forums

כיצד להיזהר מגניבת זהות באינטרנט?

האוכלוסייה המבוגרת בארץ ובעולם נחשפת אט אט לעולם טכנולוגי שהולך ומתפתח. לאחר שנים שבהן התרגלנו לתקשר באמצעות הטלפון, ולאט לאט נחשפנו למספר ערוצי טלוויזיה הגובר והולך, נכנס לתודעתנו האינטרנט – עולם וירטואלי שלפעמים נראה כאילו הוא זה שנמצא בעמדה שלטת על העולם המציאותי והתלת ממדי שבו אנו חיים. חלק מאיתנו מעדיפים שלא לגשת לעולם זה ולדבוק בישן ובמוכר, אך חלק מכירים בעובדה שזהו מפתח הכניסה לליבותיהם ולעולמם של ילדינו ונכדינו.
 
כיצד להיזהר מגניבת זהות באינטרנט?

מדוע אוכלוסייה מבוגרת נמצאת בסיכון רב יותר לגניבת זהות?

דברים שנראים לנו מסובכים וקשים הם סוג של משחק ילדים עבור הילדים והנכדים שלנו, על אחת כמה וכמה עבור מומחי אינטרנט שמנצלים את העולם הווירטואלי לביצוע מעשי הונאה שונים. מחמת חוסר ההיכרות של הגיל השלישי עם העולם הווירטואלי, פעמים רבות הקהל המבוגר יותר נופל קורבן למזימותיהם של גנבי זהות אינטרנטיים. בנוסף, אנשים המבצעים הונאות אינטרנטיות מחפשים דווקא את הקשישים יותר, מכיוון שהם יודעים שמדובר בשנים ספורות עד שיוכלו להשתמש בשמות המשתמש ובסיסמאות שלהם מבלי שאף אחד ידווח על גניבה או פריצה לחשבון.

 

אל תלחצו על כל מה שהמחשב מבקש מכם

פעמים רבות אנו נוטים להסכמה שקטה עם המחשב, לחיצת אישור בכל הזדמנות, ובאופן כללי, צייתנות למחשב. צייתנות זו נובעת מחוסר הבנה של העולם הווירטואלי, וכאן מגיע המקום לאזהרה חמורה: לא כל מה שהמחשב מבקש מכם לעשות אתם צריכים.

 

שמרו על סיסמאות, מספרים חשובים ונתונים שונים לעצמכם

זכרו, לעולם אל תמסרו את מספרי החשבון שלכם או מספרי הביטוח לאומי, וגם לא סיסמאות, כתובות וכל מידע רגיש וחשוב אחר דרך צ'אט, אימייל, טלפון או הודעות SMS. אף גוף רשמי לא יבקש מכם את הפרטים הללו דרך אמצעי התקשורת שצוינו לעיל, ולעולם לא תהיה להם סיבה לעשות זאת. הדרך היחידה שנתונים שכאלה יכולים להיות מוזנים ברחבי הרשת היא בתוך עמודים מאובטחים (שעליהם יוסבר בפסקה האחרונה של עמוד זה).

 

אם יש ספק - אין ספק!

בעידן שבו סייבר היא מילת המפתח והזהות הדיגיטלית שלנו הרבה פעמים פעילה יותר מהישות הקיימת שלנו – יש לנקוט משנה זהירות. באופן כללי זכרו, ממש כמו בחיים האמיתיים, כך גם בעולם הווירטואלי: אם זה מריח לכם חשוד, זה כנראה חשוד. אם אתם לא בטוחים האם כדאי לעשות משהו או לא, עדיף לשאול את אחד הילדים, הנכדים, השכנים או המכרים, כדי להימנע מנפילת קורבן להונאות אינטרנט שונות ומשונות.

 

כיצד נזהה אתרים מאובטחים?

אתרים מאובטחים ועמודים מאובטחים הם כאלה שהמידע שהוזן בהם לא נשמר ולא נמסר לשום גוף, גם לא לגוף שאחראי על אתר האינטרנט או העמוד הספציפי שאליו נכנסתם. כדי לזהות אתר מאובטח, כל שעליכם לעשות הוא להתבונן בשורת הכתובת של דפדפן האינטרנט שלכם (השורה המכילה את כתובת האתר שאליו גלשתם בצורת www.example.co.il. אם העמוד שלפניכם מאובטח, לפני הכתובת תוכלו לראות במקום http:, שאותו תראו בדרך כלל, את הכיתוב https:. כמו שאתם רואים, התווספה לנו האות S, שמציינת שהאתר מאובטח, Secure.

 


 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.