forums

10 דברים שצריך לדעת כשבוחרים דיור מוגן במרכז

מתלבטים לגבי דיור מוגן במרכז? לא מצליחים למצוא את המקום המושלם עבור יקיריכם? הנה 10 דברים שכל אחד מבני המשפחה צריך לדעת
 
10 דברים שצריך לדעת כשבוחרים דיור מוגן במרכז
בחירת דיור מוגן היא ללא ספק אחת המשימות הקשות והחשובות ביותר של גיל הזהב.. יחד עם זאת, אפשר לעמוד במשימה בקלות אם לוקחים בחשבון את הדברים הבאים:

 

1. דיור מוגן שונה מבית אבות

הדבר הראשון והחשוב ביותר שצריך לדעת הוא שדיור מוגן שונה מבית אבות. בעוד בית אבות הוא מרכז מגורים לאנשים בגיל הזקנה הזקוקים לשירותים סיעודיים, דיור מוגן מורכב ממבוגרים עצמאיים באופן מלא או חלקי שאינם נזקקים לשירותים מן הסוג הזה.

 

2. יש חשיבות למיקום הספציפי בתוך איזור המרכז

בחירת דיור מוגן במרכז לא צריכה להתבצע רק לפי הבדלי ערים . יש חשיבות למיקום הספציפי בתוך גוש דן או באיזור המרכז, ולמרחק בין הכתובת של מוסדות דיור מוגן לבין מקום המגורים של בני המשפחה.

 

3. אפשר להתמקח על מחיר הדיור המוגן

לא כל מחיר הניתן על ידי נציגי דיור מוגן הוא המחיר הסופי. רצוי לבצע השוואת מחירים ובהחלט מותר להתמקח.

 

4. כדאי לקבל המלצות על מוסדות דיור מוגן

צריך לדעת מאיפה לאסוף המלצות אובייקטיביות ולא להתפשר על פחות מהטוב ביותר עבור בני המשפחה. המלצה היא אינדיקציה מצוינת ליחס של הצוות הרפואי ושאר הגורמים המטפלים במבוגרים.

 

5. ניתן לקרוא מידע אובייקטיבי באתרי האינטרנט

חשוב להיכנס לפחות פעם אחת לאתרי אינטרנט העוסקים בגיל הזהב ולקרוא מידע על בתי אבות. מידע מאפשר השוואה נכונה בין דיור מוגן במרכז ומונע עוגמת נפש.

 

6. אנשים הסובלים ממחלות נפש זקוקים לדיור מוגן מתאים

הורים או בני משפחה עם מחלת נפש צריכים להגיע למוסדות דיור מוגן יעודיים. במוסדות אלו יש את הכלים ואת הידע המתאימים לטפל בהם בצורה יעילה.

 

7. במעבר לדיור מוגן אין אפשרות לקבל מימון ממשלתי

כדאי לדעת שבניגוד לבתי אבות, במעבר לדיור מוגן לא קיימת אפשרות לקבל מימון ממשלתי. המדינה מתייחסת למעבר לדיור מוגן במרכז או במקומות אחרים בארץ בתור פריבילגיה שהיא אינה חובה, אלא אם הקשיש במצב סיעודי מסוים.

 

8. יש הבדלים גדולים בין מוסדות דיור מוגן במרכז

ההבדלים בין מוסדות דיור מוגן באים לידי ביטוי בפעילויות, בשירותים, בחדרים, בכמות אנשי הצוות ועוד. כדאי להכיר אותם לפני שבוחרים מקום מסוים. 

 

9. חשוב להתאים דיור מוגן לגיל ולרמת התפקוד

התאמה של דיור מוגן לגיל ולרמת התפקוד של מבוגרים היא קריטית לשביעות הרצון שלהם בטווח הקצר והארוך.

 

10. דיור מוגן צריך להציע שירותים רפואיים מסביב לשעון

הבחירה דורשת השוואה בין מקומות שונים לפי שירותים רפואיים. שירותים זמינים 24 שעות צריכים לתת עדיפות לדיור מסוים. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.