forums

התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים

על פי הנתונים הסטטיסטיים, אדם אחד מכל עשרה סובל בירידה בשמיעה, והמצב חמור אף יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת. למרות זאת, היום אפשר לשפר משמעותית את איכות החיים של אנשים הסובלים מירידה בשמיעה, באמצעות התאמה מדויקת של מכשירי שמיעה למבוגרים – ובכלל.
 
התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים

המפתח להצלחה: אבחון מדויק

על מנת להשיג התאמה מושלמת של מכשיר השמיעה למשתמש, חשוב מאוד קודם כל לאפיין את הסיבה שבגינה נגרמה הירידה בשמיעה. הסיבות יכולות להיות מגוונות, וביניהן פגיעה בעור התוף, בעיות חסימתיות, ליקויים בהולכה העצבית וגם פגיעה במערכת העצבים המרכזית כתוצאה ממצבים כמו אירוע מוחי ועוד.

לאחר אבחון הגורם, חשוב מאוד לבדוק את חומרת הפגיעה. מדובר בבדיקת שמיעה פשוטה יחסית, אשר מתקיימת בכל מכוני השמיעה ברחבי הארץ. למרות זאת, לאנשים מבוגרים לא תמיד קל להגיע למכון השמיעה, ולכן חשוב מאוד לפנות אל מכון שמציע שירות של התאמת מכשירי שמיעה למבוגרים בבית הלקוח או במוסד בו הוא שוהה.

על פי תוצאות הבדיקה ניתן יהיה לדעת מהי חומרת הפגיעה – מידע חיוני לצורך התאמה מדויקת של מכשיר השמיעה.

 

מכשירי שמיעה למבוגרים

יש לא מעט סוגים של מכשירי שמיעה למבוגרים. יש כאלה גדולים יותר, אשר מוצמדים לחלקה החיצוני של האוזן; יש כאלה שממוקמים בקרבת תעלת השמיעה ויש כאלה שנכנסים אל תוך התעלה. אבל, המכשירים נבדלים ביניהם לא רק בגודל ובמיקום, אלא גם, ואולי בעיקר, באיכותם ובפונקציות השונות שהם מספקים. כך למשל, יש מכשירי שמיעה למבוגרים שרק מגבירים את עוצמת הקול בלי לווסת אותה באופן אוטומטי, וישנם כאלה שמאפשרים למשתמש לשמוע את כל הצלילים בצורה חדה וברורה, ואף מסנכרנים ביניהם.

 

איך בוחרים מכשיר שמיעה?

על מנת לבצע את הבחירה הטובה ביותר, חשוב מאוד להתנסות במספר מכשירי שמיעה למבוגרים. לשם כך חשוב מאוד שאת ההתאמה יבצע רק אדם המוסמך לכך, היינו – קלינאי תקשורת. הקלינאי יבצע בחינה מדויקת של תוצאות בדיקת השמיעה ובדיקה יסודית של מבנה האוזן, ויציע מספר סוגים של מכשירים ויאפשר להתנסות בהם, עד לבחירת המכשיר המתאים ביותר למטופל.

 

תנו לעצמכם זמן להתרגל

חשוב מאוד לזכור: לכל אחד לוקח זמן להתרגל למכשיר שמיעה, ולאדם מבוגר במיוחד. לכן, כדאי לבחור את המכשיר בקפידה לאחר שבטוחים שהוא המכשיר הכי נוח, ולהתנסות בו בהדרגה – כל יום עוד קצת, עד שלמשתמש יהיה נוח איתו לגמרי.

 

בחרו במקצוענים

דבר נוסף – חשוב מאוד שהבדיקות כולן תתבצענה על ידי אנשים מוסמכים ומקצועיים, שיש להם ניסיון בעבודה עם אנשים בגיל הזהב, על מנת להבטיח ככל שרק אפשר, שתהיה התאמה מושלמת של מכשירי שמיעה למבוגרים. לצורך כך יש לפנות רק למכוני שמיעה מורשים, ולקלינאי תקשורת המתמחה בעבודה עם אנשים מבוגרים.

 

בלי לחץ

ביצוע כל התהליך בצורה מדויקת ואיטית, יאפשר גם בחירה נכונה של מכשיר השמיעה וגם יגרום לפחות התנגדות מצדו של האדם המבוגר. בהצלחה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.