forums

שילוב והקלה של בני הגיל השלישי במקומות עבודה

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר שעמם ייאלצו מדינות העולם להתמודד בעתיד הקרוב הוא קצב ההתבגרות של האוכלוסייה. לפי תחזיות המומחים בתחום הדמוגרפיה העולמית, בשנים הקרובות אנו צפויים להיות עדים לעלייה ניכרת מאוד בשיעור בני הגיל השלישי באוכלוסייה, במקביל לירידה תלולה מאוד בשיעור ההשתתפות של האוכלוסייה המבוגרת בשוק העבודה.
 
שילוב והקלה של בני הגיל השלישי במקומות עבודה
למעשה, לפי הנתונים שפרסם ה-OECD, כל עוד לא יתרחשו שינויים מרחיקי לכת בשוק העבודה ובתוכניות הפרישה הקיימות, שיעור המבוגרים מחוץ לשוק העבודה יכפיל את עצמו עד שנת 2050 ויגיע ל-70%. לאור זאת, יש לעשות עוד היום כל מה שניתן על מנת לשלב את בני הגיל השלישי בשוק העבודה ולהקל על השתלבותם בכל אמצעי העומד לרשותנו.

 

הכוונה היא לכך שיש לתת תשומת לב הן לרמת המאקרו, כלומר לענייני מדיניות ממשלתיים והן לרמת המיקרו, כלומר לרמת הנגישות של מקומות העבודה עצמם כמו, לדוגמה, התקנת שילוט למשרד המתאים עבור בני הגיל השלישי באופן ספציפי.

 

כיצד ניתן להגדיל את שיעור ההשתתפות של בני הגיל השלישי בשוק העבודה?

ממחקרים רבים שעסקו בתחום זה, נראה כי במקרים מסוימים דווקא הרצון לגונן על אוכלוסיית המבוגרים עלול לגרום לפגיעה בסיכויי ההשתלבות של אוכלוסייה זו בשוק העבודה. כך, לדוגמה, אם יוחלט עכשיו לקבוע חוק שלפיו יוטלו מגבלות חמורות על פיטורי עובדים בגיל השלישי, ייתכן כי ייווצר מצב שבו המעסיקים ימנעו מלגייס את בני הגיל השלישי מלכתחילה לעבודה.

 

אי לכך, נראה כי רק שילוב של מספר אמצעים יאפשר למקבלי ההחלטות להתמודד באופן יעיל עם הבעיה, כשבין היתר מדובר באמצעים הבאים:

  • מתן סובסידיות שכר לבעלי עסקים הבוחרים להעסיק עובדים מבוגרים.
  • הגדלת הסכום שאותו צריך להפריש למערכת הביטוח הסוציאלי מעסיק שפיטר עובד בגיל השלישי.
  • קידום של תוכניות ארציות ייעודיות לשיפור תהליכי למידה ופיתוח של כישורים בסיסיים על מנת לשפר את היכולות התעסוקתיות של בני הגיל השלישי.
  • שיפור תנאי העבודה על מנת שהעובדים יוכלו להמשיך בעבודתם גם בגילאים מתקדמים (כפי שציינו כדוגמה, שילוט למשרד המתאים עבור בני הגיל השלישי).
  • הפעלת תוכניות ממשלתיות שמטרתן ליצור מקומות עבודה המכוונים ספציפית לעובדים מבוגרים.
  • חקיקת חוקים האוסרים אפליה על רקע גיל מתקדם.
  • יצירת הסכמים בין מועסקים לבין נציגי עובדים הנוגעים להעסקת עובדים מבוגרים.
  • מתן השלמת שכר לעובדים בגיל השלישי ששכרם בעבודה החדשה נמוך באופן משמעותי מהשכר הקודם שלהם או למועסקים במשרה חלקית בלבד.  
  • מתן עזרה בחיפוש עבודה ושירותי השמה או מתן תמריצים מסוגים שונים לגופי השמה עבור השמת עובדים מבוגרים.
  • שינוי עמדות המעסיקים ביחס לעובדים מבוגרים באמצעות פעילויות הסברה.
 

לחשוב כבר היום על המחר

עד כה עסקנו באופן שבו ניתן ליזום שינויים ברמה הממשלתית, אך המעסיק הנבון לא ימתין עד שהתוכניות הרלוונטיות ייצאו לפועל שכן למה שיביא עמו המחר, יש לדאוג כבר היום. זה הזמן להזמין אתכם לבחון את ההתנהלות העסקית שלכם ולבדוק האם אתם דואגים להקל על בני הגיל השלישי להשתלב במקום העבודה או שמא אתם חוטאים באפליה על רקע גיל, האם יש לכם שילוט למשרד המתאים עבור עובדים מבוגרים או שמא נושא הנגישות מעולם לא עלה על הפרק.

 

 מאמר זה מוגש באדיבות חברת תדמית מערכות זהות



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
היערכות ביטוחית לגיל הזהב
בני הגיל השלישי וגיל הזהב, כך תוכלו להבטיח את עתידכם הבריאותי, הרפואי והסיעודי באופן נבון ומושכל באמצעות הערכות מקדימה ותכנית ביטוחית כוללת המשלבת מספר פוליסות ביטוח – וגם לצעירים יותר, כך תתכנו העתיד הרחוק בצורה אחראית ונכונה.
לקריאה
חשיבות כתיבת ייפוי כוח מתמשך בגיל השלישי
ייפוי כוח יכול להישמע לכם כמו תהליך מסובך מאוד אך הוא פשוט מאוד, בעיקר נוכח החשיבות שלו להמשך חייכם. ייפוי כוח יכול להיות חשוב מאוד בכל מיני תחומים כמו למשל ייצוג במס הכנסה או בייצוג משפטי, אך הוא חשוב עוד יותר לבני הגיל השלישי. זה הזמן להבין עד כמה ייפוי הכוח חשוב.
לקריאה
יתרונות בהסכם לחיים משותפים בגיל השלישי
מי שרוצה לחתום על הסכם לחיים משותפים יכול לעשות זאת די בקלות, כל מה שהוא צריך זה לפנות לעורך דין משפחה ולדבר איתו על כל הסעיפים. התהליך גם ככה נחשב לפשוט אוד אך הוא עוד יותר פשוט אם מדובר על בני הגיל השלישי. מדוע יש הבדל ביניהם לבין זוגות צעירים ומהם היתרונות?
לקריאה
סוגי צוואות בקרב הגיל השלישי
יכול להיות שאתם בכוונה לא חושבים עלה צוואה כי אתם לא מעוניינים לחשוב על נושא כל כך עצוב, אך אם אתם מתקרבים לגיל 50 כדאי שכבר תתחילו לחשוב על זה. למעשה גם אם אתם צעירים יותר ויש לכם ילדים ורכוש קרב, כדאי שתתחילו לנסח את הצוואה שלכם.
לקריאה
הלוואות לגיל הזהב – איך עושים את זה?
כולנו, לא משנה באיזה גיל, זקוקים להלוואה מפעם לפעם ומתקופה לתקופה, בין אם לקראת הטיול של אחרי הצבא, לצורך מימון לימודי התואר, רכישת רכב או לרגל רכישת דירה חדשה.
לקריאה
התנהלות כלכלית בגיל הזהב
גיל הזהב הוא תקופה המזמינה את האדם ליהנות משפע זמן פנוי שיוכל לבלות אותו בחברת מכרים, חברים ובני משפחה, בעיסוק בתחביבים ישנים ואף בהיכרות עם עיסוקים ועם תחומי עניין חדשים. למצב הפיננסי יש השפעה ישירה על איכות החיים בגיל הזהב, ולכן כדאי להכין את עצמכם מראש לימי הפנסיה.
לקריאה
יתרונות יועץ פנסיוני או סוכן פנסיוני מומלצים בגיל הזהב
יועצים פנסיוניים מומלצים הם לא דבר פשוט למצוא בימינו. יש הרבה אנשי מקצוע שמספקים ייעוץ פנסיוני לא מקצועי, ולכן חשוב לדעת עם מי ליצור קשר ועל מי לסמוך.
לקריאה
ניהול כספים בגיל הזהב
העלייה בתוחלת החיים והיוקר במחייה, הופכים את קצבאות הפנסיה ללא רלוונטיות, מכיוון שלא בטוח שהם יספיקו על מנת שנוכל לחיות בכבוד כאשר נצא לפרישה מהעבודה.
לקריאה
הלוואה לכל מטרה – לגיל הזהב
מבוגרים רבים בגיל הזהב זקוקים לקבלת הלוואה לכל מטרה עבור מספר מטרות כמו למשל תרופות יקרות, דיור מוגן, מטפלים אישיים, בתי אבות ואפילו חופשות ארוכות טווח. הבנקים וחברות האשראי החוץ בנקאיות, מעניקים לגיל הזהב מספר הטבות להלוואות במיוחד עבור אותן מטרות שהוצגו קודם.
לקריאה
הלוואות שמומלץ לקחת עד שנפתחות תוכניות חיסכון
בגיל השלישי, עת היציאה לפנסיה, נפתחת האפשרות המחודשת לעשות דברים שזמן כה רב חלמתם עליהם ולא היה לכם מתי לבצע אותם. נסיעות לחו"ל, טיפוח הבית, חוגים שונים, פעילויות פנאי או מעבר לדיור מוגן הם מעטים מהדברים שיתאפשרו לכם עם ההגעה לגיל הנכסף.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.