forums

שמירה על כושר ובריאות בגיל הזהב

כל גיל הוא זמן טוב לבצע פעילות גופנית ולשמור על הכושר, אך עבור מבוגרים בגיל הזהב יש לפעילות מן הסוג הזה משמעות מיוחדת. במאמר הבא נציג את האפשרות של משחק פינג פונג עבור קשישים ונבין מה היתרונות שלו
 
שמירה על כושר ובריאות בגיל הזהב
רופאים המתמחים בגיל הזהב נוטים להמליץ חדשות לבקרים על ביצוע פעילות גופנית לצורך שמירה על הכושר והבריאות. פעילות מן הסוג הזה תורמת לחילוץ עצמות, מעלה את המוטביציה ומשפרת את תחושת הביטחון העצמי והסיפוק. באמצעות שמירת על כושר בגיל הזהב ניתן למנוע שורה ארוכה של תופעות בריאותיות. בנוסף, ההמלצות הן לבצע פעילות גופנית מאוזנת וקבועה וכך להפיק ממנה את המרב.

 

השאלה העיקרית לגבי שמירה על כושר ובריאות בגיל הזהב היא איך מוצאים פעילות גופנית שעולה בקנה אחד עם יכולות הקשישים. המטרה היא מצד אחד לייצר פעילות אפקטיבית ובעלת משמעות בריאותית, אך מצד שני למנוע נזקים או כאבים בלתי הפיכים. את הנוסחה המושלמת לשמירה על כושר ובריאות הזהב מספק משחק פופולארי בשם פינג פונג.

 

כל מה שצריך לדעת על משחק פינג פונג

פינג פונג הוא משחק טניס שולחן המשוחק על ידי שניים או ארבעה שחקנים. מטרת המשחק היא לחבוט בכדור כך שהיריב לא יוכל להחזירו, כאשר התנאי הוא נחיתה מוקדמת של הכדור בצד השני של השולחן.

אלו היתרונות של משחק פינג פונג עבור קשישים, מבוגרים ובני גיל הזהב:

 

א. אמצעים – אין צורך בהרבה אמצעים מיוחדים על מנת לשחק טניס שולחן. אפשר לרכוש שולחן פינג פונג במחירים משתלמים, להציב אותם בבתי אבות או לשלב אותם עם שולחנות משחק אחרים. העלות של שולחנות טניס שולחן אינה גבוהה והם עמידים לשנים רבות.

 

ב. חוקים וכללים – קשישים לומדים במהירות את כללי התחרות ואת החוקים של המשחק. יחד עם זאת, הם יכולים להחליט על חוקים אלטרנטיביים המתאימים לאופי שלהם או למספר המשתתפים. בסופו של דבר, המטרה של רכישת שולחן היא להנעים את זמנם של הקשישים ולאפשר להם לבצע פעילות גופנית. אין סיבה להתעקש על חוקים ספציפיים או להחמיר עם כללי המשחק יתר על המידה.

 

ג. זמן איכות – המידות של שולחנות טניס שולחן מבטיחות הנאה משותפת וזמן איכות בלתי נשכח עבור הקשישים ובני המשפחה. בניגוד למשחקים אחרים בכדור הנערכים בתוך מגרשים ייעודיים, את השולחנות אפשר לשים בכל מקום פנוי. זמן האיכות מוערך בעיקר על ידי קשישים המעוניינים לבלות עם הילדים או הנכדים.

 

לסיכום, בני גיל הזהב צריכים לחשוב לעיתים קרובות מחוץ לקופסא ולמצוא אחר פעילות גופנית המתאימה עבורם. בחירה נכונה בפעילות גופנית היא הצעד החשוב ביותר בשמירה על הבריאות. אחרי שבוחרים בפעילות מן הסוג הזה קל יותר להתמיד, לשמור על כושר וליהנות מאיכות חיים גבוהה. 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
לימודי שחייה בגיל השלישי
נפילה, היא אחת הבעיות הגדולות שאנשים מבוגרים חווים. נפילה בגיל מבוגר יכולה להשפיע על פגיעות נוספות ומסוכנות. חוקרים סבורים שפעילות גופנית קבועה עשויה לצמצם את הסיכון של מבוגרים ליפול ולהיפגע.
לקריאה
חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן
לצד חוגים רגילים כמו ציור או מלאכת יד, החלו להציע בתי דיור מוגן גם חוגים נוספים שמתאימים לקשישים. אחד החוגים הללו נקרא חוג טאי צ'י. בשורות הבאות נבין מה זה אומר, למי זה מתאים ומהן התועלות.
לקריאה
התעמלות מים לגיל השלישי
הזמן עושה את שלו ועם השנים, הגוף מאבד מגמישותו, השרירים כואבים יותר ותוך פרק זמן קצר יותר. מנגד, יש חשיבות רבה להתעמלות בגיל מבוגר על מנת לשמור על טווח תנועה רחב, כושר ואיזון.
לקריאה
פילאטיס לגיל השלישי
לא מאוחר מדי להטיב עם גופך, ואין מגבלת גיל על פעילות גופנית. כיום, קוראת הרפואה לאוכלוסיית הגיל השלישי לעסוק בפעילות גופנית מתונה ומציגה את שיטת הפילאטיס כאידיאלית עבור המבוגרים.
לקריאה
אימון כושר אישי או קבוצתי בגיל השלישי?
שמירה על כושר חשובה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי בו הגוף מקבל צורה אחרת ועל מנת לשמור עליו לא רק אכילה חשובה אלא גם כושר גופני אך חשוב מאוד בשל הגיל לעשות זאת ללא פגיעה במערכות אחרות בגוף.
לקריאה
איך להפוך את הבריכה לבטיחותית עבור הגיל השלישי?
כאשר מדובר על שחייה בבריכה - יש חשיבות גבוהה מאד לשחייה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי ואנשים מבוגרים רבים אכן ממשיכים בפעולה זו ולא זונחים אותה.
לקריאה
חשיבות שימוש במזרן התעמלות מתאים בגיל השלישי
איכות החיים בגיל השלישי נקבעת במידה רבה לפי סוג הפעילות הגופנית שמבוצעת על ידי גברים ונשים. את הפעילות כדאי לערוך על מזרון מתאים כדי למנוע נזקים, לשמור על סרגל מאמצים ולהבטיח ביצועים גבוהים
לקריאה
ספורטיביים בכל גיל – טיפים לשמירה על איכות חיים בריאה
שמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי היא אתגר בכל גיל, ובגיל הזהב על אחת כמה וכמה. עם זאת, לא רק שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית – מדובר במשימה אפשרית וחשובה.
לקריאה
מאמן כושר אישי לבני גיל הזהב – אף פעם לא מאוחר להתחיל
בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוטים לחשוב, לא זו בלבד שגיל הזהב אינו מהווה תירוץ להזניח את הכושר הגופני, אלא שהכניסה לגיל הזהב מהווה סיבה טובה מספיק להתחיל לעסוק בכושר גופני, גם אם לפני כן המתאמן מעולם לא התנסה בתחום.
לקריאה
פעילויות ספורטיביות מומלצות לקיץ לגיל השלישי
מחפשים פעילויות ספורטיביות לגיל השלישי? רוצים לדעת מה יכול להתאים להם ולפי מה כדאי להחליט? כנסו לכתבה ותוכלו לראות עם מי מומלץ להתייעץ כדי שהבחירה תהיה נכונה
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.