forums

מעליות מצילות חיים

אין ספק שהמצאת המעליות הקלה רבות על חיינו, אך עם זאת יש להקפיד על בדיקות בטיחות תקופתיות, על מנת ליהנות מיתרונותיהן מבלי להסתכן
 
מעליות מצילות חיים
אין צל של ספק שהחיים בגיל השלישי אינם פשוטים כלל וכלל. אחת הסיבות לכך היא שרבים המגיעים לגיל הזהב סובלים מקשיים מהותיים בהתניידות, המקשים על כל היבט בחייהם. כתוצאה, הם אפילו לא יכולים לחשוב על מגורים בבניין בו אין מעלית. אבל מה קורה כאשר המעלית שכן קיימת בבניין שובקת חיים? ומה ניתן לעשות כדי למנוע מצבים מהסוג הזה?

נקודת המוצא: מבוגרים אינם יכולים להתנהל ללא מעליות

כצעד ראשון, ראוי לתת את הדעת על הצורך של בני הגיל השלישי במעליות. הנתונים של המשרד הישראלי לבנייה, שפורסמו לפני מספר שנים, מצביעים על חשיבותה של המעלית עבורם: על פיהם, קשישים שמתגוררים בבניין ללא מעלית, פשוט ממעטים לצאת מפתח הבית שלהם. כי איך אפשר אחרת, כשהמסע מחוץ לבית נמשך זמן רב, כרוך במאמצים פיזיים עצומים, ולעיתים אינו בר ביצוע כלל מבחינה מעשית?
לעובדה שקשיש אינו יכול לצאת מהבית, כמובן, השלכות רבות על מצבו. הוא אינו נמצא בפעילות גופנית, שחשובה מאד בגיל הזהב: בכוחה למנוע השמנת יתר, שנפוצה בגילאים אלה, ואף לשפר את ההתמודדות עם מחלות כרוניות. זאת ועוד, כאשר הקשיש מסתגר בביתו גוברת הבדידות שלו, מה שמשפיע לרעה על מצב רוחו, ועלול אף להביא לדיכאון.

מדוע חשובה אחזקת מעליות?

על פי החוק בישראל, החל משנת 1974 נדרש כל בניין בישראל, בו ארבע קומות לפחות, שתהיה מותקנת בו מעלית. חוק זה מגדיל את הסיכויים שבבית האדם המבוגר תהיה מעלית, כמובן, אך לא מוציא מכלל אפשרות מצבים אחרים. בין השאר, ייתכן שהקשיש יתגורר בבית בו פחות מארבע קומות, בבית ישן במיוחד, אך גם בכזה שבו יש מעלית, אך בפועל היא אינה תקינה.
אחזקת מעליות נכנסת לתמונה בנקודה הזו בדיוק. ראשית, מדובר הוא בבדיקות תקופתיות, הנדרשות אחת לחצי שנה לפחות, ומבוצעות על ידי בודק מוסמך: שימוש במעלית מעבר לתקופה זו אסור, וכולל בתוכו אינספור סכנות. היבט אחר של האחזקה הוא, כמובן, התמודדות עם תקלות שונות, שבהחלט אפשריות במקרה של מעליות: אלה עלולות להתרחש במערכת הפיקוד של המעלית, במערכות המכניות, בחיבורי החשמל וכן הלאה.
חשוב להדגיש כי התחזוקה השוטפת צריכה להתבצע בתדירות גבוהה יחסית, כשפרק הזמן בין תחזוקה לתחזוקה אינו עולה על מספר שבועות.

כך ניתן להציל חיים

היבט משלים אחר שמבצעות חברות אשר מציעות שירותים בתחום המעליות, לרבות תחזוקה, עשוי להציל חיים: המדובר הוא בשירותי חילוץ בעת מצוקה, הניתנים 24 שעות ביממה. במקרה של בני הגיל השלישי, כמובן שהמצב הרגיש מחייב פעילות מיידית: חשבו, למשל, על מבוגר שזקוק לשתיה או לתרופות, אך תקוע במעלית. חברות מעליות המציעות שירותים שכאלה צריכות לקבל עדיפות.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.