forums

קצת לפני הפרישה, חשוב לבדוק איפה הכספים שלכם

הגעתם לגיל שאפשר להתחיל לחיות את החיים האמיתיים? מצוין. אבל – רגע לפני שאתם יוצאים לכבוש את העולם ולעשות את כל מה שתמיד רציתם, חשוב שתבדקו מה קורה עם הכספים שלכם, כדי שלא תגיעו למצב בו אתם לא בדיוק יודעים היכן הם נמצאים, מה עתיד לקרות איתם ובכלל – כמה יש לכם. במאמר זה נסייע לכם לעשות קצת סדר בדברים, ולהבין בדיוק מה קורה, כדי שתוכלו לצאת אל החיים רגועים.
 
קצת לפני הפרישה, חשוב לבדוק איפה הכספים שלכם

חסכונות

במהלך חיינו אנחנו מכניסים כספים לכל מיני חסכונות, ואנחנו לא תמיד יודעים כמה הכנסנו, לאיזה חיסכון ואם זה בכלל משתלם לנו. חשוב מאוד לגשת אל סניף הבנק, לשבת מול הפקיד ולבקש ממנו פירוט בעל פה ובכתב, אודות כל החסכונות הקיימים שלכם. בנוסף לפירוט, בקשו ממנו להסביר לכם בדיוק מה עתיד לקרות עם הכספים האלה אם תבחרו להשאיר אותם בחסכונות הקיימים, ולספר לכם על אלטרנטיבות אחרות, אם יש כאלה, אשר יאפשרו לכם לחסוך יותר.

 

קרנות נאמנות

במהלך שנות עבודתנו, חלק מהכסף שלנו מופרש לקרנות נאמנות שונות, בהתאם להסכמים שיש למעסיקים שלנו עם הקרנות השונות. כשהוא נמצא שם, הכסף הזה אמור לצבור עוד כסף, אבל רק אם הוא מושקע בצורה נכונה על ידי מנהלי הקרן. בדרך כלל מדובר בדרך טובה לחסוך, שכן ההשקעות מתבצעות במספר אפיקים בעלי דרגות סיכון אחרות, והדבר, בשילוב העובדה שבדרך כלל ניתן למשוך את הכספים שבקרן לאחר מספר שנים ולא חייבים להשאירם עד ההגעה לגיל הפרישה – הופך את קרנות הנאמנות לאפיק השקעה טוב. לכן, כשמגיעים לגיל הפרישה יש לברר מה קורה עם הכספים שנמצאים בקרנות הנאמנות, ולהעדיף למשוך אותם אם אתם צריכים כסף נזיל.

 

פנסיה

קרן הפנסיה מהווה עבור הרבה מאוד אנשים סוג של תעלומה. הם יודעים שמופרשים לשם כספים על ידי המעסיק ועל ידם, הם יודעים שהם צפויים לקבל את הכספים האלה בהגיעם לגיל הפרישה על מנת שיוכלו להמשיך לנהל את חייהם – אבל הם לא בדיוק יודעים היכן נמצאים הכספים האלה וחשוב מכך – הם לא בדיוק יודעים כמה כסף הם יקבלו לאחר שיפרשו. לכן, עוד לפני הפרישה חשוב להבין טוב יותר את קרן הפנסיה שלנו, כדי לדעת בדיוק מה אנחנו צפויים לקבל. זה בדיוק הזמן להסתכל בכל הניירות שקיבלתם בשנה האחרונה מהחברה שמנהלת עבורכם את קרן הפנסיה ולנסות להבין דרכה בדיוק כמה כסף יש לכם, וכמה תקבלו לאחר שתפרשו. אם משהו לא ברור – כדאי מאוד לפנות לנציגי השירות של הקרן או למי שמטפל בנושא במקום העבודה, ולבקש הסבר מפורט אודות הכספים שממתינים לכם לאחר גיל הפרישה.

 

הכנה מוקדמת זה הכל!

אם יש לכם כספים במקומות נוספים – זה בדיוק הזמן לברר מה קורה גם איתם. הכנה מוקדמת כזאת תאפשר לכם לקבל דו"ח מצב ברור ועכשווי על הכסף שלכם, ויאפשר לכם להמשיך לנהל את חייכם מבלי שיחכו לכם הפתעות לא נעימות. בהצלחה!

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
היערכות ביטוחית לגיל הזהב
בני הגיל השלישי וגיל הזהב, כך תוכלו להבטיח את עתידכם הבריאותי, הרפואי והסיעודי באופן נבון ומושכל באמצעות הערכות מקדימה ותכנית ביטוחית כוללת המשלבת מספר פוליסות ביטוח – וגם לצעירים יותר, כך תתכנו העתיד הרחוק בצורה אחראית ונכונה.
לקריאה
חשיבות כתיבת ייפוי כוח מתמשך בגיל השלישי
ייפוי כוח יכול להישמע לכם כמו תהליך מסובך מאוד אך הוא פשוט מאוד, בעיקר נוכח החשיבות שלו להמשך חייכם. ייפוי כוח יכול להיות חשוב מאוד בכל מיני תחומים כמו למשל ייצוג במס הכנסה או בייצוג משפטי, אך הוא חשוב עוד יותר לבני הגיל השלישי. זה הזמן להבין עד כמה ייפוי הכוח חשוב.
לקריאה
יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי
מי שרוצה לחתום על הסכם לחיים משותפים יכול לעשות זאת די בקלות, כל מה שהוא צריך זה לפנות לעורך דין משפחה ולדבר איתו על כל הסעיפים. התהליך גם ככה נחשב לפשוט אוד אך הוא עוד יותר פשוט אם מדובר על בני הגיל השלישי. מדוע יש הבדל ביניהם לבין זוגות צעירים ומהם היתרונות?
לקריאה
סוגי צוואות בקרב הגיל השלישי
יכול להיות שאתם בכוונה לא חושבים עלה צוואה כי אתם לא מעוניינים לחשוב על נושא כל כך עצוב, אך אם אתם מתקרבים לגיל 50 כדאי שכבר תתחילו לחשוב על זה. למעשה גם אם אתם צעירים יותר ויש לכם ילדים ורכוש קרב, כדאי שתתחילו לנסח את הצוואה שלכם.
לקריאה
הלוואות לגיל הזהב – איך עושים את זה?
כולנו, לא משנה באיזה גיל, זקוקים להלוואה מפעם לפעם ומתקופה לתקופה, בין אם לקראת הטיול של אחרי הצבא, לצורך מימון לימודי התואר, רכישת רכב או לרגל רכישת דירה חדשה.
לקריאה
התנהלות כלכלית בגיל הזהב
גיל הזהב הוא תקופה המזמינה את האדם ליהנות משפע זמן פנוי שיוכל לבלות אותו בחברת מכרים, חברים ובני משפחה, בעיסוק בתחביבים ישנים ואף בהיכרות עם עיסוקים ועם תחומי עניין חדשים. למצב הפיננסי יש השפעה ישירה על איכות החיים בגיל הזהב, ולכן כדאי להכין את עצמכם מראש לימי הפנסיה.
לקריאה
יתרונות יועץ פנסיוני או סוכן פנסיוני מומלצים בגיל הזהב
יועצים פנסיוניים מומלצים הם לא דבר פשוט למצוא בימינו. יש הרבה אנשי מקצוע שמספקים ייעוץ פנסיוני לא מקצועי, ולכן חשוב לדעת עם מי ליצור קשר ועל מי לסמוך.
לקריאה
ניהול כספים בגיל הזהב
העלייה בתוחלת החיים והיוקר במחייה, הופכים את קצבאות הפנסיה ללא רלוונטיות, מכיוון שלא בטוח שהם יספיקו על מנת שנוכל לחיות בכבוד כאשר נצא לפרישה מהעבודה.
לקריאה
הלוואה לכל מטרה – לגיל הזהב
מבוגרים רבים בגיל הזהב זקוקים לקבלת הלוואה לכל מטרה עבור מספר מטרות כמו למשל תרופות יקרות, דיור מוגן, מטפלים אישיים, בתי אבות ואפילו חופשות ארוכות טווח. הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאיות, מעניקים לגיל הזהב מספר הטבות להלוואות במיוחד עבור אותן מטרות שהוצגו קודם.
לקריאה
הלוואות שמומלץ לקחת עד שנפתחות תוכניות חיסכון
בגיל השלישי, עת היציאה לפנסיה, נפתחת האפשרות המחודשת לעשות דברים שזמן כה רב חלמתם עליהם ולא היה לכם מתי לבצע אותם. נסיעות לחו"ל, טיפוח הבית, חוגים שונים, פעילויות פנאי או מעבר לדיור מוגן הם מעטים מהדברים שיתאפשרו לכם עם ההגעה לגיל הנכסף.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.