forums

התאמת החצר לגיל מבוגר

כשמגיעים לגיל מסוים, הטבע מתחיל לתת את אותותיו, זמן השהייה האפשרי בשמש מתקצר, גם ההליכה נעשית מוגבלת יותר, ואפילו התחביבים והתהליכים הקטנים של חיי היומיום מקבלים גם הם צביון אחר. בעמוד שלפניכם נדבר על התאמת החצר לגיל מבוגר, שינוים קטנים כמו התקנת פרגולות או מעקות למדרגות שיכולים לעשות הבדל גדול בנוחות החיים בגיל השלישי.
 
התאמת החצר לגיל מבוגר

התקנת מעקות למדרגות

התקנת מעקות למדרגות בבתים של אנשים מבוגרים יכולה לסייע בבריאות ולהקל על כאבי גב. בגיל מסוים, קשה יותר לרגליים לשאת אותנו, וזאת בגלל לחץ מתמיד על עמוד השדרה, ובמיוחד על האגן. התקנת מעקות למדרגות מאפשרת למבוגר העולה והיורד בהן להפחית את הלחץ המועמס על הגב ועמוד השדרה, וכמובן גם על האגן, באמצעות השימוש בידיים כאמצעי תמיכה לתנועה. בבתים בני שתי קומות כדאי שחדר השינה יהיה בקומה הראשונה על מנת למנוע את הצורך בעלייה ובירידה אל חדר השינה מהקומה הראשונה. במקרים מסוימים ניתן להתקין על המעקה מתקן חשמלי המשמש כמעלית, שעליו יושב המבוגר.

 

התקנת פרגולה

הישיבה בחצר הבית, עם אורחים או לבד, היא אחד מרגעי התענוג והאושר הגדולים של כל אחד שהגיע לגיל פרישה. עם זאת, חשוב לזכור כי הארץ שלנו בורכה בשמש חזקה מאוד ברוב ימות השנה, מה שדורש הכנה מתאימה לתנאי מזג האוויר השוררים בחוץ. התקנתן של פרגולות בחצר הבית שבו מתגוררים קשישים ומבוגרים יוצרת מרחב ישיבה ושהייה מוצל, שבו הטמפרטורות נמוכות מאלו של הסביבה. הישיבה מתחת לפרגולה בשעות הבוקר ובשעות בין הערביים אפשרית גם בימי הקיץ החמים, בזכות הכיסוי המלא מהשמש והמשטח המוצל שנוצר כתוצאה מההתקנה.

 

מקומות ישיבה בסמוך לפתחי הבית

כדאי מאוד ליצור מספר מקומות ישיבה הקרובים לפתח הבית, כדי לא לטרטר את המבוגר המתגורר בו. אם הטלפון מצלצל בתוך הבית, כדאי לצמצם את המרחק שיש לעבור על מנת למנוע מחיפזון מיותר, ובאופן כללי רצוי לאפשר חיים נוחים יותר וללא מאמץ הנובע כתוצאה מהצורך להיכנס פנימה ולצאת החוצה מהבית.

 

מקומות אירוח נוחים למבוגר ולאורחים

כשיוצאים לפנסיה, ויש את כל הזמן שבעולם, כל מה שרוצים הוא לארח משפחה וחברים, וכמה טוב אם אפשר לעשות זאת בכמה מקומות שונים ברחבי הבית ובחצר. בגיל השלישי, האירוח הוא אחד האלמנטים החשובים של החיים, ולכן כדאי לזכור לייצר אווירה נעימה ומאפשרת לגילאים שונים – גם לילדים, לנכדים ואף לנינים. עם כל הרצון הטוב לאירוח, חשוב לא לשכוח את המגבלות של המארחים עצמם ולא להזניח את הצרכים המיוחדים שלהם. יש ליישם זאת בעיצוב החדר עצמו, וגם בהיבטים שונים של הבית ובהתאמת החצר לגיל המבוגר.

לסיכום, ראינו במאמר זה שחשיבה מקדימה על שיפורים שיכולים להתאים את הבית למצבו של המבוגר השוכן בו יכולה להעלות את רמת החיים ולאפשר חיים נוחים ומאושרים יותר, לבד או עם משפחה וחברים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.