forums

שיפוץ דירה לבני גיל הזהב

אם הגעתם לגיל הזהב והחלטתם להישאר בבית ולא לעבור לדיור מוגן, כדאי שתבצעו שיפוץ דירה מיוחד, אשר יכין אותה לצרכים החדשים שלכם. כאן תקבלו את כל המידע הנדרש לטובת שיפוץ כזה, שיהפוך את דירתכם לנגישה ומותאמת עבור בני הגיל שלישי.
 
שיפוץ דירה לבני גיל הזהב

אנחנו נשארים בבית – אבל מתאימים אותו אלינו

הרבה אנשים שמגיעים לגיל הזהב מתלבטים בשאלה האם להישאר בבית המוכר והאהוב או לעבור לבית דיור מוגן כדי להיות תחת השגחה רפואית מתמדת ולהימצא בחברת אנשים בני גילם. יש אנשים שמחליטים שעדיף להם להישאר בבית, עם התה והלימון והספרים הישנים, כמאמר השיר, וזה מובן לחלוטין. אבל, אם זאת ההחלטה שמתקבלת, חשוב מאוד לבצע שיפוץ דירה ולהתאים אותה לצרכים שהשתנו.

 

שיפוץ דירה לצורכי גיל הזהב

יש מספר דברים חשובים שיש לשנות בדירה שמתגוררים בה אנשים בני הגיל השלישי, ואלה הם:

 

• הנגשת המעברים – אם מדובר האנשים הזקוקים לכיסא גלגלים על מנת להתנייד ממקום למקום, חשוב מאוד להתאים את כל פתחי הדלתות לרוחבו של כיסא הגלגלים, על מנת שיוכלו לעבור בהם בקלות.

 

• אבזור חדר השירותים – במסגרת שיפוץ דירה מומלץ מאוד לאבזר את חדר השירותים באחד או יותר מהמתקנים הבאים – בהתאם לצורכי הדייר: ידית אחיזה המותקנת על הקיר, מגביה לאסלה המאפשר ישיבה וקימה קלות, כיסא שירותים ייעודי המאפשר ניידות נוחה לחדר השירותים ועוד.

 

• אבזור חדר האמבטיה – אגנית האמבטיה עצמה יכולה להיות מקום מאוד מסוכן לבני גיל הזהב, המועדים יותר להחלקות ולנפילות. לכן, חשוב מאוד לצייד אותה בכל האביזרים הקיימים היום למניעת החלקה, כגון שטיחון למניעת החלקה, מעקות נצמדים לאריחי האמבטיה המאפשרים אחיזה בטוחה, הוספת כיסא רחצה המאפשר רחצה בישיבה ועוד.

 

• התקנת מעקות לצד גרמי מדרגות – אם הקשיש מתגורר בבית שיש בו גרם מדרגות ללא מעקה, חשוב מאוד להתקין מעקה מתאים שיאפשר לו לרדת ולעלות במדרגות בבטחה. בני גיל השלישי מועדים יותר למעידות ולנפילות, וחשוב שיהיה להם במה להיאחז.

 

• התקנת לחצן מצוקה – אנחנו כמובן מקווים ששום דבר לא יקרה, אבל בגיל הזהב יכולים להתרחש מצבים שונים המחייבים קריאה דחופה לעזרה, ביניהם מצבים רפואיים דחופים, פריצה לדירה ועוד. לכן, חשוב מאוד להתקין בדירה לחצן מצוקה (לפעמים אפילו יותר מאחד – במקומות שונים בדירה או לבחור בלחצן נייד שהקשיש יכול לקחת איתו לכל מקום שהוא הולך), שיאפשר לדייר לקרוא לאחד מקרוביו או ממכריו בלחיצת כפתור אחת.   

 

רגע לפני שיפוץ הדירה חשוב לזכור:

שיפוץ הדירה ואבזורה צריכים להיעשות ברגישות רבה ולהתבצע רק בהתאם למצבו וליכולותיו של הדייר; חשוב מאוד לא לרכוש אביזרים שהוא לא צריך כרגע, על מנת לאפשר לו להמשיך להיות עצמאי ולא לערער את ביטחונו ביכולותיו.

 

כמו כן, רצוי מאוד שהחברה שתבצע בפועל את שיפוץ הדירה תהיה חברה המתמחה בהתאמת דירות לגיל השלישי, על מנת שנציגיה יוכלו להציע שינויים נוספים בהתאם למצב הקשיש ולמבנה הדירה. אין ספק שלאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות, אפשר יהיה להגיד בלב שלם את המשפט: אין כמו בבית.

 

בהצלחה! 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.