forums

נזלת אלרגית באוכלוסייה המבוגרת - בעיה עם פתרון

נזלת אלרגית הינה תופעה שאינה נעימה, אך אם זאת ישנם פתרונות רבים לתופעה זאת, כנסו לאתר בגילנו לקריאת הסיקור המלא
 
נזלת אלרגית באוכלוסייה המבוגרת - בעיה עם פתרון
חלק גדול מהאוכלוסיה סובל כיום מבעיות של נזלת אלרגית. במאמר הבא נסביר על התופעה ונציג שיטות טיפול אפקטיביות

 

נזלת אלרגית מופיעה בעונות מעבר ובעיקר באביב וברוב המקרים היא אינה דורשת טיפול תרופתי אגרסיבי. מדובר על מחלה דלקתית כרונית בדרכי הנשימה. הרפואה המודרנית אינה מגדירה נזלת מן הסוג הזה בתור מחלה חמורה, ולכן היא נמנית עם קבוצת המחלות האלרגניות. יחד עם זאת, היחס אליה בתור סוג של אלרגיה אינו בא על חשבון חיפוש אחר פתרונות אפקטיביים.

 

מה גורם למחלה ולסימפטומים?

 

נזלת אלרגית באה לידי ביטוי בקרב רוב הסובלים מהמחלה בגירוי דלקתי של הקרומים הריריים במערכת הנשימה העליונה. בעיקר ניתן לראות את המאפיינים שלה בעיניים, באוזניים ובמערכת הסינוסים. מבוגרים או ילדים על רקע אוטופי נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר להימצאות הדלקת והחולים סובלים מרגישות יתר לאלרגנים נשימתיים. מבחינת גורמים, נהוג לציין את האלרגנים הנפוצים הבאים:

 

1. אבק וקרדית האבק

2. אבקני פרחים הנפוצים בתקופת האביב

3. עובש

4. פרוות בעלי חיים

 

אצל כל אדם עלולה הנזלת להופיע בצורה שונה ובדרגות אחרות של חומרה. האלרגנים הגורמים לנזלת נכנסים אל תעלות האף במהלך הנשימה והם אלו שיוצרים את התגובה. בנוסף, תגובה אלרגית עלולה לגרום התפתחות גודש ותסמינים מיידיים או מאוחרים.

 

כיצד מטפלים בבעיה?

 

הטיפול העיקרי נועד למנוע או להפחית את הסימפטומים הנגרמים על ידי האלרגיה. האפשרות הראשונה היא לתת תרופות אנטי-היסטמיניות, בעוד האפשרות השנייה היא להרחיק את החולה מהאלרגנים אליהם הוא מגלה רגישות. כיום אפשר גם לחסן את החולה נגד אלרגן מסוים באמצעות תמיסה מהולה בריכוז נמוך ולאחר מכן תמיסות שריכוזן עולה.

 

מבחינת טיפולים מקומיים, מומלץ להתייעץ עם רופא משפחה או אנשי מקצוע לגבי המוצרים הבאים:

 

1. טיפות עיניים להקלת האודם

2. טיפות אף להקלת הנזלת

3. תרופות המבוססות על סטרואידים למניעת תגובת הנוגדנים

4. תרופות לעיכוב פליטת ההיסטמין אל הגוף

 

הקלה על התופעה

 

לא חייבים לגשת ישר אל טיפול תרופתי וניתן לנסות להקל על התופעה של נזלת אלרגית גם באמצעים קונבנציונאליים. בשלב הראשון רצוי לברר על פרוביוטיקה המכילה חיידקים ידידותיים. התפקיד של החיידקים הללו הוא לסייע לגוף בשמירה על איזון של מערכת העיכול ומערכת החיסון. במקביל, מומלץ להגביר צריכה של ויטמין C ולסייע לחיזוק המערכות השונות. גם צריכה של מזונות המכילים קוורצטין ובטא קרוטן ידועה בתור טיפול יעיל. המזונות העיקריים בהקשר הזה הם בצל סגול, ברוקולי וענבים אדומים.

 

מי שרוצה למנוע מראש תופעות חמורות של נזלת אלרגית מוזמן להקפיד על פעילות גופנית. פעילות כזו מסייעת לנקות את הגוף מרעלים, מקלה על תסמיני אלרגיה קיימים ומעודדת את מצב הרוח. במקרה הצורך ניתן לעבור אל טיפול תרופתי ולהשיג כדורים או סירופ להקלה על תסמינים ובעיקר לצורך התמודדות עם גודש בצינון, עיניים אדומות או סימפטומים מטרידים אחרים. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.