forums

שומרים על הגב בגיל הזהב

עקמת יכולה לפגוע באיכות החיים של בני גיל הזהב ולהצטרף אל שורה ארוכה של בעיות גב. במאמר הבא נבין ממה נגרמות בעיות מן הסוג הזה, כיצד מטפלים בהן ואיך ניתן למנוע מראש את עוגמת הנפש
 
שומרים על הגב בגיל הזהב
שומרים על הגב בגיל הזהב

עקמת יכולה לפגוע באיכות החיים של בני גיל הזהב ולהצטרף אל שורה ארוכה של בעיות גב. במאמר הבא נבין ממה נגרמות בעיות מן הסוג הזה, כיצד מטפלים בהן ואיך ניתן למנוע מראש את עוגמת הנפש

רבים מבני גיל הזהב חווים תסמינים של עקמת. מחלה זו מתאפיינת בעיוות בעמוד השדרה ובסטייה של החוליות המרכיבות אותו. העיוות בא לידי ביטוי באי-תאימות בגובה של צמד הכתפיים ולעיתים גם בתופעה דומה בגובה של המותניים. יחד עם זאת, העיוות יכול להופיע כבר בילדות או בגיל ההתבגרות ולתפוס תאוצה עם הכניסה אל הגיל השלישי. ניצני התופעה נזרעים עם צמיחת השלד המואצת ומחמירים עם הזמן.



מחקרים מצביעים על כך שבעיות אורטופדיות עומדות בראש רשימת הנזקים הנגרמים למבוגרים וקשישים. הסיבות לכאבי גב סטנדרטיים יכולות להיות הרגלי שינה ויציבה לא נכונים, היעדר פעילות גופנית או פשוט היחלשות של השרירים והעצמות. חשוב לפנות לטיפול מוקדם ככל האפשר ובעיקר לזהות את סוג הבעיה.

תסמינים של עקמת

הנה כמה תסמינים שיכולים להעיד על הימצאותה של עקמת בקרב בני גיל הזהב וגם בגילאים צעירים יותר:

א. תנוחה, גובה וגודל – מבחינה פיזית ניתן לזהות בעיות גב לפי תנוחה נטויה של עמוד השדרה לצד מסוים. גם גובה מותניים וכתפיים לא שווה מהווה כאמור אינדיקציה, ולצידם מרחק לא שווה בין הזרועות לגוף ובליטות לא שוות של העצמות.

ב. קשיים – המאפיין הבולט ביותר של התופעה הוא התעייפות מהירה וכאבי גב לאחר עמידה ממושכת. בני גיל הזהב הסובלים מתופעה כזו חייבים להחליף את ההרגלים שלהם ולהימנע מהחמרה של המצב. קושי אחר בקרב בני גיל הזהב עם בעיות גב הוא בהתכופפות ובביצוע פעולות שגרתיות כגון החלפת גרביים או נעליים.

ג. נשים וגברים – נשים נמצאות בסיכון גבוה יותר לחלות בעקמת מאשר גברים. היח עומד על 7:1 לטובת נשים, כאשר המאפיין העיקרי הוא גודל או מיקום לא סימטרי של החזה. יש לשים לב לתופעות אלו אצל בני גיל הזהב ולערב רופא נשים, רופא משפחה או אורטופד גם במהלך הבדיקות השגרתיות.

אבחון וטיפול

יש לציין כי העיוות בעמוד בשדרה אינו נגרם מיציבה לא תקינה או מפעילות גופנית לא מאוזנת, אלא בעיקר מהשפעה תורשתית. האבחון של התופעה מבוסס על כתמים בעור, עוויתות מבניות בכף הרגל, גובה לא שווה של הזרועות בעת כיפוף קדימה וכן הלאה. מבחינת טיפול, האפשרויות המקובלות תלויות בחומרת המצב. ניתן לטפל באמצעות מעקב רפואי בלבד, לאחר פיזיותרפיה או עם תיאום של מחוך אורטופדי. במקרים חמורים כדאי להתייעץ עם הרופא לגבי האפשרות של ניתוח לחיבור חוליות.

לסיכום, עקמת היא דוגמא אחת מיני רבות לבעיות גב מהן סובלים בני גיל הזהב. אפשר להתעודד בעובדה שניתן לטפל כיום בבעיות הללו, כל עוד פונים אל אנשי המקצוע ומאמצים את המלצות האורטופדים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.