forums

תפילין בגיל השלישי – מתי ואיך?

אחת המחשבות הנפוצות יחסית, גם אם מוטעות, היא שאין לו לאדם שום יכולת לעשות תשובה גם בגיל מבוגר.
 
תפילין בגיל השלישי – מתי ואיך?
מה זה אומר? שאנשים מבוגרים רבים חושבים שאם כל חייהם הם נהגו באורח חיים חילוני לחלוטין - מה הטעם בכלל שיתחברו דווקא בגיל מבגור למסורת מבית אבא. בפועל, הדבר לא נכון כלל - כל אדם רשאי יהודי מותר לו לחזור גם בגיל מאוחר למנהגי הדת והדבר אפילו מומלץ ורצוי. כדי להבין זאת, אפשר לראות את הדוגמה של  - כך דובר למשל על ניצול שואה בן 85 שלאחרונה נכנסת לבית חב"ד, והניח תפילין בפעם הראשונה בחייו (בגיל 13 היה בשואה ולא עשה זאת מטעמים ברורים, ולאחר מכן חי כחילוני גמור). הדוגמה הזו מראה לנו שבאף גיל לא מאוחר להניח תפילין ואין בכך שום בעיה.

 

איך עושים את זה ולמי אפשר לפנות?
 

  • איפה מניחים פעם ראשונה? - אם מעולם לא הנחתם תפילין, ואינכם יודעים את סדר הנחת תפילין, אתם לא צריכים שהפעם הראשונה שלכם תהיה לבד. ההפך הוא הנכון! רצוי לעשות זאת בליווי ובתמיכה של אנשים אשר מורגלים בכך ויוכלו לסייע לכם. אפשר לפנות כמובן לקבוצה של גורמים דתיים, כפי שתואר בפסקת הפתיחה, אולם אין חובה בכך. אפשר גם לפנות לחבר טוב שהוא אדם דתי, חרדי או מסורתי, והוא יסביר לכם בדיוק איך מניחים את התפילין, מה יש לומר ומהי הצורה הנכונה. שימו לב שיש גם הבדלים בין הנחת התפילין האשכנזית לזו הספרדית, ורצוי לפנות לגורם שיסביר לכם איך לעשות זאת בהתאם למוצאכם.
     
  • האם צריך מרגע זה להניח תמיד? - בעקרון, אם לראשונה בחייכם הנחתם תפילין בגיל מבוגר, יש לכם מכאן שתי אפשרויות, ממש כפי שכל אדם צעיר שזה עתה הגיע לגיל מצוות יכול לבחור - אתם יכולים כמובן להתמיד בכך יותר, ואתם יכולים לעשות זאת באופן חד פעמי. מובן שאם אתם חשים כעת חיבור חזק יותר לדת, מומלץ לעשות זאת באופן קבוע - ולו רק למען התחושה שלכם. כמובן שאם תחושו שפעם אחת הספיקה לכם - זה מובן, ואפילו פעם אחת, טובה מאף פעם.
     
  • מתי כדאי להניח? - חלק מהמבוגרים מתבלטים מתי תהיה הפעם הראשונה שבה הם יעזו להניח את התפילין, לראשונה בחייהם. אפשר לחכות למועד מיוחד מאד שבו תעשו זאת - למשל ליום ההולדת שלכם, כזכר לבר המצווה שבה לא הנחתם את התפילין. אפשר לעשות זאת כאשר אתם חווים מצוקה ומעוניינים בקשר מסוים שיחזיר אתכם לחיק הדת. שימו לב שיש אנשים רבים שבעת פטירתו של אדם קרוב רוצים לעשות זאת, אלא שאבלים אינם יכולים לעשות מצווה זו.
 

ובקיצור - זה תמיד אפשרי

את התפילין אפשר להניח בפעם הראשונה בכל גיל - זה יכול להיות גיל 13 וזה יכול להיות גיל 93. זה אף פעם לא מאוחר, וגם אם לא הנחתם עד היום - תמיד אפשר להתחיל.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.