forums

להשקיע בנכסים - דווקא בפנסיה!

תקופת הפנסיה היא אחת התקופות היותר יפות מבחינה מנטאלית, ומורכבות מבחינה פיננסית. מצד אחד תקופת התעסוקה והקריירה הסתיימה וניתן לפנות קצת זמן למנעמי החיים, ומנגד המשכורת הקבועה נעלמה וכעת ההכנסה נשענת בעיקר על הפרשות מקופת הפנסיה, שאליה מפרישים כספים במשך שנים רבות.
 
להשקיע בנכסים - דווקא בפנסיה!

להשקיע בנכסים - דווקא בפנסיה!

תקופת הפנסיה היא אחת התקופות היותר יפות מבחינה מנטאלית, ומורכבות מבחינה פיננסית. מצד אחד תקופת התעסוקה והקריירה הסתיימה וניתן לפנות קצת זמן למנעמי החיים, ומנגד המשכורת הקבועה נעלמה וכעת ההכנסה נשענת בעיקר על הפרשות מקופת הפנסיה, שאליה מפרישים כספים במשך שנים רבות.

 

איך מתמודדים עם הכנסה קטנה?

במרבית המקרים, העובדה כי ההכנסה נעשית נמוכה משמעותית ובעיקרה נשענת על סכום קטן וקבוע, המופרש כהכנסה חודשית, פוגעת באיכות החיים של הפנסיונרים לאורך הזמן ככל שהם מתבגרים. אך האם זה בהכרח חייב להיות כך? לא ממש. הנה מורה נבוכים למספר צעדים כיצד להכין את עצמכם לפנסיה בצורה שתוכל להבטיח שמירה על איכות החיים וכל הדברים הטובים אליהם התרגלתם.

 

1. התחילו לנהל את ההכנסות וההוצאות השוטפות שלכם בחוכמה

עצה שהיא נכונה לכל תקופות החיים, אך בעיקר לקראת היציאה לפנסיה היא לנהל את מאזן הכסף שלכם בצורה נכונה. ככל שתקפידו שההוצאות שלכם תהיינה נמוכות מן ההכנסות שלכם, או מראש תקצו הצידה סכום שיהיה לטובת חסכון מכל סוג שהוא (השקעה בבורסה, קניית דירה, קנייה של אג"ח או קרנות וכדומה), כך הכסף שיישאר בידיכם בתקופת זמן של 10-20 שנים יהיה בסכום גבוה יותר. ככלל, בתקופה זו מומלץ לבחון היטב על מה אתם מוציאים ולהבין איזה הוצאות הן בגדר חובה מבחינתכם ועל אלו ניתן לוותר. ככל שתבינו מהר יותר מהן ההוצאות העודפות שלכם, יהיה לכם קל יותר לשלוט בהן ולהחליט האם להמשיך לבזבז עליהן אך בצורה מחושבת או שמא נחוץ להפסיק ומיד. במקרה הזה אין נכון ולא נכון, אלא ההחלטות שלכם וסדרי העדיפויות שלכם.

 

2. פק"מ לא עובד וגם לא תוכניות חסכון נוספות של הבנק

מטרתן של תוכניות הפק"מ והחסכון למיניהן הוא לגרום לכסף שלכם לצמוח לאורך זמן. הבעיה היא שבמהלך השנים הבנקים הפכו את התוכניות הללו לכאלו שמניבות תשואה מזערית מאוד ובעיקר לוקחים עליהן עמלות רבות. בשל כך, מרבית המומחים לכספים ממליצים להעביר את הכסף שלכם מתוכניות חסכון ופק"מ להשקעות בנכסי דלא ניידי או בהשקעות בכלים שונים של שוק ההון. למה? כי אלו כלים שאכן ייצרו לכם נכסים כספיים שייתנו לכם הכנסה קבועה.

 

3. אל תשימו את כל הביצים בסל אחד

כפי שהפק"מ לא יניב לכם עודף כספים, כך השקעה רק באפיק אחד גם כן אינה נחשבת חכמה בעולם ההשקעות. מומלץ לפזר את הכסף שיש לכם במספר כלים- ממניות, דרך נכסים למכירה הטומנים בחובם הזדמנות כלשהי  (מגרש נוסף, השקעה משנית שניתן לבצע, מיקום שאין שני לו וכולי), ועד קרנות ובתים פרטיים להשקעה. אם אתם משקיעים מהסוג שאינו אוהב סיכונים יתר על המידה, מומלץ לשים יהבכם על קרנות ואג"חים ולהשקיע בנדל"ן פרטי. אם אתם אוהבי סיכונים דווקא, המניות והנדל"ן העסקי דווקא יתאימו לכם יותר.

 

לשמור על איכות החיים

ולסיום זכרו, בתקופת הפנסיה אתם ורק אתם אחראים על ההכנסות שלכם ועל איכות החיים שלכם. אל תסתמכו על המדינה או על קרובי משפחה שידאגו לכם, עשו צעד והתחילו להשקיע או הצמדו למומחה בתחום. רק כך תוכלו להבטיח לעצמכם חיים בזקנה מתקדמת ובכבוד. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
היערכות ביטוחית לגיל הזהב
בני הגיל השלישי וגיל הזהב, כך תוכלו להבטיח את עתידכם הבריאותי, הרפואי והסיעודי באופן נבון ומושכל באמצעות הערכות מקדימה ותכנית ביטוחית כוללת המשלבת מספר פוליסות ביטוח – וגם לצעירים יותר, כך תתכנו העתיד הרחוק בצורה אחראית ונכונה.
לקריאה
חשיבות כתיבת ייפוי כוח מתמשך בגיל השלישי
ייפוי כוח יכול להישמע לכם כמו תהליך מסובך מאוד אך הוא פשוט מאוד, בעיקר נוכח החשיבות שלו להמשך חייכם. ייפוי כוח יכול להיות חשוב מאוד בכל מיני תחומים כמו למשל ייצוג במס הכנסה או בייצוג משפטי, אך הוא חשוב עוד יותר לבני הגיל השלישי. זה הזמן להבין עד כמה ייפוי הכוח חשוב.
לקריאה
יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי
מי שרוצה לחתום על הסכם לחיים משותפים יכול לעשות זאת די בקלות, כל מה שהוא צריך זה לפנות לעורך דין משפחה ולדבר איתו על כל הסעיפים. התהליך גם ככה נחשב לפשוט אוד אך הוא עוד יותר פשוט אם מדובר על בני הגיל השלישי. מדוע יש הבדל ביניהם לבין זוגות צעירים ומהם היתרונות?
לקריאה
סוגי צוואות בקרב הגיל השלישי
יכול להיות שאתם בכוונה לא חושבים עלה צוואה כי אתם לא מעוניינים לחשוב על נושא כל כך עצוב, אך אם אתם מתקרבים לגיל 50 כדאי שכבר תתחילו לחשוב על זה. למעשה גם אם אתם צעירים יותר ויש לכם ילדים ורכוש קרב, כדאי שתתחילו לנסח את הצוואה שלכם.
לקריאה
הלוואות לגיל הזהב – איך עושים את זה?
כולנו, לא משנה באיזה גיל, זקוקים להלוואה מפעם לפעם ומתקופה לתקופה, בין אם לקראת הטיול של אחרי הצבא, לצורך מימון לימודי התואר, רכישת רכב או לרגל רכישת דירה חדשה.
לקריאה
התנהלות כלכלית בגיל הזהב
גיל הזהב הוא תקופה המזמינה את האדם ליהנות משפע זמן פנוי שיוכל לבלות אותו בחברת מכרים, חברים ובני משפחה, בעיסוק בתחביבים ישנים ואף בהיכרות עם עיסוקים ועם תחומי עניין חדשים. למצב הפיננסי יש השפעה ישירה על איכות החיים בגיל הזהב, ולכן כדאי להכין את עצמכם מראש לימי הפנסיה.
לקריאה
יתרונות יועץ פנסיוני או סוכן פנסיוני מומלצים בגיל הזהב
יועצים פנסיוניים מומלצים הם לא דבר פשוט למצוא בימינו. יש הרבה אנשי מקצוע שמספקים ייעוץ פנסיוני לא מקצועי, ולכן חשוב לדעת עם מי ליצור קשר ועל מי לסמוך.
לקריאה
ניהול כספים בגיל הזהב
העלייה בתוחלת החיים והיוקר במחייה, הופכים את קצבאות הפנסיה ללא רלוונטיות, מכיוון שלא בטוח שהם יספיקו על מנת שנוכל לחיות בכבוד כאשר נצא לפרישה מהעבודה.
לקריאה
הלוואה לכל מטרה – לגיל הזהב
מבוגרים רבים בגיל הזהב זקוקים לקבלת הלוואה לכל מטרה עבור מספר מטרות כמו למשל תרופות יקרות, דיור מוגן, מטפלים אישיים, בתי אבות ואפילו חופשות ארוכות טווח. הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאיות, מעניקים לגיל הזהב מספר הטבות להלוואות במיוחד עבור אותן מטרות שהוצגו קודם.
לקריאה
הלוואות שמומלץ לקחת עד שנפתחות תוכניות חיסכון
בגיל השלישי, עת היציאה לפנסיה, נפתחת האפשרות המחודשת לעשות דברים שזמן כה רב חלמתם עליהם ולא היה לכם מתי לבצע אותם. נסיעות לחו"ל, טיפוח הבית, חוגים שונים, פעילויות פנאי או מעבר לדיור מוגן הם מעטים מהדברים שיתאפשרו לכם עם ההגעה לגיל הנכסף.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.