forums

לראות טוב – פתרונות ראיה בגיל הזהב

אצל אנשים בעלי ראייה תקינה, קרני האור נכנסות לקרנית בחלקה הקדמי של העין ומתמקדות בנקודה אחת על הרשתית בחלקה האחורי של העין. ברגע שהקרניים פוגעות ברשתית, האור מומר לאותות שעוברים למוח לעיבוד התמונה.
 
לראות טוב – פתרונות ראיה בגיל הזהב

בעיות במיקוד קרני האור על הרשתית

יש מקרים שבהם הקרנית לא ממקדת את האור בדיוק על הרשתית בגלל בעיה בשבירה. עדשות מגע חודשיות או אחרות נותנות מענה לבעיות שכאלה על ידי כך שהן מכופפות את קרני האור ושוברות אותן כך שיתמקדו בצורה הנכונה על גבי הרשתית. הצורה של עדשת המגע תלויה בסוג בעיית הראייה שהיא צריכה לתקן. המידה שבה העדשה שוברת את האור באה לידי ביטוי ב-diopters (יחידות למדידת עוצמת השבירה של קרני האור על פני העדשה). ככול שהדיופטר גבוה יותר כך עדשות המגע חזקות יותר.

 

פרסביופיה – Presbyopia – רוחק ראיה בעקבות זקנה

במצב של פרסביופיה העין מאבדת את יכולתה להתאים את התמקדות הראייה מרחוק לקרוב. זה מתרחש לעתים קרובות כשאנשים מתבגרים. כיוון שבעיית פרסביופיה דורשת תיקון גם של הראייה לקרוב וגם של הראייה למרחק, לא מעט אנשים עם שגיאת ראייה שכזו מעדיפים להשתמש בעדשות דו מוקדיות או עדשות מולטיפוקליות.

למרות שיותר ויותר אנשים מעדיפים להשתמש בעדשות מגע כדי לתקן את הראייה שלהם, עדיין אוכלוסיית הגיל השלישי שסובלת מזוקן ראייה, נוטה להשתמש פחות בפתרון זה ומעדיפה את המשקפיים המסורתיים.

 

יש כמה גורמים שהאופטומטריסט צריך לקחת בחשבון כשהוא שוקל שימוש בעדשות מגע במקרים של פרסביופיה:

  • כשבוחנים התאמת עדשות מגע לבני הגיל השלישי צריך לבדוק את שכבת הדמעות. זאת משום שככול שהאדם מתבגר, חלה אצלו ירידה בכמות של שכבת הדמעות.
  • כדי שעדשות המגע אכן יתאימו לאדם המבוגר צריכים להתקיים כמה תנאים שקשורים למצב הבריאותי של העינית, לצורך בתיקון מוחלט של הראייה ועוד.
עדשות concentric biofocal – עדשות דו מוקדיות אלה מתקנות את בעיות הראיה מקרוב במעגל הפנימי שבמרכז העדשה, ואת תיקון הראייה למרחק במעגל החיצוני של העדשות (לחילופין, תיקון הראייה למרחק יכול להיות ממוקם במרכז העדשות ותיקון הראייה לקרוב במעגל החיצוני שלהן).

עדשות translating – עדשות שמחקות משקפיים ביי-פוקליות. העדשה מחולקת לשניים כאשר תיקון הראייה למרחק נמצא בחלק העליון של העדשה ותיקון הראייה לקרוב נמצא בתחתית העדשה.

עדשות aspheric – עדשות אלה מציבות את שני התיקונים, ראייה למרחק וראייה לקרוב, בסמוך למרכז העדשה.

Monovision – יש אנשים עם פרסביופיה שייתכן ויזדקקו לטכניקה שנקראת monovision. טכניקה זו משתמשת בעין הדומיננטית לראייה למרחק, ובעין השנייה לראייה לקרוב. כול עין מצוידת בעדשה שונה, שמתאימה לתיקון הראייה הנדרש.

 

שילוב של משקפי קריאה ועדשות מגע חד מוקדיות

– פתרון שמשלב שימוש במשקפי קריאה יחד עם עדשות חד מוקדיות מתאים לתיקון ראייה לקרוב ולמרחק ומספק גם התאמה נוחה וקלה וגם חיסכון בהוצאה הכספית. מטופל מבוגר, שכבר משתמש בעדשות מגע בשעה שהראייה שלו מאובחנת כהתחלה של זוקן ראייה, יכול להמשיך ולהשתמש בעדשות המגע לתיקון הראייה למרחק ולהרכיב משקפיים לקריאה, בנוסף לעדשות. פתרון זה מצריך להרכיב ולהוריד את המשקפיים בתדירות גבוהה כדי לבצע משימות מקרוב והוא לא תמיד נוח. לכן, אפשרות זו פופולרית פחות לעומת האפשרות להשתמש בעדשות מגע דו מוקדיות או רב מוקדיות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.