forums

רכישת רכב בגיל השלישי

הילדים כבר מזמן עזבו את הקן ולאט לאט אתם מבינים שאולי קצת ריק בבית אבל לאור העלייה המשמעותית בתוחלת החיים למעשה רק מתחילים - והפעם הדגש הוא עליכם. פתאום אתם מוצאים את עצמכם, עם המון זמן פנוי ולא יודעים מהיכן להתחיל. בין שלל השינויים והמעברים החלפת הרכב היא אחת הפעולות השכיחות אשר מאפיינות את המעבר לגיל השלישי ובמאמר זה ננסה לעזור לכם לצלוח את ההתמודדות עם שוק הרכב העכשווי.
 
רכישת רכב בגיל השלישי

המסע לאיכות חיים טובה יותר

בניגוד לתקופות ושנים קודמות – מושג הגיל השלישי עבר טרנספורמציה חיובית, אם בעבר אנשי הגיל השלישי היו מאופיינים כאנשים הנמצאים בערוב חייהם הרי "שאנשי הגיל השלישי החדשים" מאופיינים כאנשים בריאים פיזית ובעלי רצון ומדעות ליצור עבורם ולעצמם איכות חיים גבוהה ובכך למעשה הפכו לכוח צרכני וכלכלי ולאחד הכוחות המשפיעים במשק. ישיבות בבתי קפה ומסעדות, טיולים ליעדים אקזוטיים וקסומים, חופשות מפנקות, סרטים, הצגות שיפוץ הבית ורכישת רכבים חדשים הם רק חלק מהפעולות המאפיינות את אנשי המעמד החדש.

 

החלפת המכונית המשפחתית

אחת הפעולות היותר שכיחות שמאפיינות את המעבר לגיל השלישי הוא החלפת המכונית המשפחתית הישנה והאהובה. חלקכם יבחרו להגשים פנטזיות ישנות בדמות של מכוניות מנהלים מפוארות, רכבי ספורט עם גג נפתח או ג'יפים אימתניים וחלקכם פשוט ינצל את ההזדמנות להחליף לרכב קליל, קטן, נוח ופונקציונלי – כי כבר אין ילדים ואין צורך באוטו גדול וזולל דלק ואפשר למכונית המיני שתאפשר לכם ניווט קליל וחניות פשוטות.

 

שוק רכבים יד שניה

שוק הרכבים, בעיקר זה של היד השנייה עבר תהפוכות ושינויים רבים ומהותיים בשנים האחרונות – מעבר להיצע הרחב של הדגמים והחברות השונות – פעולת חיפוש הרכב המיועד השתנתה מקצה לקצה: כבר כמעט ולא ניתן למצוא מגרשי רכבים של סוחרי מכוניות, אין עוד מודעות במדור רכב בעיתון – השוק הפך לדיגיטלי ומהיר.  במקום העיתונים קמו אתרי יד שניה כגון יד 2 והומלס, מגרשי המכוניות הקטנים הפכו למגרשי ענק עם מגוון  מטורף של רכבים בכל הגדלים והצבעים. אז איך צולחים את החלפת הרכב בימינו? בקלות ובפשטות.

 

מחקר שוק

השלב הראשון לפני כל רכישה וקנייה, בין אם זו מכונית, בלנדר או טלפון חדש זה מחקר שוק. בשלב זה אנו לומדים על המוצר – על החברות והדגמים השונים הקיימים בשוק והיכן אנו יכולים לקבל אותו. את שלב המחקר ניתן לבצוע בהנאה מול מסך המחשב – להסתכל על תמונות, מפרטים, ביקורות מכל העולם וכמובן על הדרך להתעדכן במחירים ומבצעים מיוחדים. כל שעליכם לעשות זה לכתוב בגוגל את דגם הרכב ולהתחיל לגלוש. לאלו מכם שלא שולטים ברזי המחשב, וגם לאלו שכן, אתם יכולים להיעזר בנכדים או בילדים ועל הדרך להרוויח זמן איכות עם המשפחה.


מגרש הרכבים

לאחר שאתם למדים איזה רכב אתם רוצים ומה מתאים לכם הגיע הזמן להכיר את הרכבים פנים מול פנים. האפשרות המשתלמת ביותר בימינו היא לגשת לאחד המגרשים הגדולים של אחת מחברות הליסינג בשוק. חברות הליסינג מעדכנות ומחליפות את צי המכוניות שלהם אחת לשנתיים שלוש – ואת המכוניות הישנות הן מעמידות למכירה במגרשים ענקיים. בניגוד לסברה שהייתה פעם, לרכישת רכב מחברת ליסינג יתרונות רבים – לרוב אלו רכבים שתוחזקו באופן קבע ברמה הגבוהה ביותר, אתה יודע בדיוק מה אתה קונה – הרכבים מגיעים עם מסמכים מפורטים היכן היו, מתי טופלו והאם עברו איזשהו תאונה ולו הקלה ביותר והכי חשוב- יש לכם אחריות על מה שאתם קונים. גם אם לא תקנו, עדיין שווה להגיע למגרש ולהכיר מקרוב (אפשר גם לערוך נסיעות מבחן)  את הרכבים השונים שמעניינים אתכם – היתרון הגדול – כולם נמצאים שם וזמינים עבורכם ואתם לא צריכים לעבור ממקום למקום ולקבוע עם אנשים שונים מטלה מעייפת שעלולה לגזול זמן רב וכסף.


שימוש באינטרנט

אם קניית רכב מחברת ליסינג מרתיעה אתכם ואתם מעדיפים לקנות רכב בדרך הישנה והמוכרת הדרך הטובה ביותר לעשות זאת להתיישב בסבלנות מול אחד אתרי היד השנייה כגון אתר יד- 2. באתר עצמו אתם יכולים להכניס את הפרמטרים שמעניינים אתכם, לסנן מכוניות לפי סוג, צבע, שנתון וגיר. אם אתם נתקלים במשהו שאהבתם סמנו אותו – ומהרו להתקשר ולקבוע עם בעל הרכב במיוחד אם לדעתכם מדובר במציאה. זכרו כי רוב המכוניות מפורסמות ביותר מאתר אחד (הפרסום הרי חינמי) ונחשפות בפני עשרות אם לא מאות רוכשים פוטנציאליים. 

 

בדיקת הרכב

בין אם מצאתם את הרכב במגרש ובין אם מצאתם אותו אצל אדם פרטי חשוב שתבדקו היטב את הרכב. אם אתם קונים את הרכב מחברה גדולה אתם יכולים לרוב להיות שקטים – רוב הסיכויים שהרכבים טופלו ונוקו – ותפקידכם רק לקרוא ולהבין היטב מה אתם מקבלים. כאשר אתם קונים מאדם פרטי עליכם להיות זהירים כפליים. ישנם בשוק המון מתחזים אשר מחפשים אנשים למכור להם חתול בשק – ואנשים כמוכם, אנשי הגיל השלישי, הם בדיוק הפרופיל אותו הם מחפשים.

 

מול מי מתנהלים?

קודם כל בדקו מול מי אתם מתנהלים – אל תנהלו משא ומתן עם שום נציג, בן דוד או אח – התנהלו מול מי שרשום כבעלים של הרכב. בשלב השני בקשו לראות את ספר הטיפולים ונסו לקבל מהבעלים תמונה מלאה ככל הניתן על מצב הרכב, הטיפולים שעבר, התדירות שלהם והמקום בו נעשו. עברו על הרכב מבפנים ומבחוץ חפשו שינויים בצבע ומכות בפח. שבו בכיסא הנהג – הרגישו אם נוח לכם, בדקו את לוח המחוונים, הדליקו את כל האורות והנורות, אל תפסחו על המזגן – חימום וקירור וצאו לנסיעת מבחן קצרה מסביב לבלוק. אם התרציתם משלב זה וגם אם אתם בטוחים שהכל נהדר ואתם רוצים לקנות את הרכב – בקשו לקחת את הרכב לבדיקה במכון מוסמך – הבדיקה שעולה כמה מאות שקלים יכולה למנוע עוגמה ומפח נפש ולכן אל תוותרו עליה!


רכב חדש

אם מאסתם ברכבי יד שנייה ואתם מחליטים לפנק את עצמכם ברכב חדש מהניילונים גם כאן יש לכם אינספור אפשרויות והמון אפשרויות מימון. הבחירה הטבעית ביותר כנראה תהיה לגשת לאחד מהיבואנים הראשיים , לבחור דגם מועדף, לברר טרייד אין על הרכב הקיים ולשלם עבור היתרה. אם אין ביכולתכם לקנות רכב מהיבואן דעו כי ישנה דרך  נוספת לרכוש רכב חדש והיא על ידי ליסינג פרטי בו אתם תפרסו את התשלומים על פני 3-4 שנים ובתומם תוכלו להשלים את רכישת הרכב או להחליף לרכב חדש (בתנאי עסקה חדשה כמובן).


נהיגה ברכב החדש

בין אם אתם נהגים מנוסים ובין אם אתם מאלו שממעטים בנסיעות – נהיגה ברכב חדש, בעיקר בגיל 60 ומעלה עלולה להיות כרוכה בסיכונים רבים עליהם עליכם לתת את הדעת. קחו את הזמן להכיר את הרכב ואת הפונקציות השונות. לימדו מראש את לוח המכוונים, היכן מדליקים אורות ואיך מתפעלים את המיזוג האוויר ואת הרדיו. זו גם הזדמנות טובה לגשת לרופא – לבדוק את הראיה ואת זמן התגובה שלכם. אל תשכחו לחדש את פוליסת הביטוח שלכם – בין אם אתם משתמשים בסוכן או משתמשים בסוג של ביטוח ישיר עשו מחקר שוק לפני – ואל תשכחו לציין את גילכם – רוב הסיכויים שכעת תקבלו הצעת מחיר זולה וכדאית יותר.

 

והכי חשוב - סעו בזהירות!



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.