומשונים. הוא הפך לחג נוצרי מטעם הכנסייה, ששילבה בו הרבה מאד תכנים דתיים. במאה ה17, החלו לציין בבריטניה את יום האם, שנקבע לאחד מימי ראשון בשנה, וביום זה העובדים קבלו חופש, והביאו מתנות לאימהות. אולם המקור המודרני הברור ביותר ליום המשפחה הוא בארה"ב כאשר אישה בשם אנה ג'רביס יזמה אותו כיום האם. הנשיא וילסון הפך אותו ליום רשמי, וקבע שהוא ייחגג ביום הראשון השני של חודש מאי. במדינות נוספות החלו לאמץ עד מהרה את יום האם, שהפך בהדרגה ליום המשפחה.

       ומה בישראל? - בישראל מצוות כיבוד אב ואם הייתה קיימת בבסיסה עוד מעשרת הדברות, ולכן אין זה מפתיע שעוד פני קום המדינה, התלבט היישוב העברי בקביעת התאריך עבור יום המשפחה. ראשית היה ניסיון להתאים את היום לתקופה המקבילה במדינות העולם, והוא נקבע לראשונה לחגיגה ב 21.5 עוד לפני קום המדינה. לאחר קום המדינה הציעה אשתו של אבא חושי ראש עריית חיפה, לחוגג את יום האם, והיא הציעה לחגוג אות ודווקא במסגרת של חג החנוכה, לא ברור מאילו סיבות. קבוצה אחרת של נשים, הציעה להפוך את ט"ו בשבט לא רק לראש השנה לאילנות - אלא גם ליום שבו יחלקו ברכה ליום המשפחה וליום האם. בסופו של דבר עקב יוזמה מקומית של עיתון הארץ שלנו לציין את יום האם והמשפחה לפי תאריך מותה של הנרייטה  סאלד מייסדת ויצ"ו, נקבע בחוק יום האם והמשפחה. אלא שהיה כאן הבדל חשוב - בעוד שיום פטירתה של סאלד הוא בין א' לב' באדר, הרי שנקבע שיום המשפחה יהיה בל' בשבט.

       ומה אפשר להביא? - אם אתם רוצים להביא מתנות ליום משפחה, יש כמובן לא מעט אפשרויות. בין השאר, אפשר להזמין משלוח מתוך חנות פרחים פתח תקווה, ולהביא פרחים לאמא, לאבא ולאחים. אפשר ליצור קשר עם חנות פרחים פתח תקווה, גם כדי להביא מתנות נוספות כמו שוקולדים ובקבוק יין, ואפילו להזמין ברכה ליום המשפחה. אפשר להכין גם ארוחה מעשה ידכם, להביא תמונה נהדרת לקישוט הבית, או כל מתנה אחרת שנראית לכם משפחתית והולמת.

 

חג שכדאי לחגוג

לרוב, נוהגים בישראל לציין את יום המשפחה או יום האם בעיקר בנגים ובכיתות הנמוכות. אנו מזמינים אתכם לא לשכוח את החג, ולציין אותו גם בתור מבוגרים. אחרי הכל - אין דבר מהנה יותר, מכך שכל המשפחה תעניק אחד לשני מתנות נהדרות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.