forums

טיפול באמצעות בעלי חיים לגיל השלישי

גיל הזהב הוא הזדמנות מצוינת להצטרף למסלולי טיפול המבוססים על מפגשים עם בעלי חיים. במאמר הבא נסביר כיצד מתנהל טיפול מן הסוג הזה ונמנה את מאפייניו
 
טיפול באמצעות בעלי חיים לגיל השלישי
טיפול באמצעות בעלי חיים מתאים לטווח גילאים רחב ובין היתר הוא מאומץ בחום גם על ידי בני גיל הזהב. הטיפול מבוסס על יצירת קשר עם בעלי חיים ועל פעילויות כגון ליטוף, משחק, התבוננות, דיבור, הליכה ועוד. הטיפול נעשה במסגרת של פינות חי או באמצעות פגישה פרטנית עם בעל חיים יחיד. כל טיפול מלווה באנשי מקצוע שעוברים הסמכה מיוחדת ועומדים לרשות בני הגיל השלישי בכל התלבטות או שאלה.

היתרון של טיפול המבוסס על פגישות עם בעלי חיים הוא מתן מענה לבעיות רבות. אלו הבעיות הנפוצות איתן ניתן להתמודד בעזרת הטיפול:

  • תחושת בדידות
  • קשיים לאחר אובדן בן/בת זוג
  • טיפול ברגשות מודחקים
  • היעדר תחושת חיוניות
  • הרגשת אחריות
  • ירידה בדימוי העצמי ובתחושת הביטחון

מה מאפיין את הקשר הטיפולי בין מבוגרים ובעלי חיים?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, הטיפול לא מיועד רק לחובבי בעלי חיים. דווקא מבוגרים או קשישים שמעולם לא אימצו חיית מחמד מוצאים פורקן בטיפול הזה. הסיבה לכך היא קשר טיפולי ייחודי, המדגיש את היתרונות של בעלי חיים במהלך אינטראקציה עם בני אדם. הטיפול מאפשר למטפל להיעזר בבעלי חיים על מנת לחשוף את החולשות של המטופל, ליצור קשר נפשי ולכוון את בני הגיל השלישי להתמודדות עם מצוקות המטרידות אותם.

הקשר הטיפולי בין מבוגרים ובעלי חיים בא לידי ביטוי כבר במפגשים הראשונים. מצד שני, יש מטופלים שלוקח להם זמן להיפתח. בעלי החיים מצידם מעניקים אהבה וסובלנות ללא תנאים. השימוש בהם לצרכי טיפול מוכיח את עצמו והוא מיועד גם למי שרק מעוניין להתנסות. במקביל, בעלי חיים מפתחים קשר סובייקטיבי עם כל מטופל. הם פשוטים במהותם ולכן גלויים, חיוניים וטבעיים. הם מאפשרים למטופל לבצע השלכה ומעודדים אותו להתנהג בחופשיות ובפתיחות כמוהם.

זהות ושוני בין בעלי חיים ומטופלים

כדאי לציין את הקביעות המאפיינת יחסי גומלין בין מטופלים, מבוגרים ובני גיל הזהב לבין בעלי חיים. היחסים עם בעלי חיים מתאפיינים בקביעות בטווח הקצר והארוך. הם מאפשרים גילוי רגשות גם בסיטואציות לא פשוטות, מאפשרים לקשישים להפיג את בדידותם ודורשים ממנו לקבל אחריות כדי להעלות את הערך העצמי. עם זאת, מערכת היחסים בין המטופל לבין החיה מסתיימת עם תום הטיפול ולכן היא גם מדגישה את הזהות והשוני.

יש מגוון פרמטרים המשפיעים על הצלחת הטיפול בקשישים באמצעות בעלי חיים. הדבר החשוב הוא לבחון את היתרונות של טיפול באמצעות בעלי חיים, להכיר את הייחודיות של הנושא ולעודד מבוגרים לקחת חלק בתהליך שתורם עבורם בהיבט הנפשי והפיזי. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.