forums

מה חשוב לבדוק כשמתעניינים במעבר לדיור מוגן?

 
מה חשוב לבדוק כשמתעניינים במעבר לדיור מוגן?
כאשר מגיעים לגיל מבוגר, לא פעם צפה האפשרות לעבור למסגרות של דיור מוגן. זו כמובן אפשרות הגיונית, שכן הדיור המוגן מאפשר לבני ובנות גיל הזהב ליהנות מאיכות חיים גבוהה ומשפע של שירותים שנדרשים להם בגילם המתקדם. עם זאת, כמובן שיש הבדלים שונים בין מסגרות הדיור המוגן בישראל. לכן, יש כמה דברים שכדאי לבדוק ולברר לפני שמחליטים לעבור למסגרת כזו או אחרת של דיור מוגן. כל דייר ומשפחתו יכולים כמובן לעשות את השיקולים שלהם, ולחשוב איזה קריטריון חשוב להם יותר או פחות.

 

 

אז מה נבחן בדיור המוגן?

  • מרפאה ושירותים רפואיים - אחד ההיבטים החשובים ביותר במעבר למסגרות דיור מוגן הוא כמובן השירותים הרפואיים. דיור מוגן ככלל מיועד למבוגרים שמתפקדים עצמאית ולא מזדקקים לעזרה סיעודית (ניתן להיעזר באחות סיעודית אך זה לרוב לא חלק מסל השירותים שניתן במקום), אך ברור שיש צורך בשירותים רפואיים זמינים בכל עת, שכן מדובר על אוכלוסייה רגישה יותר באופן יחסי. בדקו האם בדיור המוגן יש מרפאה ומה שעות הפתיחה שלה? באילו שעות יש רופא זמין? האם תמיד יש תורנות של אחיות? האם יש בית מרקחת באזור? כל אלו נושאים חשובים שאסור להזניח.
 

  • מזון - נושא המזון בדיור המוגן משתנה בין מקומות שונים. יש מסגרות דיור מוגן שלא דואגות לכך כלל, וכך האדם בעצם עושה קניות בעצמו. יש מסגרות דיור מוגן שכחלק מסל המחיר מספקות חדר אוכל פעיל לכלל הדיירים. יש מסגרות דיור מוגן, שהן רוב המסגרות, שמאפשרות בחירה - בין אפשרות של לשלם פחות ולעשות קניות באופן עצמאי, או להוסיף למחיר החודשי וליהנות משירותי קייטרינג קבועים.
 

  • חדר כושר ובריכה - האם במסגרות הדיור המוגן יש חדר כושר עם לוקרים , בריכת שחיה ושאר מתקנים שישדרגו לכם את איכות החיים? יש לזכור שגם בגיל מבוגר, ועל אחת כמה וכמה בגיל זה ישנה חשיבות  אדירה לשמירה על הכושר והבריאות. אם יש מכון כושר, בחנו את רמת המקום - האם מדובר על לוקרים נוחים ומרווחים? האם יש מתקני כושר חדישים? האם מתקני הכושר והבריכה מותאמים לקהל המבוגר? האם ישנם חוגים קבועים המתקיימים בחדר הכושר והבריכה? כל אלו כמובן, יאפשרו לכם לבצע השוואה מתאימה בין המסגרות.
 

  • חוגים ופעילויות - מסגרות דיור מוגן רבות, מקיימות שפע פעילויות עבור הדיירים שלהן. בדקו האם אלו פעילויות שמתאימות לכם ולאופי שלכם - יש פעילויות בנושאי אקטואליה, פעילויות בתחום היצירה, פעילויות של מפגש עם בני נוער וילדים, פעילויות עם בעלי חיים, פעילויות בתחום הספורט והטיולים, ועוד. אל תתביישו לבקש תוכניה לדוגמה מהדיור המוגן ולהשוות בין המקומות.
 

לא בחירה שעושים כלאחר יד

אל תשכחו שהדיור המוגן עתיד להיות הבית שלכם לכל דבר ועניין. לכן, הקדישו את הזמן המתאים לבחירת המסגרת שבה תשהו בשנים הקרבות. קחו את הזמן, וערכו השוואה טובה ואיכותית בין כל המקומות, ומצאו את המקום המושלם עבורכם.

 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.