forums

כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה

הרטבת לילה היא סיטואציה רפואית ופסיכולוגית לא נעימה כלל וכלל, אבל ברת טיפול
 
כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה
הרטבת לילה מוגדרת כמצב שבו קיים תסמין של הטלת שתן שאינה רצונית תוך כדי שינה, כשהאדם מטיל את מימיו משום שהוא לא מצליח לשלוט על הסוגרים של שלפוחית השתן תוך כדי השינה ומתבצעת בריחת שתן. אנחנו מכירים את הרטבת הלילה בעיקר מעולם רפואת הילדים, ואכן בקרב ילדים מתבגרים בגילאים צעירים יחסית מדובר בתופעה נפוצה למדי ואפילו טבעית בגילאים צעירים במיוחד. עם זאת, לא מדובר בתסמין בלעדי לילדים וגם מבוגרים רבים סובלים מהרטבת לילה. במצב שכזה ישנם כמה אלמנטים שהופכים את הרטבת הלילה למצב לא נעים כלל וכלל. בתור התחלה, מדובר במצב שרבים לא מדברים עליו ולא חושפים אותו מחמת בושה, וכך הם גם מונעים מעצמם טיפול שיעזור להם. מדובר בתופעה שאצל אנשים רבים תמנע התקדמות חברתית ותגרום לחשש מחיי זוגיות ומשפחה, גורמת לאנשים לתלות בחיתולים למבוגרים, ובקרב נערים מתבגרים ומבוגרים כאחד היא יכולה ליצור מחסומים פסיכולוגיים וחברתיים. עם זאת, מדובר גם בתופעה שאפשר לטפל בה וכמעט אין מקרים בהם הרטבת הלילה היא לא תוצאה של מחלה פיזיולוגית, ולא נמצא לה טיפול איכותי שריסן אותה לחלוטין.

 

כמה טיפים לטיפול איכותי בהרטבת לילה, שיחזיר לנו את השליטה בלילות שלנו

 

  • בתור התחלה, חשוב להבין שחיתולים למבוגרים הם מוצר שכל מי שסובל מהרטבת לילה צריך להשתמש בו באופן קבוע עד שהתופעה תרוסן. באמצעות חיתולים נוחים ונסתרים ניתן לישון בבטחה, בידיעה שסדיני המיטה לא יתלכלכו ושהסביבה לא תרגיש בהרטבת הלילה, וכך אנחנו יכולים לישון בהרבה פחות חשש. במקרים מסוימים עצם הרגיעה הפסיכולוגית שניתנת לאדם שסובל מהרטבת הלילה עם שימוש בחיתולים היא זו שתמנע ותרסן את הרטבת הלילה, במידה והיא תוצאה של לחצים חברתיים ואישיים.
 

  • הרטבת לילה יכולה לנבוע מגורמי מחלות או הפרעות שונות ומגורמים סביבתיים כמו לחץ נפשי, טראומות, חרדה או צריכה של חומרים כמו אלכוהול וסמים. במצבים שבהם הגורם הסביבתי הוא שגורם להרטבת הלילה, טיפול פסיכולוגי או פסיכיאטרי הוא זה שיכול לרסן אותה. מכאן שחשוב פי כמה לפנות לרופא במידה ואנחנו סובלים מהרטבת לילה, כך שנוכל לאפיין האם מדובר בתוצאה של מצב רפואי או של גורם סביבתי. הטיפול הפסיכולוגי, במקרים רבים, יכול להגיע לשורש המועקה שגורמת להרטבת הלילה ולאפשר לנו להיפרד ממנה לחלוטין. טיפול פסיכיאטרי יתאים לנו תרופות נוגדות דיכאון שגם הן יכולות לרסן את ההרטבה.
 

חיתולים למבוגרים נותנים לנו את הפתרון הראשוני לבעיה, ולאחר מכן יש לפתור אותה לחלוטין

 

בסופו של דבר, את הרטבת הלילה צריך לרסן רק אחרי שאנחנו מוודאים שהסביבה שלנו והמיטה שלנו לא יפגעו כל לילה כתוצאה מהרטבת הלילה שלנו. את זה נעשה אם נשתמש בחיתולים למבוגרים מתוצרת איכותית, שיהיו נוחים כפי שהם יעילים ויהפכו את הלילות שלנו להרבה פחות לחוצים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ייבוא אישי של תרופות מצילות חיים
תרופות אינן משמשות אותנו רק בעת קירור קל, כאב ראש או צינון. לעיתים התרופות הן הדרך היחידה שלנו להישאר בחיים. אך מה עושים כשהתרופות הדרושות אינן זמינות לרכישה בארץ? כאן שיטת הייבוא האישי נלחצת לעזרתנו ומאפשרת לנו להזמין ארצה תרופות מצילות חיים במחירים שפויים ואף זולים יותר.
לקריאה
חקירות אישות בגיל השלישי
אנשים רבים בני הגיל השלישי מעוניינים להתגרש, או חושדים בהצטרפותה של צלע שלישית למערכת היחסים שלהם. במאמר הבא נפרט כל מה שאתם צריכים לדעת בטרם ביצוע חקירות אישות בגיל השלישי.
לקריאה
כיצד הטכנולוגיה מקלה על החיים בגיל השלישי?
רובנו יודעים כי בהלוך הזמן, החיים עלולים שלא להקל עלינו כלל, בדגש על בהגיעו של האדם לגיל השלישי.
לקריאה
תחושת בדידות מוגברת בקשישים
קשישים שסובלים מירידה בשמיעה, בראייה או מבעיות הליכה ושיווי משקל מדווחים על תחושת בדידות מוגברת
לקריאה
המזרונים הטובים ביותר לבעיות בגב
בעיות גב הינן שכיחות בקרב האוכלוסייה ובכל הגילאים. מי שסובל מבעיות אלו, יודע עד כמה קשה היא השינה בלילות ועוד יותר מכך, הקימה בבוקר שהופכת להיות בלתי נסבלת עם כאבים נוראיים שאף מורגשים לאורך כל היום.
לקריאה
כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה
הרטבת לילה היא סיטואציה רפואית ופסיכולוגית לא נעימה כלל וכלל, אבל ברת טיפול
לקריאה
טיפול באלצהיימר באמצעות בובות
פרויקט חדש שמפעילה לאחרונה עמותת עמדא לחולי אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה
לקריאה
יום השואה הבינלאומי: על פוסט טראומה של ניצולי השואה
יום השואה הבינלאומי חל היום, זהו זמן טוב לנסות ולהבין את ההתמודדות של הניצולים עם החוויה הטראומתית שבשואה
לקריאה
התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג
לקריאה
מלחמת כלות בחמות
במערכת היחסים בין כלות לחמות, טמונים מוקשים רבים. אולם את רובם ניתן לנטרל אם מבינים את המצבים שיוצרים אותם.
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.