forums

קרדית אבק הבית ואלרגיה בגיל מבוגר

אחד היצורים הבעייתיים ביותר עבור גוף האדם, הוא החיידק הקטן שנקרא קרדית אבק הבית. כפי שניתן לנחש משמו של יצור זה, קרדית אבק הבית אוהבת במיוחד לשהות באזורים מאובקים, ולא בכדי.
 
קרדית אבק הבית ואלרגיה בגיל מבוגר
מדובר על יצור שבעיקר ניזון מהחומרים האורגניים אשר מצטברים באבק, ויש לו גם חיבה גבוהה מאד לתנאים לחים - ומבחינה זו מישור החוף בישראל הוא אזור מושלם.

יש לציין כי הבעיה בקרדית האבק היא שחלק ניכר מהאוכלוסיה אלרגי אליה, וכאשר מדובר על אוכלוסיה מבוגרת האלרגיה המציקה הופכת להיות מסוכנת וכוללת תופעות שונות כגון סינוסיטיס, דלקות עיניים, אסתמה, שיעול אלרגי ובעיות עור אלרגיות. תופעות של נזלת, עפעפיים בולטים ונפוחים, וקשיי נשימה הופכים ממטרד מעצבן - לסכנה של ממש שהגוף מתקשה להתמודד איתה, בעיקר אצל האוכלוסייה המבוגרת ולכן חשוב להבין את השפעות קרדית האבק, ואיך אפשר להימנע ככל שניתן מחשיפה אליה.

 

קרדית אבק הבית – דרכי טיפול

  • הכירו את הקרדית - קודם כל, כדי להבין איך נעלים את קרדית אבק הבית חשוב להבין מה היא אוהבת. כמאור, היא ניזונה בעיקר מאבק, ואפילו משאריות קשקשים מעור האדם. יש לה חיבה לתנאים לחים וחשוכים במיוחד, ולכן תהיה לה חיבה ברורה להיות מתחת לשטיחים, בתוך ארונות, בתוך מצעי המיטה, בין הספרים ובתוך ארון הבגדים. כעת אפשר להבין איך נטפל בה.
  •  
  • אחוזי לחות - כאמור, קרדית אבק הבית אוהבת מאד להיות באזורים לחים. לכן כדי להעלים אותה אחד הפתרונות הטובים - הוא לטפל באחוזי הלחות הגבוהים. מלכתחילה אנשים שגרים מחוץ למישור החוף סובלים פחות מקרדית האבק ולא בכדי. לכן, אתם יכולים להשתמש במערכות מיזוג ובקרת אקלים מיוחדות שתפקידן להוריד את אחוזי הלחות בבית שלכם, וכך הקרדית תעזוב עם הזמן.
  •  
  • כיבוס הבדים - כאשר אתם מכבסים את הבגדים ואת הבדים השונים בבית שלכם, מומלץ בחום לעשות זאת בטמפרטורה גבוהה. כביסה בטמפרטורה של 30 מעלות למשל, לא תסייע כלל בהעלמת קרדית האבק. כביסה בטמפרטורה של 60 מעלות לעומת זאת - תעשה את העבודה.
  • השתמשו בחומרי ריסוס - ישנם חומרי הדברה ביתיים להעלמת קרדית האבק. אלו חומרים שבטוח להשתמש בהם על ספות, שטיחים ווילונות, והם מחסלים את הקרדית. שימו לב שכדאי לחזור על טיפול זה מעת לעת.
 

  • שאיבת אבק - אחד הפתרונות היעילים והחשובים ביותר - לשאוב היטב את האבק בכל הבית. ניקוי שטיחים הוא החלק שחשוב לא לדלג עליו, מומלץ לבצע שאיבת אבק בשטיחים וברהיטי הבד השונים כגון הספות, המיטות והכריות. לא מזניחים את שאיבת האבק ורצוי לבצע אותה לפחות פעם בשבוע כדי להימנע מהצטברות של האבק.
 

  • חשיפה לאור – הקרדית אוהבת מאד מקומות חשוכים ומבחינתה, אור השמש הוא אויב. לכן יש לדאוג לכך שכמה שיותר אור יחדור פנימה - יש לדאוג שהארונות והמגירות יהיו מאווררים יחסית ככל האפשר, ובוודאי הריהוט והשטיחים בבית צריכים להיות חשופים לשמש.
 

להתמודד עם קרדית אבק הבית

אם תיישמו את כל העצות הללו ביחד, תוכלו להיפטר מהקרדית תוך תקופת זמן לא ארוכה, ולחזור לשגרת החיים שלכם  נטולת אלרגיות ומחלות.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.